Gość masacre Opublikowano 16 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2002 ...zastanawiam się nad trwałością singli w stosunku do wielocylindrowców..i niegdzie nie moge doszukać sie czegokolwiek...... .. :D .... ...prosze o jakieś opinie..... mam do kupienia honde FT 500 okolo 40 tys...i zastanawiam sie kiedy bedzie do remontu silnik.....konkretnie cylinder i pierscienie............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 16 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2002 Cześć! Trudne pytanie .Kiedyś zasada była taka 1 garnek 30000 , 2 cylindry-60000 4 cylindry 120000 km do naprawy głównej<ale nie do wszystkich moto można stosować taką miarę(cały czas myślę o czterosuwach).Niektóre moto przejeżdżają mniej kilosów do remontu inne więcej,zależy to głównie od jakości i sposobu użytkowania(regulacje, wymiany itp.)Z Hondą Ft 500 o przebiegu 40 tys.km to trzeba myśleć o ewentualnym remoncie (Czyli tłok + pierścienie+sworzeń+szlif- jeśli wał jest dobry-jeśli jest zużyty daruj sobie kupno).Zobacz ile kosztuje w Larsonie zestaw naprawczy do Ft500- chyba podobny silnik był w XL500, i sprawdż długim cienkim sworzniem przez otwór na świecę , po odkręceniu dekla(Lub korka do ustawiania zapłonu)od stronu zapłonu-chyba z lewej strony i przytrzymaniu kluczem śrubu , czy tłok z korbowodem siedzi sztywno czy lata jak "...Żyd po pustym sklepie".Będziesz miał odpowiedz cz sprzęt jest czegoś wart. Jak chcesz kupić tani , ale sprawdzony sprzęt to ja mam na sprzedaż Hondę CL350 z 1970 roku!!przebieg oryginalny-12500 mil.No i myśle że osiąbi ma "trochę" lepsze niż Ft500. Drgania też ma ciekawe-jeśli Cię to interesuje.Dane tech:2 cylindry, 325 pojemności, 35KM-9000 obrotów,160km/h,Spalanie od3,5-do5,5 .To jest klasycny SCRAMBLER(czyli półterenowy). Życzę powodzenia w wyborze i pamiętaj bierz ze sobą na sprawdzenie mechaniora, oszczędzi Ci zawodów i kłopotów!Cześć!Janek zŁomży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 16 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2002 Cześć! Z reguły są mniej wytrzymalsze od wielocylindrowców, ale są od tego odstępstwa.Na każdy sprzęt trzeba uważać.Na razie.janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 18 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2002 Osobiście jeździłem Aprilią Tuareg 3 sezony, jest to singiel 600 ccm. Miała ona nakręcone 80 000 km i musiałem wymienić łożyska na wale bo zagłuszały pracę silnika :D Po rozebraniu silnika okazało się, że nie ma śladu jakiegokolwiek zużycia tłoka, cylindra no może pierścienie były troche zużyte ale nie kwalifikowały się do wymiany. Dodam, że cylinder był wyłożony warstwą chromy technicznego. Silnik nigdy nie wymagał dolewania oleju między wymianami.Trwałość jednostki napędowej motocykla zależy od wielu czynników, a chyba najbardziej od użytkowników, z którymi zmuszona była pracować. Silniki jedno cylindrowe (np. w motocyklach enduro) bardzo często są mniej wysilone niż rzędowe czwórki w ścigach, więc nie uogólniał bym, że taki silnik przejedzie tyle a taki tyle. Nawioązując do postu jannikiela to poddaje w wątpliwość skuteczność przedstawionej przez niego metody. Nawet jeżeli uda Ci się we współczesnym silniku wetknąć pręt przez otwór świecy (brr ciarki mi przeszły po plecach) to nie wyczujesz w ten sposób luzu w układzie korbowo tłokowym. Chyba, że będzie on bardzo duży, ale wtedy o jego istnieniu poinformują Cię bardzo dobitne stuki na pracującym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość masacre Opublikowano 18 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2002 wielkie dzieki za informacje...powiem tyle że kupilem ten moto , ale nie dalem rady jeszcze go przetestowac ani sie przejechać...:D...ziima i śniegi...brrr ....kupilem go właściwie od osoby mi znanej ale nie wiem czy zaufanej w 100%.....:D...okaże się ale zapytałem o trwałość bo słyszalem że jeżeli silnik ma 1 garnek to spoczywa na nim cała praca...i to go wykańcza....... ...jeżdziłem wcześniej yamahą xs400 z '82 roku i miałem 2 baki...1 na benzynke a 2 na olej.....i jestem teraz przewrażliwiony...... POZDRAWIAM....jeśli wiecie coś o FT500 alro o XL500.......to poprosze o opinie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 19 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2002 Witam.Jeżeli chodzi o trwałość niektórych jednocylindrowców jednym z mankamentów jest zużywanie się kółskrzyni biegów (szczególnie ) ostatniego biegu ze względu na pulsację silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 19 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2002 Konia z rzędem temu kto wsadzi bolec do gniazda świecy i jeszcze wyczuje luz na tłoku.Miałem w tym sezonie dwa single i trzeba było pół sprzęta rozebrać by dostac sie do świec. Zresztą nie wiem czy udałoby sie wyczuć luz nawet przy bardzo zużytym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 22 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2002 Czesc Wam po dluzszej przerwie! Te wartosci przebiegu podalem nie jako obowiazujace, lecz przyblizone. Jesli ktos jezdzi spokojnie to przebiegi moga byc 2 a nawet 3 razy wieksze.Byl kiedys u nas prawdziwy Fin z Finlandii na KZ1300 licznik krecil mu sie ponad 3 razy!!!Tylko jest jeden mankament oryginalne napinacze lancucha rozrzadu wytrzymuja ok. 16000 km, ale on po pierwszej 100 000 znalazl jakis aftermarketowy drogi zamiennik ,ktory wytrzymuje ponad 70 000km i jezdzi dalej. Niektore wloskie sprzety gladzie maja pokryte trudno-scieralna powloka np. Moto-Guzzi, Ducati, Moto Morini, wiec sa podwojnie wytrzymale. Jesli chodzi o pret w otworze swiecy to nie kazdy moze wyczuc luz na wale,chodzilo mi o to ze jesli wyczuwa sie jakikolwiek luz to jest kiszka- powiedzcie no panowie jak sprawdzic przy kupnie motoru, jesli slychac jakis podejrzany odglos z wnetrza silnika , lampka kontrolna oleju nie swieci sie , albo jej nie ma (albo sprzedajacy specjalnie ja odlaczyl- spotkalem sie z tym kiedys!!), czy uklad korbowo-tlokowy nie ma jakiegokolwiek luzu!! Dlatego caly czas powtarzam do obejrzenia motorku nalezy zabierac ze soba zaprzyjaznionego mechanika!!Nie chce z nikim dyskutowac czy nalezy wkladac pret w otwor swiecy czy nie , moja podstawa to praktyka , to tak samo jak sprawdzac palcem czy silnik ma sprezanie , czy nie ma sprezania- do dokladnego zmierzenia potrzebny np. czujnik zegarowy. Powtarzam i bede powtarzal do wszystkiego nalezy podchodzic z rezerwa, do M O I C H W Y P O C I N tez!!!Zycze Wszystkim Wesolych Swiat i Sczesliwego Nowego Roku!!Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 23 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2002 Rezerwa rezerwą, a dawanie rad to już inna bajka. Nie polecam nikomu ingerencji "drutowej" wewnątrz cylindra. Jeżeli z silnika dobywają się stuki to z regóły nie wróży to niczego dobrego. (w najlepszym wypadku regulacja luzów zaworowych) W celu zlokalizowania miejsca, z którego dobywają się stuki można się posłóżyć stetoskopem warsztatowym lub lekarskim (nie jest to drogie urządzenie). Jeszce jedno małe sprostowanieto tak samo jak sprawdzac palcem czy silnik ma sprezanie , czy nie ma sprezania- do dokladnego zmierzenia potrzebny np. czujnik zegarowy. Taki czujnik to manometr. Czujnik zegarowy to precyzyjne urządzenie do określania wymiarów (odchyłek od wymiarów) liniowych.Nie bierz sobie tego do siebie, poprostu takie małe sprostowanie.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Odgrzebałem jeden z najstarszych tematów na forum, by było o czym dyskutować w zimowe wieczory.Ciekawy jestem który motocykl ma miano sprzęta nie do zajechania. Jaki jest rekordowy przebieg na jednośladzie bez remontu silnika?Jak się komuś chce troche podyskutować to bardzo chętnie się czegoś dowiem.Osobiście to spotkałem się z przebiegiem 120 tyś. km na goldasie.Kto da więcej? :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 230tys goldi Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 No nie sądziłem, że jakiś jednoślad dobije do 200tyś, a tu prosze.Ciekawe, czy jest coś trwalszego od goldasa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Pewnie ze jest, ale jak wiesz tu Ci kazdy moze wpisac dowolna cyfre.Wszystko zalezy od dbalosci klienta o sprzet. Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 (edytowane) Jestem posiadaczem Xj 600 z 87 roku. sprzet byl w 96 sprowadzony do Polski z Włoch a tam sezon trwa prawie cały rok. Teraz mam na liczniku ponad 10 tyś czyli musiał sie przekrecic wiec jest 110tyś. Sprzet jezdził nawet nawet ale mial wyciek spod uszczelki cylindrów. zrobilem z tym - zobaczymy co bedzie dalej. aha rozkrecilem tez skrzynie bo byl ulamany jeden zab w kole zebatym. ogolnie mowi sie ze xj 600 te starsze do 150tyś robia a i 200tys sie zdarzało. zobaczymy:) ps. wczesniej mialem silngla suzuki DR 500 z 84 roku i bral sakramencko duzo oleju przy 56 tyś - az sie wystraszylem, pewnie cos kolo 1,5-2 l/tyś.tyle ze suzuki jezdzil niezle mimo tego - 140km/h szedł i nic nie stukało. mysle ze silngle uzywane spokojnie 50 tyś powinny robić bez remontu. oczywiscie z tych niewysilonych 600tek typu xt xl czy dr.w singlach szybciej zuzywaja sie tłoki/cylindry, mimo wszystko pracuja w innych warunkach (wieksze wibracje, wieksze powierzchnie styku i skoku tłoka itp itd.) yamaha przed remontem brala ok 0,6l. Edytowane 5 Stycznia 2007 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bar27 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 ZYGZAK 1100 przebieg 70000tyś!!!Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.