Marlew Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Tradycyjnie dmucham na zimne ale strasznie mnie wkurza jak coś jest nie tak. Otóż skrzynia stuka. Jak to stwierdził fachowiec od BMW czyli Mirek z Nadarzyna one tak nieraz mają że stukają co absolutnie nie wpływa na ich trwałość. Stuka skrzynia a nie sprzęgło żeby było jasne. Stukanie występuje jak jest goraco albo skrzynia dobrze sie rozgrzeje. Mirek nalał do skrzyni olej o największej możliwej lepkości ale pomogło jak umarłemu kadzidło. I teraz propozycja ze strony warsztatu jest taka - rozbieramy skrzynie, wymieniamy pare łożysk i składamy, gwarantujemy ze bedzie stukać mniej :) a może wcale. Nie gwarantujemy ze za 20 tys km nie zacznie stukać znów.... I to mi sie mniej podoba :( Czy ktoś to przerabiał już u siebie bo podobno one stukają nagminnie? RT 1100 rocznik 96/97 Żeby było jasne - biegi wchodzą precyzyjnie, wszystko działa bez zastrzeżeń tylko mnie szlag trafia jak sie zatrzymuje na swiatłach i słyszę hałas jakby za chwile coś sie miało rozlecieć (gorzej niż w suzuki :D) Jakies patenty? zaryzykowac gęstszy olej? bo wydawanie 2000 bez gwarancji poprawy to tak jakoś bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Witam, mam nadziję że to nic poważnego ale jak jeszcze byłem posiadaczem to czytałem o BMW trochę i wszędzie się spotykałem z info że co jakiś czas łożyska do wymiany w skrzyni. Ale skoro spec o BMW twierdzi że tak ma być to może jest to coś podobnego jak napinacz rozrządu w CBR - dzwoni to niech se dzwoni :) Może jednak warto też dokładnie przyjżeć się sprzęgłu i układowi przeniesienia napędu(wał)? choć pewnie już to zrobiliście. Może jednak ktoś miał podobny problem i powie co i jak dokładnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrZ Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 (edytowane) Co do diagnozy to nie podejmuję się wróżyć z fusów bo nie słyszałem hałasu o którym piszesz. Może to być nie tylko skrzynia ale tak prozaiczna sprawa jak zbyt niski poziom oleju silnikowego. Wtedy z lewej strony może grzechotać łańcuch rozrządu. To tylko jako przykład. Jeżeli po konsultacjach jesteś PEWIEN, że to skrzynia to nie czekaj tylko ją rozbieraj. Pozdrawiam PZ Edytowane 12 Lutego 2009 przez PiotrZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Co do diagnozy to nie podejmuję się wróżyć z fusów bo nie słyszałem hałasu o którym piszesz. Może to być nie tylko skrzynia ale tak prozaiczna sprawa jak zbyt niski poziom oleju silnikowego. Wtedy z lewej strony może grzechotać łańcuch rozrządu. To tylko jako przykład. Jeżeli po konsultacjach jesteś PEWIEN, że to skrzynia to nie czekaj tylko ją rozbieraj. Pozdrawiam PZ Inne rzeczy zostały wyeliminowane. Silnik jak złoto. Sprzęgło super. Została skrzynia, zwłaszcza że jak na światłach wciskam sprzegło to hałas znika zupełnie. Trezba bedzie rozebrac i zainwestować, zwłaszcza że motocykl i tak jest u mnie na dożywociu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Inne rzeczy zostały wyeliminowane. Silnik jak złoto. Sprzęgło super. Została skrzynia, zwłaszcza że jak na światłach wciskam sprzegło to hałas znika zupełnie. Trezba bedzie rozebrac i zainwestować, zwłaszcza że motocykl i tak jest u mnie na dożywociu :) No tak na logikę to po wciśnięciu suchego sprzęgła skrzynia powinna się przestać obracać i jeśli to hałas z niej to powinno ucichnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 mam dokładnie te same objawy, z tym, że u mnie nagłośniej słychać ją na luzie - raz grzechocze, raz nie, również na zimnym. Dodatkowo bywają problemy pomiędzy 2-3 można luz znaleźć. Teraz mam dylemat czy idąc za radą lać gęstszy olej czy dla spokojności rozbierać skrzynię i zmieniać łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 No tak na logikę to po wciśnięciu suchego sprzęgła skrzynia powinna się przestać obracać i jeśli to hałas z niej to powinno ucichnąć. no i własnie cichnie zupełnie Teraz mam dylemat czy idąc za radą lać gęstszy olej czy dla spokojności rozbierać skrzynię i zmieniać łożyska. Teraz mam wlany 80w140 i nie pomogło nic. Jest coś gęstszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Inne rzeczy zostały wyeliminowane. Silnik jak złoto. Sprzęgło super. Została skrzynia, zwłaszcza że jak na światłach wciskam sprzegło to hałas znika zupełnie. Trezba bedzie rozebrac i zainwestować, zwłaszcza że motocykl i tak jest u mnie na dożywociu :) Spróbuj nieco podnieść albo obniżyć wolne obroty. W moim R80RT też występuje stukanie na luzie (cichnące po naciśnięciu klamki sprzęgła), a jego intensywność zależy od obrotów silnika. Przyczyną jest pulsacja silnika typu bokser, która wprawia w drgania wałek wyjściowy ze skrzyni biegów i tarczę sprzęgłową. Ta mając luz na wielowypuście, klekocze, właśnie mocniej przy mniejszych obrotach a słabiej przy nieco większych. W Twoim sprzęcie, jeśli nie ma nadmiernego luzu na tarczy, to stuki mogą świadczyć o powiększonych luzach między wałkami a otworami wielowypustowymi w kołach zębatych, przesuwkach itp. Być może i łożyska mają już powiększone luzy i też przyczyniają się do generowania hałasu. Osobiście pogodziłem się z głośnością mechanizmów, bo można wydać olbrzymie pieniądze, a efekt potem jest żaden. Skrzynie w BMW zresztą jak i pozostałe mechanizmy są głośne (np wał z dyfrem w motocyklu na podstawce centralnej) bo mają o wiele większe luzy niż w innych markach, ale to akurat zapewnia im dużą żywotność, gdyż nie ma zagrożenia zatarciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pol_dek Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Marlew może spróbuj dolać dotatek MoS2, no chyba że już wcześniej był dolewany. Ja tego osobiście nie stosowałem, ale według wielu osób bardzo ładnie wycisza skrzynie. Najlepiej skonsultuj to z Motomirkiem. P.S. Właśnie jestem na etapie przeglądu-remontu skrzyni :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Jest olej przekładniowy od razu z dwusiarczkiem molibdenu : http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...s%3Dpl%26sa%3DN ewentualnie sam dodatek : http://www.boxer-motor.com/sklep/product_i...products_id=866 pozdrawiam :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Jest olej przekładniowy od razu z dwusiarczkiem molibdenu : http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...s%3Dpl%26sa%3DN ewentualnie sam dodatek : http://www.boxer-motor.com/sklep/product_i...products_id=866 pozdrawiam :buttrock: NO i chyba od tego zacznę. Może coś pomoże :) Jeszcze sie nie przyznałem że mam nieco nierówne wolne obroty i jesli to faktycznie mogłoby w boxerze prowadzić do zwiększenia hałasu... W kazdym razie po przeglądzie i tak musze trafić na komputer do serwisu BMW żeby sprawdzic te obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Teraz mam wlany 80w140 i nie pomogło nic. Jest coś gęstszego? :eek: no niezle, a jak tam sie biegi zmienia przy zimnym silniku ? :rolleyes: Gesciejsze jest tylko 85w-140 - takie cos sie nalewa glownie do przekladni glownych np w sam. ciezarowych. Moj gsik pochodzi od Niemca i kupujac wiedzialem tylko co jest wlane do silnika. Skrzynia i przekladnia = ? Poczatkowo wlalem do skrzyni 80W-90, no i przy zimnym silniku byly duze klopoty ze zmiana biegow. Ostatecznie do skrzyni wlalem syntetyk 75W-90 i nie ma problemu. Halas ze skrzyni jest niewielki i glownie wystepuje dopiero jak sie silnik mocno nagrzeje - lato, 5-6 kresek na fidzie. Co do wymiany lozysk w skrzyni to slyszalem opinie na ten temat i moge Ci tylko powiedziec, ze prawdopodobnie na poczatku bedzie lepiej :smile: W kazdym razie po przeglądzie i tak musze trafić na komputer do serwisu BMW żeby sprawdzic te obroty. A co niby serwis z tym komputerem zrobi ? :icon_rolleyes: Kup 12V diode LED i sam sobie bedziesz robil "diagnostyke" http://www.powerboxer.de/4V-Motronic-MA2.2...erspeicher.html Jak trzeba bedzie ustawic zaplon to robisz cos podobnego i juz masz fachowe urzadzenie jakie stosuja w serwisie: http://users.rcn.com/dehager/service/oilhead_timing_box.pdf Tu trzeba zrobic synchro, sprawdzic oski przepustnic, wykrecic i wyczyscic sruby bypasow (sprawdzic oringi), sprawdzic/wymienic swiece zaplonowe, filtr powietrza, wszelkie elementy gumowe na dolocie (lacznie z tymi zaslepkami od waku), sprawdzic zawartosc %co na wolnych, no i na koncu pozostaja wtryski (mozna sprobowac dolewac do paliwa srodka czyszczacego uklady wtryskowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Wizytę w serwisie na kompie zasugerował mi własnie gość z warsztatu a jego kompetencji jesli chodzi o bmw podważać nie mogę. Faktycznie w zeszłym roku z uwagi na napięty czas i dość duży przebieg nie miałem czasu na poważny przegląd typu własnie luzy na oskach przepustnic itd... a warsztat Mirka odkryłem dopiero w środku sezonu wiec postanowiłem że dojezdzę. No i Mirek powiedział mi tez o tych ośkach i że to powód falujacych i nierównych obrotów (raz jest 900 a raz 1100) ale nie wiązałem tego z hałasem ze skrzyni. A tak moze faktycznie powinno sie od tego zaczac. A co do oleju w skrzyni, przed 80w140 dolałem tradycyjnie militeca :D i biegi chodzą mięciutko i gładko tyle że widać że skrzynia ciągnie ostro bo nawet na luzie na centralnej koło cięzko zatrzymać ręką No nic - sezon tuż tuż (biorąc pod uwagę ze jeszcze w grudniu do pracy dojezdzałem na 2oo) wiec trzeba sie spieszyć z serwisem. Ale faktycznie ze skrzynią poczekam aż zrobię inne rzeczy i zobacze co wyjdzie. dzieki serdeczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Napisz koniecznie co tam na komputerze w serwisie stwierdzili :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro-wolbrom Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 ja zakupilem niedawno r1100rt i tez mam cos podobnego,takie stuki,telepotanie na luzie kture znika gdy wcisne sprzeglo.biegi wchodza bez problemu,obroty trzymaja,moto ma 64000 przebiegu,rocznik 1996(nie wydaje mi sie zeby bylo cos kombinowane z przebiegiem bo jest naprawde utrzymany,przyjechal ze szwajcari i jestem drugim wlascicielem) po zmianie oleju w skrzyni i dyfrze( Valvoline Durablend Gear Oil GL-5 75W90 + wlalem 50ml Militecu na litr oleju) nie zauwazylem wiekszych zmian:( nie mam pojecia co o tym myslec,w japoni raczej takiego czegos sie nie spotyka,ale tez slyszalem opinie ze w bmw to normalne i nic groznego.dla swietego spokoju wybiore sie na wiosne do bielska na serwis i zobacze co mi tam powiedza.nie mam daleko bo cale 100km,a slyszalem ze sa niezlymi fachowcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.