Skocz do zawarto艣ci

Zgrzyty w Suzuki GSX 1100


karolaga
 Udost臋pnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim suzuki GSX 1100 mam odiweczny problem, opisze problem.

Odpalam zimny silnik, ssanie na maxa, po rozgrzaniu po paru minutach zamykam ssanie obroty spadaj膮 do 1000 i w贸wczas gdy ssanie zamkniete w silniku zaczyna si臋 zgrzytanie, nie s膮 to jakies stuki tylko dzwi臋k przypominaj膮cy wkleszczanie biegu w aucie (kosiarke) bez docisnietego sprz臋g艂a, dzieje sie tak r贸wniez jak silnik jest ciep艂y.

wyeliminowa艂em sprz臋g艂o, czy moze byc takie zgrzytanie bo nier贸wno pali na wolnych obrotach (ga偶niki) rury wydechowe maj膮 r贸zna temperature, czy moze to byc 艂o偶ysko wa艂u ? Objawy nie wyst臋puj膮 przy wiekszych obrotach, czy w przypadku 艂ozyska wa艂u tak jest ? (chyba ze to z艂om to moje moto )

Karol H

Edytowane przez karolaga
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Lozysko by ci nawalalo caly czas, i to wiecej ze wzrostem obrotow.

Nie wiem w jaki sposob wyeliminowales sprzeglo, bo dla mnie to jest odglos sprezyn latajacych w otworach kosza sprzeglowego. Te sprezyny rozmieszczone sa na obwodzie kosza i sa amortyzatorem sprzegla.

We wszystkich moto serii GS, GSX ostro halasuja, zreszta w Hondzie tez.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Lozysko by ci nawalalo caly czas, i to wiecej ze wzrostem obrotow.

Nie wiem w jaki sposob wyeliminowales sprzeglo, bo dla mnie to jest odglos sprezyn latajacych w otworach kosza sprzeglowego. Te sprezyny rozmieszczone sa na obwodzie kosza i sa amortyzatorem sprzegla.

We wszystkich moto serii GS, GSX ostro halasuja, zreszta w Hondzie tez.

Witam

Sprzeg艂o mysl臋 ze nie, poniewa偶 wczesniej te spr臋偶ynki dora藕nie porozci膮ga艂em 艣rubokretem tak by by艂y ciasne, zamontowa艂em sam kosz bez tarcz dokr臋ci艂em tylko 艣rube centraln膮 podk艂adaj膮c pod ni膮 kawa艂ek rurki by dokr臋cic 艣rube. i nadal na wolnych obrotach praktycznie zgrzyta, nie mo偶na okreslic tego jako stuki, poniewaz ten dzwi臋k przypomina przeskakiwanie 艂a艅cucha po z臋batce, dzieje sie to tylko na wolnych obrotach po ca艂kowitym zamkni臋ciu ssania, obroty spadaja tak ze silnik praktycznie ga艣nie, po wkr臋ceniu na obroty dzwi臋ku nie ma,, , Dlatego sie rozpisuje na ten temat poniewa偶 nie wiem w jaki spos贸b objawia sie uszkodzone 艂opzysko wa艂u, ( by艂em na przegl膮dzie technicznym i diagnosta nie wiem na ile doswiadczony stwierdzi艂 ze wali na wale ). Czy po wymontowaniu wa艂u, 艂ozyska , bi臋zni臋 zewn臋trzn膮 (pier艣cien zewn臋trzny)mo偶na przesuwac na boki ?? Jak wygl膮da uszkodzone 艂ozysko ?? Jestem taki zdeterminowny ze nawet moze ten zabytek nie chodzic ale musze wiedziec co jest uszkodzone.

Pozdrawiam

Karol H

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Piszesz sam ze problem jest "odwieczny", a lozysko z nadszarpnieta bieznia, rolkami czy koszykiem leci juz potem w sposob lawinowy i nigdy dlugo nie wytrzyma. Jak zdejmowales dekiel sprzegla to zwracales uwage czy rotor alternatora o nic nie ociera, sruby mocujace prewody wewnatrz pokrywy potrafia sie czasem poluzowac i odkrecic.

W moim moto sie to raz zdazylo.

Druga mozliwosc ze ktorys ze slizgow lancucha rozrzadu przetarl sie do blachy i teraz zgrzyta o lancuch.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

( by艂em na przegl膮dzie technicznym i diagnosta nie wiem na ile doswiadczony stwierdzi艂 ze wali na wale ).

Mniemam, 偶e motocykla dawno nie ogl膮da艂 fachowiec.

Diagnosta to ostatnia osoba, kt贸rej bym si臋 radzi艂 je艣li chodzi o motocykle. Bo gdy widz臋 jak wygl膮da przegl膮d techniczny motocykla w naszym kraju, to..... :icon_eek:

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Witam

Przede wszystkim to wed艂ug przys艂owia " Suzuki same stuki " i nie koniecznie musi mu cos by膰 " jak Adam twierdzi je艣li co艣 by艂o by nie tak to sz艂o by lawinowo...

Moj zgrzyta strasznie ale jak lece to nic nie s艂ysze, nie przejmuje si臋 i dziesi膮tki tysi臋cy kilometr贸w jako艣 lec膮.

A zr贸b ma艂y test, mianowicie wyjmij alternator i odpal bez niego ( mozesz zaslonic otw贸r deklem od s艂oika na szmatce ) wystarczy pare sekund a bedziesz pewny 偶e to przez niego albo 偶e nie, wtedy szukamy dalej.

Edytowane przez ANGLIK
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

" i nadal na wolnych obrotach praktycznie zgrzyta, nie mo偶na okreslic tego jako stuki, poniewaz ten dzwi臋k przypomina przeskakiwanie 艂a艅cucha po z臋batce, dzieje sie to tylko na wolnych obrotach po ca艂kowitym zamkni臋ciu ssania, obroty spadaja tak ze silnik praktycznie ga艣nie, po wkr臋ceniu na obroty dzwi臋ku nie ma,"

Podaj konkretnie w jakim konkretnie zakresie obrot贸w dochodz膮 te dzwi臋ki z silnika?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAK呕E W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

czyli jak my艣l臋, 1000 i mniej, skoro autor pisze 偶e silnik niemal ga艣nie, a w takim razie te chroboty wydaj膮 mi si臋 naturalne, zw艂aszcza w rozregulowanym silniku. W艂a艣ciwie nie wiem dok艂adnie dlaczego tak si臋 dzieje, by膰 mo偶e od mocnych szarpni臋膰 wa艂u, kt贸ry ju偶 prawie staje, a jednak co艣 go jeszcze popycha, raz mocniej, raz s艂abiej.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAK呕E W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Przyczyna zgrzyt贸w w moim silniku le偶y po stonie lewego czpa wa艂u korbowego, dok艂adnie pomiedzy ko艂em magnesowym pr膮dnicy a z臋batk膮 kt贸ra jest napedzana od rozruszkina znajduje sie elem臋t ktory powoduje chrakterystyczny dzwi臋k poniewa偶 jest lu偶ny mozna go 艂atwo przesuwa膰 a ze znajduje sie na wale, przypomina uszkodzone 艂ozysko, Obecnie nie mog臋 tego sci膮gn膮c poniewaz nie posiadam sciagacza a ko艂o magnesowe nie moze zejs膰 z wa艂u, by sprawdzic ze to powoduje ten dzwi臋k owina艂em bezposrednio za ko艂em drutem miedzianym by wyeliminowa膰 przesuwanie sie tego elementu, i na wolnych obrotach nie ma zadnego dzwieku, teraz pozostaje mi tylko zdobyc sci膮gacz i w jakis spos贸b to naprawi膰, zabezpieczy膰 .

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Sciagniecie rotora z walu w twoim GSX to niezle zadanie, potrzebny jest wlasciwy sciagacz ( wewnetrny wchodzacy w rotor ), potezny mlot i czasem aparat spawalniczy do grzania tego interesu.

Jedynym elementem ktory moze tam obcierac i lomotac jest nakladka rotora, mocowana 3 srubami ktore lubia sie rowniez odkrecac.

Jak zdejmiesz rotor bedziesz mial wszystko na wierzchu. Nie staraj sie sciagac rotora troj ramiennym sciagaczem zewnetrznym, raz ze sie nie uda, dwa mozesz uszkodzic rotor.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Uda艂o mi sie zdoby膰 sci膮gacz nowy da艂em 50,00 PLN. I od razu 艣ci膮gn膮艂em ko艂o magnesowe, do kt贸rego bezpo艣rednio przymocowany jest elemetn z wa艂kami i spr臋zynkami, mocowany na 3 艣ruby (imbus) i to w艂膮snie te 3 艣ruby sie poluzowa艂y, a nak艂adka rotora drga艂a i powodowa艂a stuki wa艂u (specjali艣ci mysleli ze to 艂o偶ysko).

Karol H.

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Do艂膮cz do dyskusji

Mo偶esz doda膰 zawarto艣膰 ju偶 teraz a zarejestrowa膰 si臋 p贸藕niej. Je艣li posiadasz ju偶 konto, zaloguj si臋 aby doda膰 zawarto艣膰 za jego pomoc膮.

Go艣膰
Dodaj odpowied藕 do tematu...

×   Wklejono zawarto艣膰 z formatowaniem.   Usu艅 formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odno艣nik zosta艂 automatycznie osadzony.   Przywr贸膰 wy艣wietlanie jako odno艣nik

×   Przywr贸cono poprzedni膮 zawarto艣膰.   Wyczy艣膰 edytor

×   Nie mo偶esz bezpo艣rednio wklei膰 grafiki. Dodaj lub za艂膮cz grafiki z adresu URL.

 Udost臋pnij

×
×
  • Dodaj now膮 pozycj臋...