Skocz do zawartości

Turystyczne Ducati


Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem założyć nowy temat, przede wszystkim dlatego że temat „Sport Touring” traktowany jest tutaj dość niszowo, jednak biorąc pod uwagę zasadniczy profil produkcji Ducati specjalnie mnie to nie dziwi. Swoją pisaninę kieruję przede wszystkim do podobnych do mnie „dyletantów”, chcących połączyć przyjemne z pożytecznym, a muszę przyznać że wbrew pozorom, zabieg ten udał się Włochom znakomicie.

Ale od początku – już od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem zmiany mojej wiernej towarzyszki (Suzuki VX800), na coś młodszego, mocniejszego i bardziej dopracowanego. Ponieważ zawsze jeździmy we dwójkę, i najczęściej z zestawem bagaży, pokierowałem swe pożądliwe spojrzenia w kierunku wyrobów pewnej znanej i cenionej bawarskiej wytwórni.

Po kilku próbach, wybrałem odpowiedni model ( R1100/1150RS - nie ukrywam że pod wieloma względami motocykl idealny), pozostało jeszcze znaleźć przyzwoity egzemplarz, co na rynku wtórnym nie jest proste, zwłaszcza że zalety tego modelu dostrzegam nie tylko ja. Wertując różne oferty na otomoto trafiłem m.in. na Ducati ST4, - od handlarza,zarejestrowany, stosunkowo blisko, - „obejrzeć zawsze można,

przecież nie muszę tego kupować”, rozmowa telefoniczna i po godzinie jestem na miejscu.

Pomijam teraz wszelkie detale, stan techniczny i wizualny, etc. Siadłem i jazda !!

Przyznaję, że ta kilkukilometrowa przejażdżka dość mocno odmieniła moje pojęcie o motocyklach ogólnie, a już na pewno wpłynęła na przyszłe decyzje.

Dlaczego tak się stało? Otóż był to przyprawiający o zawrót głowy koktajl, na który składały się – spektakularne przyśpieszenia, feeria odgłosów (motocykl miał tuningowe, carbonowe wydechy), i co tu kryć, wciąż atrakcyjną, i ponadczasową linię nadwozia w której doskonale czuć rękę włoskiego mistrza. (Zresztą kupując później dla siebie taki model, celowo wybrałem ten nieco starszy z niemal klasyczną już, owalną lampą).

Może dla fanów tej marki to wszystko zabrzmiało jak truizm, ale dla mnie wówczas, było jak odkrywanie nowego lądu, a wszelkie racjonalne argumenty dotyczące motocykle „dla mnie”, odeszły w niebyt, waląc się jak domek z kart.

- Edek ujął to tak – „bo wiesz, BMW jest jak żona, a Ducati to pełna temperamentu kurtyzana !”. Ja już wiedziałem że ta czerwona piękność jest dokładnie tym czego chcę, a moja Magda, po wysłuchaniu dość gorączkowej opowieści bez mrugnięcia okiem skwitowała – „To kiedy kupujemy ??”

Tyle że chyba łatwiej mi było uzbierać kasę na ten cel, niż znaleźć odpowiedni egzemplarz za rozsądne pieniądze. Opisywałem to w skrócie już w wątku ogólnym. Po motocykl pojechałem do Bawarii (nomen omen), ze znajomym handlarzem samochodów, posiadającym busa i znającym niemiecki. Gdy już na miejscu, z garażu właścicielki wyprowadziłem motocykl, wiedziałem że nie wrócę z pustymi rękami, bo w przeciwieństwie do oglądanych u nas w kraju rozbitków ta ST4s wyglądała jak lalka, 5000 ojro na stół, i Ducati jest moje !! Pojawiły się wprawdzie problemy,(okazało się że Niemka nie wyrejestrowała go, wiedząc przecież że po niego jadę, itp), nie warto już o tym wspominać.

Najistotniejsze było to, że opatrzność wysłuchała mojej mantry, i na początku listopada słońce wreszcie wyjrzało zza chmur, a Słowacja wciąż kusiła swym nieodpartym urokiem.

Może przejechane wówczas 1300 km, to niezbyt wiele żeby wygłaszać kategoryczne sądy,

ale dla mnie wystarczające by stwierdzić że Ducati ST4s(ABS), to naprawdę ZNAKOMITY motocykl sportowo – turystyczny (z naciskiem na to pierwsze), a ew. słowo kompromis w tym przypadku jest ma jak najbardziej pozytywne znaczenie. Skrótowo potraktuje pewne zagadnienia bo są one dość oczywiste – dynamiczny silnik, precyzyjna 6 biegowa skrzynia, znakomite hamulce (zwłaszcza przedni, z tylnym dużo gorzej), a także dość neutralne prowadzenie w zakrętach, przynajmniej jak na motocykl o masie 245 kg + 200kg ładowności -a jest co wozić ;) C.D.N...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e25199bc5e1197c.html

 

DESMOBSESSION www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko potwierdzam a do tych hamulców musisz się przyzwyczaić w Ducati to standart w moich obu jest identycznie ,w 748 i 999 Mostodoły też.Jeszcze tylko zmienisz żródło pozytywnych wrażeń dźwiękowych i będzie git bo Ducati musi być postrzegane jak zbliżająca się buża.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po motocykl pojechałem do Bawarii (nomen omen), ze znajomym handlarzem samochodów, posiadającym busa i znającym niemiecki. Gdy już na miejscu, z garażu właścicielki wyprowadziłem motocykl, wiedziałem że nie wrócę z pustymi rękami, bo w przeciwieństwie do oglądanych u nas w kraju rozbitków ta ST4s wyglądała jak lalka, /6e25199bc5e1197c.html[/url]

 

 

To prawda, zadbane egzemplarze St ciężko znaleźć w naszym przybytku, owszem są ale niewiele, ja uważam że mój nie jest w bardzo dobrym stanie, od samego początku były problemy, a jaka była jego przeszłość tego najstarsi górale nie wiedzą. Wiem jedno nie kupować motocykla ze Szwajcarii !!! USA, Anglia i Niemcy to kraje w których warto szukać St.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jedno nie kupować motocykla ze Szwajcarii !!!

 

a po czemu? jak patrzyłem swego czasu na ogłoszenia, to przeważnie ładnie wyglądały...

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ST to fajny motocykl. Podobno najlepszy silnik to ten w ST3. Ja wybrałem SS bo bardziej mi się podoba i też nadaje sie do turystyki ale oczywiście nie może się równać z ST pod tym względem. Poza tym wyposażenie SS`a w akcesoria turystyczne obecnie, kiedy nie sa już one produkowane graniczy z cudem. Z ubolewaniem musze stwierdzić,że w tej chwili nie ma motocykla turystycznego w ofercie Ducati, pomijając Multistrade. Czekam, obgryzając paznokcie, co wypuszczą w przyszłości w tej klasie motocykli.

DESMOBSESSION DOC POLSKA

 

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czemu? jak patrzyłem swego czasu na ogłoszenia, to przeważnie ładnie wyglądały...

jsz

 

Odpowiem Ci ja - posiadacz szwajcarskiego Ducati ST2. Otóż motocykle te są tam niecnie dławione. W serwisówce znajdujesz sobie części charaktersystyczne dla rynku szwajcarskiego (2 kryzy w dolotach i 2 przed kominami) wywalasz je i..... nic sie nie dzieje. Motocykl jest nadal kastratem.

 

Wymieniasz chip, ale to i tak nic nie daje. Odejście ma dość konkretne ale nie polecisz tym szybciej niż 140 - 150 km/h a przy gwałtownym odkręceniu manetki pojawia się jakby odcięcie. Nikt właściwie nie wie, co jest nie tak z tymi motocyklami. Jeden Szwajcarski ducatista powiedział mi, że ECU jest standardowe na 100% (ale ja mu do końca nie wierzę). Jacek998 dał mi namiary na kilka DOCow w Szwajcarii, ale jak na razie nikt się nie odezwał. ASO powiedziało, że się nie podejmie zabawy.. Problem polega na tym, że jak kupowałem ten egzemplarz, był on w opłakanym stanie - brudny, zaniedbany, nawet z moja nieiwlką wiedzą z łatwością wypunktowałem sprzedajacemu wszystkie niedociągnięcia obniżając cenę zakupu do żałośnie śmiesznej więc myślałem, że jest to kwestia zaniedbania, brudu i innego syfu.

 

Nie wiem (bo moja wiedza mechaniczna jest skromna) czy może owo dławienie nie jest wcale natury elektronicznej tylko mechanicznej, ale na luzie wkręca się elegancko, jednak im wyższy bieg tym niższe obroty można uzyskać. Filtr paliwa czysty, powietrza czysty przewody drożne... Nie wiem... Nie wiem jakie są metody dławienia mocy, a może problem leży gdzie indziej? Może pompa paliwowa albo regulator cisnienia paliwa nie bangla...

 

Włożyłem w sprzęt kupę czasu, kasy (ale zestaw i opony to właściwie gros wydatków, a to się powinno wymieniać), Edek pomógł mi z paskami i co? I nic... motocykl nie lata tylko sobie jeździ i klekocze. Kompresja mieści się w granicach danych serwisowych, spalanie w normie, CO w normie... Fajnie, ale nie do końca chyba. W maju jadę nim do Szwajcarii właśnie :) może tam znajdę ostateczne rozwiązanie, choć mam nadzieję, że do wyjazdu znajdę je w Polsce :)

 

Nie chcę go sprzedawać, bo sporo nim nakręciłem i świetnie się tym jeździ. Prędkości mi nie brakuje tak naprawdę tylko przyspieszenia przy wyższych prędkościach...

 

 

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czemu? jak patrzyłem swego czasu na ogłoszenia, to przeważnie ładnie wyglądały...

jsz

 

Ładnie wyglądają ale nie wszystko złoto co się świeci.

 

Po kupnie:

- odkręciło mi się całe sprzęgło,

- zabierak miał urwany jeden gwint,

- z lewej strony miski olejowej widać ślad jakby po spawaniu,

 

motocykl był cały malowany bo w tych rocznikach co moje St nie było czarnych , chyba wogole nie było czarnych , wiec ktoś miał dzwona na prawą bo wydech wygiety ale to wiedziałem kupując :icon_rolleyes:

 

Zdławiony nie jest bo zbiera sie dobrze, najwiecej wycisnołem 240 ale juz sie droga konczyła.

 

Jedyny problem jaki mam to elektronika, być może że regulator, narazie zima to nic nie zrobie.

 

 

pozdro

Edytowane przez wilust4s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to rocznik 2001 to musiał być zdławiony aby zarejestować go w Szwajcarii. Masz oryginalne papiery od niego? Zobacz sobie w serwisówce , że masz tam elementy oznaczone "CH" przed tłumikami i za przepustnicą przed każdym cylindrem.

A skoro, ktoś Twojego oddaławił to znaczy, że i mojego się da :)

Co masz z regulatorem?

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za off-topic ale mój SS1000 też ma odcięcie przy 7500 obrotów a powinien mieć przy 9000. Jest na gwarancji więc mi nie zależy ale chiałbym profesjonalny serwis, żeby go zdiagnozowali. Jak bedzie trzeba to i do Berlina pojade bo Duka musi chodzić :buttrock:

DESMOBSESSION DOC POLSKA

 

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jeszcze tylko zmienisz żródło pozytywnych wrażeń dźwiękowych i będzie git bo Ducati musi być postrzegane jak zbliżająca się burza"

Edziu - niebawem czeka mnie przymusowy zaległy urlop, więc zapewne zgłoszę się do Ciebie :icon_biggrin:

Edytowane przez pablo70

DESMOBSESSION www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to rocznik 2001 to musiał być zdławiony aby zarejestować go w Szwajcarii. Masz oryginalne papiery od niego? Zobacz sobie w serwisówce , że masz tam elementy oznaczone "CH" przed tłumikami i za przepustnicą przed każdym cylindrem.

A skoro, ktoś Twojego oddaławił to znaczy, że i mojego się da :)

Co masz z regulatorem?

pozdr

 

 

Wyciągałem airboxa i wtryskiwacze kiedyś i nic niema, przed tłumikami też. Być może że ktoś go odblokował lub szwajcar kupił go w Niemczech.

W serwisówce gdzie to pisze??

 

Niewiem czy to regulator ale stawiam na niego.

 

Tu masz cały problem opisany:

http://docpoland.com/node/1288

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Pablo40, Edek- Edhaust jest the best...

No mój kolega też miał nieszczęśliwą przygodę z 748 ze Szwajcarii, wiec wsio potwierdzone, na szczęście wszystko zostało poprawionei motocykl jest już O.K. nawet ma gwarancje hahaha...Pozdr. Janek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zostało poprawione

 

Ale co? Ale co? :notworthy: błagam :) Dość już mam tej niepewności i tajemniczych półsłówek...

 

 

 

pozdr

 

 

 

Wyciągałem airboxa i wtryskiwacze kiedyś i nic niema, przed tłumikami też. Być może że ktoś go odblokował lub szwajcar kupił go w Niemczech.

W serwisówce gdzie to pisze??

pozdro

Element numer 18 ma oznaczenie CH (fragment spisu elementów poniżej)

 

14 463.2.022.2A Anello OR O-Ring Bague d’étanchéité O-Ring Anillo OR 2
15 729908FN1 Dado Nut Ecrou Mutter Tuerca 4
16 590.1.096.1A Tubo Tube Tube Rohr Tubo 1
17 590.1.099.1A Tubo Tube Tube Rohr Tubo 1
CH 18 812.1.022.1A Diaframma Diaphragm Diaphragme Diaphragma Diafragma 2

Zdjęcie niezaładowane/zbyt duże

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co? Ale co? :notworthy: błagam :) Dość już mam tej niepewności i tajemniczych półsłówek...

pozdr

 

Element numer 18 ma oznaczenie CH (fragment spisu elementów poniżej)

 

14 463.2.022.2A Anello OR O-Ring Bague d’étanchéité O-Ring Anillo OR 2
15 729908FN1 Dado Nut Ecrou Mutter Tuerca 4
16 590.1.096.1A Tubo Tube Tube Rohr Tubo 1
17 590.1.099.1A Tubo Tube Tube Rohr Tubo 1
CH 18 812.1.022.1A Diaframma Diaphragm Diaphragme Diaphragma Diafragma 2

Zdjęcie niezaładowane/zbyt duże

 

diafragma to znaczy przysłona, czyli jest to jakaś zwężka

 

PS. No tak jak się rysunek pokazał to widać czarno na białym, nie ma się co dziwić że sprzęt nie chce jechać

Edytowane przez Bacacyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...