Skocz do zawartości

Napęd gsx 750 inazuma


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Od kilku dni poszukuje zestawu napędowego do mojej inazumy z 97 r. Pytanie polega na tym iż nie wiem jak zestaw mam kupic. W sklepie zrobią wszystko byle tylko sprzedać. Chodzi mi o ilość zębów na zębatkach oraz ilośc ogniw tworzących łańcuch w tym motocyklu. Pytam ponieważ nie posiadam do niego żadnej książki a łańcuch wygląda na skrócony (klepane jedno z ogniw)

 

pozdrawiam i czekam na odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pobranie manuala z netu ratuje sytuacje

a z długoscia lancucha nie ma problemu bo zawsze mozna przed zalozeniem zdemontowac ogniwo czy dwa.

 

co do firm to spokojnie bierz JT i RK

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DID+Sunstar , to ile zrobi ? Zapomniałeś napisać ;)

 

 

W moim sprzęcie RK +JT ~ 25 kkm , XW 530 HFOE . Może te nieco tańsze , np XSOE lub SOE , robią mniejsze przebiegi ?

 

Tą Inazumę poszukaj w Larsonie , może poznasz swój typ po numerze ramy . Raczej mają dość starannie zrobiny katalog , np na ścigaczu mają błędy .

Dla orientacji możesz w swoim moto policzyc te zęby i ogniwa .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DID+Sunstar , to ile zrobi ? Zapomniałeś napisać ;)

W Hondzie nie wiem ile robi-bo zawsze kupowałem RK(na takich wychodziła fabrycznie).

Ale w Fazerze robi ponad 30 tys km(DID). A ma dwa razy więcej mocy. Nikogo nie będę przekonywał na siłe, ale ja już na pewno RK nie kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swojej inazume mam did-a i zębatki jt

o trwałości się nie wypowiem bo na razie zrobił tylko 8tyś

oryginalny napęd wytrzymał ok. 18tyś km

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, iz jest to strata pieniędzy. W CB taki zestaw X-ring nigdy mi wiecej niż 16-18 tysiecy nie wytrzymal. Jak dla mnie jedyny rozsądny zestaw to DID +Sunstar(bądź Esjot)

 

 

natomiast moj motocykl fabrycznie wychodzi na RK i na takim wlasnie zestawie zrobilem 37 000 km motocyklem ktory ma sporo mocy a przede wszystkim momentu wiecej niż twój. zdziwiony??

 

nie zapominajmy ze każda firma robi rozne łańcuchy o różnej wytrzymałości i typie uszczelniaczy. po przeprowadzeniu testów przez rożne czasopisma czy stowazyszenia DID, RK, DYNACHAINS robia lańcuchy w tej samej jakości tylko nie zapominajmy tez o tym zeby brac pod uwage produkty tej samej klasy.

 

kolejna sprawa to zebatki. kiedy takowa zaczyna sie zużywać?? a no wtedy kiedy łańcuch się wydłużył i nie trafia precyzyjnie w swoje miejsce. co to oznacza?? ze i tak lańcuch zaraz szlag trafi i zestaw do wymiany. tak więc jaki jest sens dopłacac do zębatek niby lepszych?? fakt sa one bardziej wytrzymałe (sunstar) tylko co to zmieni jak i tak wywalisz na wpół dobre do kosza.

 

Ja zakladam ZAWSZE PBR i RK XRW i na ten moment mam na tym najechane jakies 6000km i zero zużycia. fakt 36000 nie wytrzyma bo łańcuch nie jest najmocniejszy z dostępnych ale spokojnie ze 25 000 pohula

 

nie dajcie sie otlumanić mitologi tworzonej przez marketingowców z DiDa SHOEIa i innych super hiper wypasionych firm za wieksze pieniadze niz powinno to kosztować

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dajcie sie otlumanić mitologi tworzonej przez marketingowców z DiDa SHOEIa i innych super hiper wypasionych firm za wieksze pieniadze niz powinno to kosztować

Ty masz pozytywne doświadczenia z firmą RK, ja wolę DID-przynajmniej każda z nich będzie miała co robić.

A RK stosowałem o klasę wyższe niż zalecane-i tak po każdym mocniejszym odkreceniu manetki spod świateł musiałem łancuch naciagac...i to mając całe 73 konie :D

BTW a jaką masz alternatywę tej samej klasy kasków dla Shoei,ale w niższej cenie? Bo według mnie własnie Shoej robi Polsce furorę, bo jest najtańszym z wyższej półki kaskiem. Tylko nie porównuj proszę Shoei do Caberga czy Airoha :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. suomy albo arai (ne wszystkie modele) vemar, shark, nolan (xlite)

 

chcialem kupic shoeia ale jak wziolem to w reke to hmmm... wiecej wad niz by mozna pomyslec i to za jaka kase.

 

osobiscie jestem milosnikiem agv. fakt jest troszke (podkreslam troszke) gorzej wykonany ale pod wzgledem komfortu bije xr1000 na glowe. mowa o gp pro.

 

a z tym RK to na prawde dziwna sprawa. a moze ci sie wahacz luzował ;)

 

a co do airoha to w mx absolutny numer 1. bije na glowe totalnie wszystkich

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w sumie nigdy nie kupowałem łańcucha innego niż did - doświadczenia moich kumpli z innymi firmami (a także doświadczenia np. forumowiczów) przekonały mnie o słuszności moich wyborów

co do czapek shoei'a - niestety nie mam

pisze niestety, ponieważ to chyba dla mnie najwygodniejsze kaski już po samej przymiarce, jakość wykonania na poziomie, prosta konstrukcja - same zalety (może faktycznie oprócz ceny)

jedynie chyba arai robi lepsze czapki

agv dla mnie to poziom nolana za dużo wyższą cenę (sam jeżdżę głównie w nolanach)

airoh to w ogóle porażka (no może sv55 im wyszedł)

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pociagne dalej teo offtopa

np. suomy

Po pierwsze, to Suomy wcale nie jest tansze. Po drugie ma debilny system wymiany szyby. A po trzecie jest byle jak wykonany. Na przykład w Extreme mojej baby(a jeździ z pięc razy do roku) ze spojlera odłazi farba po roku użytkowania. A kosztował 3 koła, więc jaka to konkurencja dla Shoei?

albo arai (ne wszystkie modele)

Dopiero co mówiłes zeby nie przeplacac za Shoei, a teraz z Araiem wyjezdzasz?Przeciez to najdrozsze kaski...

vemar

Nie znam osobiscie, ale nazwa kojarzy mi się z producentem automatów do kawy :D

shark,

Według mnie do Shoeia to mu daleeeeko ;)

nolan (xlite)

A czy dobry X-lite bedzie tanszy niz Shoei? Według mnie nie

chcialem kupic shoeia ale jak wziolem to w reke to hmmm... wiecej wad niz by mozna pomyslec i to za jaka kase.

A ja uzywam Shoei od 4 lat i jak dla mnie brak wad. Jedyne zuzycie widoczne na skorupie to porysowania od upadkow. Szybe wymienilem niedawno, bo juz byla porysowana(po czterech sezonach). W wielu innych kaskach(tanszych typu Caberg) po roku nic nie widac, bo takie ma rysy. Środek bez oznak używania.

 

osobiscie jestem milosnikiem agv. fakt jest troszke (podkreslam troszke) gorzej wykonany ale pod wzgledem komfortu bije xr1000 na glowe. mowa o gp pro.

Ja mam zupelnie odmienne odczucia-bo wedlug mnie AGV jest okropnie niekomfortowy i glosny. A system wymiany szyby tak dupny jak w Suomy.

a z tym RK to na prawde dziwna sprawa. a moze ci sie wahacz luzował

Tak-dokręcałem go na każdych swiatłach, czekając na zielone :biggrin:

Edytowane przez zajc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jakosci suomy mam dokladnie odwrotne zdanie i jak dla mnie jest super wykonany. moze kwestia sztuki. co do arai to podobna cena ale kaski duzo lepsze, czyli warto ;)

 

w kwestii wygody to bardzo subiektywne odczucie bo kazdy ma inny kształt głowy natomiast dla mnie shoei jest za płytki. czuje sie jak w nocniku.

 

 

a z tym wahaczem to sam widziszze wtopa bo jak bylo zielone to nie zdazyles dokrecic a zwalasz wine na łańcuch :D

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii wygody to bardzo subiektywne odczucie bo kazdy ma inny kształt głowy natomiast dla mnie shoei jest za płytki. czuje sie jak w nocniku.

Bo ten XR 1000 jest taki nocnikowaty i broda wystaje :D

Moje doswiadczenia opieraja sie na XR800. W tym kasku nic nie wystaje i wielkoscia skorupy blizej mu do Schubertha niz do XR1000. Przez to jest mniej oplywowy i ciezszy,ale wedlug mnie wygodniejszy. Czas by bylo juz go wymienic-ale nie mam pomyslu na co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam temat, jestem przy zakupie napędu do inki 98r.

Według serwisówki haynesa sprawa napędu wygląda tak:

GSX750 - łańcuch typ RK50MFOZ1, 112 ogniw, przód 15 zębów , tył 42 zęby.

(dla gsx750F 116 ogniw przód 15, tył 45, dla gsx600F 118 ogniw, przód 15, tył 47).

 

Zdecydowałem (prawie) się na DIDa 50(530)VM 112 ogniw, zębatki SUNR1-5226 42 zęby i SUNF511 15 zębów.

 

Wszystko pięknie, tylko w specyfikacji DIDA, mamy przód 15, tył 42 i aż 118 ogniw.

 

Co więcej, na wielu stronach które sprzedają zestawy (na przykład tutaj), proponują przód 18, tył 45 i 112 ogniw.

 

W sumie byłbym skłonny zamontować taki zestaw z większą ilością zębów, bo 18/45 daje 0,357 a oryginalnie jest 15/42=0,4, zatem byłyby niższe obroty przy danej prędkości i pewnie niższe spalanie.

 

I teraz zagwozdki:

1. Ile ogniw powinien mieć łańcuch dla standardowego przełożenia? Czy różnica danych podanych na stronie DID i serwisówce wynika z tego, że łańcuch jest innego producenta? (RK vs DID)

 

2. Ile ogniw powinno być przy zębatkach 18 i 45? Czy ktoś zamontował ten zestaw z 112. ogniwami? Jeżeli DID podaje, że przy 15/42 ma być 118, to domyślam się że 18/45 łańcuch powinien mieć jeszcze większą ilość ogniw?

 

3. To już z ciekawości: czy przy takim samym przełożeniu przód/tył i takich samych materiałach, ilość zębów w zębatkach ma wpływ na ich trwałość i trwałość łańcucha? Przykładowo, jeśli jest więcej zębów, to zębatka się wolniej zużywa, bo na każdy z nich działa średnio mniejsza siła. Albo jeśli jest więcej zębów, to szybciej się zużywa łańcuch, bo ma więcej kontaktu z zębatkami.

 

Jakieś pomysły?

:flesje:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...