Skocz do zawartości

Dolna częśc silnika olejak 89


Paweł B
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hy tez tak zrobie a ile by dało się jeszce pojezdzic na tych panewach?? wczesniej wszystko było oka a iczy przy większych obciążeniach może obrucic taka panewke?

zamierzałbym na tym jezdzic a potem sprzedac silnik na części i kupic 1100 bo same panewki to 500zł to y mnie wyszło z tymi pomiarai pasowanie m ok 800stów no to te 8 baniek + kasa za części to mam [prawie 1100

a ile może miec silnik przebiegu n atych oryginalnych panewkach licznik pokazuje 50 tys km mógł byc kręcony???

 

 

mam prosbe o maly opis silnika 1100 z jakich lat najlepiej kupic takiego olejaka ?? dużo mocniejszy ten silnik jest od 750 on ma 155 km? 5 biegów?? jak sprawda wygląda z alternatorem, rozrusznikiem jest to samo?? ,modół zapłonowy

a silnik bandita 1200?? nic o nim niesłyszałem

a 750 ma 100 koni?? 89?? różne wersje słyszałem ale tak naprawde to sam niewiem ile ma

Edytowane przez Paweł B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze: bikez.com - znajdziesz tam dane motocykli i sobie porównasz.

Na twoim miejscu już teraz szukałbym drugiego silnika, a na części z tego szukał kupca. Na tych panewkach on już nie przejeździ sezonu. 50tyś km? raczej 150. Jeśli nie rozkręcałeś jeszcze panewek korbowych to powinieneś to zrobić- zazwyczaj przy takim zużyciu głównych korbowe są w stanie agonii. A jeśli tak to szkoda kombinować już przy tym silniku.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasuje od Bandita 1200 , znajomek robil swapa , stary silnik mial dobry , ale zachcialo mu sie kombinowac. Ponoc pasuje jak ta lala, ale musi byc z ganikami i chyba elektryka zaplonowa.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ostanio jakiś miesiac temu zaczeliśmy z kolegą dumac jak uratowac wał jego motocykla. Wymyślilismy ze napawiemy wał metalem który nastepnie poddamy cyjanowaniu czyli równoczesnemu naweglaniu i azotowaniu. Probelemem ostecznym jest szlifowanie ostateczne i narazie szukamy fachmana który ma takie mozliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hy tez tak zrobie a ile by dało się jeszce pojezdzic na tych panewach?? wczesniej wszystko było oka a iczy przy większych obciążeniach może obrucic taka panewke?

przeciez padły juz odpowiedzi, że te panewy to złom, oczekujesz inf że ktoś powie " posmigają jeszcze ze 2 sezony w niepałowanym moto" ?? Takiej tu nie otrzymasz. Chcesz sam bawić sie w naprawe? Daruj sobie- sama umiejętność dokładnego pasowania i doboru panewek to już wyższa szkoła jazdy.

Wszyscy dobrze Ci radzą abys szukał nowego pieca bo to jest najtańsze rozwiązanie. Silnik od bandita bedzie chyba najlepsza propozycją bo jest ich dużo w przeciwienstwie do niezakatowanych olejów.

 

 

Pozdro

Edytowane przez kiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy to ma jakiś sens w ogóle z tym napawaniem. Producent (szczególnie Suzuki) nie uwzględnia nigdy takich operacji. Niby będzie zrobione fachowo i wszystko OK ale i tak na krótki czas to styknie. Kolega robił tak w GS425 kilka lat temu i do dziś ten motocykl nie jeździ. Za pierwszym razem silnik zatarł się po 12km sam z siebie chociaż wszystko ładnie pracowało i smarowanie miał, drugim razem zatarł się z ciasnych pasowań, trzecim razem z powodu kultury pracy mechanika czyli syf w silniku i zapchana magistrala olejowa....

 

Koledze od GSX-R750 polecam jedynie założyć inny silnik i koniec zabawy. To jest najlepsza opcja, kombinowanie z panewkami na starym wale to jak losowanie - albo polata albo nie. :biggrin:

A tak czytając jego posty zastanawiam się czy naprawdę jest mechanikiem i ma pojęcie skoro od początku zaczął od kombinacji z wałami, panewkami i chciał zakładać "zmiedziowaną" panewkę itp. Nie wróżę nic dobrego z tych operacji, przy tym trzeba mieć sporo wiedzy, doświadczenia i obycia z tematem żeby zyskać trochę szans. Skoro mówisz że dasz radę wyłożyć 2000PLN to spokojnie kupisz zdrowy silnik nawet od 1100 i nie martw się o dziury w mocy bo i tak będziesz musiał przypinać się szelkami do kierownicy na 1100. :biggrin:

 

Dla przykładu, tu silnik z UK, a Anglii duży wybór takich rzeczy bo szroty motocyklowe za każdym rogiem.

Ten silnik jest akurat od popularnego "Slabbie" czyli Gixxera 1052ccm, 18 tyś. mil przebiegu i od kilku lat leży nieśmigany. Cena ok.1200PLN a silnik super jeśli zgodny z opisem (a raczej zgodny bo to nie Polska i Allegro)

 

http://cgi.ebay.co.uk/GSXR-1100-GSXR1100-S...1QQcmdZViewItem

 

 

A tu kolejny 1100:http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-GSXR1100-ENGINE-GSXR-1100_W0QQitemZ150319135754QQihZ005QQcategoryZ10534QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Niestety oba silniki są w UK. Gdybyś miał znajomego który by Ci to przywiózł to bierz od razu, mniej zabawy i moto jeszcze polata kope lat. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ostanio jakiś miesiac temu zaczeliśmy z kolegą dumac jak uratowac wał jego motocykla. Wymyślilismy ze napawiemy wał metalem który nastepnie poddamy cyjanowaniu czyli równoczesnemu naweglaniu i azotowaniu. Probelemem ostecznym jest szlifowanie ostateczne i narazie szukamy fachmana który ma takie mozliwosci.

Szlifowanie to problem?? Myślełem że odwrotnie- wykonanie wszystkich poprzednich czynności dobrze. Szlifuje praktycznie każdy warsztat samochodowy- oczywiście wiem że nie każdy się napina. Kolega mechanik samochodowy, poleca w Warszawie naprzykład pewien warsztat obróbki mechanicznej.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla nas zabawa, czy sie da wał ma sznase działac poprawnie na upartego można zastosowac poprostu panewki wykonane w innej technologi. Tak to największy problem bo zaden zakład nie osiaga dokładności o jaka nam chodzi;)

Na starcie możesz sobie darować bo jakiekolwiek napawanie pokręci ten wał termicznie i nie dasz rady go wycentrować do osi. Sprawa druga to szlifiernia która zrobi na okrągło czop z dokładnością do 0.002 mm.

Sprawa trzecia żadna dorabiana panewka nie spełni wymagań oryginalnej która niestety sporo kosztuje.

Nie zapominaj że na wale jest 7 atm ciśnienia oleju.

Jedyne rozsądne wyjście znaleźli angole robiąc wał od nowa z klocka kutej stali wanadowo-molibdenowej.

Był to jedyny sposób na zmianę skoku tłoka w silniku ale czasami te wały pękały rozwalając resztę silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki wszytskim za wypowiedzi

ale co co powyższych wypowiedzi to mnie wcale nieusmiechało i nieusmiecha się robienie tego poprostu chciałem się zorientowac jaka sprawa z tym jest teraz już wiem

tak jak wczesniej myślałem i wy koledzy doradziliscie mnie zrobie swapa jestem bardzo za silnikiem 1100 , ale nie wiem czy od tej 750 co mam do 1100 nada się rozrusznik , alternator? modół zapłonowy jakis dekiel sprzęgla bardzio proszę o odpowiedz przy kupnie silnika 1100 pewnych żeczy mógłbym niekupowac i na tym zaoszczędzic :)

 

mam już stronke na której moge porównac silniki ale chciałbym wiewdziec jak one sie maja w praktyce i exploatacji ??

bandit 1200 ma 100 koni niezabardzo rozumie dlaczego tak mało??? jak an 1200??

a czy silniki 1100 olejaki były pod względem mocy , częsci takie same bez wzgledu na rok produkcji??

bo olejak 750 89 a 91 różniły się

Edytowane przez Paweł B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B12 ma 100 koni , ale przy znacznie mniejszych obrotach jak GSXR 1100 - to naked nie sport

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawić sie można drogie to to nie było;P Na fuche kumpel robił na zakładzie. Chiałem tam przeszlifowac wał ale szlifierz nie pije ;| Do czego to doszło ....

Musisz po prostu kupić oryginalną panewkę i zanieść wał wraz z panewką do szlifierza. Myślę że dokładnośc 0,005 wystarczy, a taka chwali się co drugi zakład. Pytanie jest tylko jak dużo jest nałożone materiału,by nie okazało sie że za dużo i szlifierz zbierze warstwę utwardzaną.

 

 

Wiem że do 89 można włożyć wszystkie nowsze silniki 750/1100/1200, o szczegóły będę musiał zapytać znajomego.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze kolego Pawle B ze kombinujesz jak kon pod gore.

Zapomnij o silniku 1100, bo jest on nie latwy do znalezienia w Polsce, a jak znajdziesz to i tak bedzie zalatwiony jak twoj.

Szukaj Bandita pierwszej generacji i jak znajdziesz i zalozysz to jezdzij wolno zebys sie od razu nie zabil. Najlepiej zeby byly gazniki i instalacja do takiej przekladki specjalnie ze u ciebie pewnie wzystko jest dobrze zuzyte, ale sam silnik tez da rade.

Nie sugeruj sie tym ze 1100 mialo 150 KM, a Bandit 100, on ma wiekszy moment przy nizszych obrotach i przy przyspieszeniach i tak bedzie o niebo lepszy niz twoje 750, zreszta w szybkosci max tez bo twoje nadwozie jest lzejsze niz Bandit. Poza tym Bandit mial moc sztucznie stlumiona na wlocie powietrza i wydechu czego u ciebie nie bedzie, wiec bedziesz mial jakies 110 - 120 KM w sam raz jak do nauki jazdy na szybszym moto :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahya jak to ma smigac bardziej o wiele niz moja 750to będe sie zastanawiac nad trym banditem nad 1100 sie też sastanawiam bo mam pare osub w angli i łatwie było by mnie ten silnik niestety tylko poczta przesłac

a czemu aj sie uparłem ze 1100 niż bandit chodzi o moc ja moją 750 w seznie różnie sprawdzałem i napewno niebyło to 160 przez miasto i ponad dwiescie na niezabudowanym bo wtedy bym guzik sie dowiedział owszem sfoje prędkosci też sie prubuje ale zanim zaczne szalec lubie wyczuc moto , jezdzic po "zakrętach ,dobże w nie wchodzic bawic się biegami, i mocą którą oferuje silnik , dlatego wiem jak chodzi 750 i zmieniajac silnik chciałem cos zmienic , sprubowac czegos innego , mocniejszego w tym motoże , a jak miałby bandit prawie tak samo chodzic to by mnie to bardzo niesatysfakcjonowało, bo mnie nie chodzi o to by jezdziło szybciej niż 200. A czemu to pisze i odchodze od tematu bo taka odpowiedz mogła by pasc że ja młody chce jaknajmocniejszy silnik by moto było jaknajszybsze,

mój kolega tak miał był 2 lata starszy i niestety juz go w śrud nas niema zabił się na zzr 600 , jego jazda głównie polegała na dużej prędkosci, i popisywaniu sie przed znajomymi a szczeże to wontpie by umiał ty motorem dobże jezdzic gdy sie zabił miał 18 lat i był zaraz po zrobieniu prawka a zzr miał moze 2 miesiace a wczesniej na chwile 125 jakąs honde a przed tym wsk na której kompletnie nieumiał je\zdzic wiedz szczeże niedziwie sie temu co sie stało:((

a wracajacdo tematu to do bandita 1200 pierwszej generacji czyli z jakich lat szukac silnika?? no najchętniej bym chciał z gaznikami modułem a widze że chyba nikt sie nieorienuje czy rozrusznik, alternator spasują od 750?

Edytowane przez Paweł B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...