kristoferson Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Witam użytkowników i mechaników.Ustawiałem własnie luz zaworowy w swojej DRZ400S,to co mnie zastanowiło to fakt że wałki rozrządu w moim moto ciasno się obracają przy zdjętym łańcuszku oczywiście.Jestem ciekaw jak to jest w waszych motorkach i czy tak jest prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 w klr-ce obracaly sie lekko praktycznie bez oporu, do momentu jak krzywka napierala na plytke , bo zaworu nie wcislo sie reka , krecac za kolo zebate walka , sprawdz czy prawidlowo zlozyles klawiature Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 A ile to jest ciasno? :) Faktycznie jest tak że kręcą się z oporem i żeby je ruszyć z miejsca trzeba użyć większej siły. Ale tak ma być, to tylko świadczy o dobrej kondycji głowicy (która czasami sprawia problemy w tym motocyklu), jak silnik się rozgrzeje ( a zwróć uwagę że głowica i wałki są z różnych materiałów) i dojdzie smarowanie to robi się odpowiednie pasowanie. Ale oczywiście jeżeli masz wątpliwości i odpowiednie przyrządy pomiarowe w serwisówce znajdziesz wskazówki jak sprawdzić czy pasowanie jest prawidłowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Witam użytkowników i mechaników.Ustawiałem własnie luz zaworowy w swojej DRZ400S,to co mnie zastanowiło to fakt że wałki rozrządu w moim moto ciasno się obracają przy zdjętym łańcuszku oczywiście.Jestem ciekaw jak to jest w waszych motorkach i czy tak jest prawidłowo? Nie mogię ciasno kręcić. Coś źle złożyłeś lub za mocno dokręciłeś. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristoferson Opublikowano 1 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Dzięki chłopaki za odpowiedz, nie wydaje mi się aby były za mocno zakręcone bo odkręcajac je ledwie dałem radę aby klucz mi się nie obrucił.A więc wydaje się być wszystko w porzo. Może ktoś jeszcze dorzuci swoje zdanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Dorzucę tylko tyle że mostki musisz dokręcać nie na czucie tylko kluczem dynamometrycznym (w tym konkretnym przypadku momentem 10Nm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 w kawie czasem tez zle zlozylem mostki , co bylo przyczyna ze ciezko chodzily walki , pamietam ze walki musialy wejs w swoje mijesca na mostkach. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Podobna sytuacje miałem , jak naprawialismy FZR 600. Dokrecilismy mostki bez uzycia klucza dynamo. i w ogole rozrusznik miałe biede przekrecic silnikiem, bo tak mocno mostki trzymały. Jak w koncu doszlismy co jest przyczyna, dokrecili kluczem o odpowiednich wartosciach i wszystko grało. Pewnie u Ciebie tez masz za mocno dociągniete. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 odkręcajac je ledwie dałem radę aby klucz mi się nie obrucił. te śruby są na klej wkręcane dokręca się 10Nm Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Czy walki byly zdejmowane ??? Jesli tak to jak je zlozyles ? Suzuki ma system numerowania pokrywek walkow, tak ze nie mozesz sie pomylic. Jednakze jezeli walki byly zdjete, to musza byc zlozone na smar litowy ( czopy ) a pojemniczki pod krzywkami musza byc napelnione olejem przed zalozeniem walkow. Walki nie moga sie krecic z oporem, oprocz oporu jaki oczywiscie daje sprezyna zaworowa. Sruby pokrywek nie moga byc dowalone na maxa, bo to sa stalowe sruby wkrecone bezposrednio w kiepski japonski dural glowicy i gwinty mozna zerwac razdwatrzy. Same sruby tez oslabiasz przykrecajac je za mocno i przyspieszasz moment kiedy zaczna sie urywac, co dzieje sie i tak po kilku odkreceniach i przykreceniach. Cala historia mi smierdzi tym ze ktos mial za duzy luz na walkach i tak go "wykasowal". Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 (edytowane) Pisząc "z oporem" miałem na myśli ten "aksamitny" opór jakie stawia np nowe łożysko. Żeby źle zamontować mostki w DRZ trzeba być zupełnym ignorantem. Oba są wyraźnie oznaczone (IN, EX) a z kolei zamontować ich obróconych o 180st nie da się (tulejki ustalające) a poza tym nie dało by się później przykręcić pokrywy głowicy. Enduromaster, skąd pomysł przykręcania śrub mocujących mostki na klej? Serwisówka nic o tym nie wspomina, gdzieś to wyczytałeś, czy to jakiś wypraktykowany knyf? Pytam poważnie. Edytowane 2 Stycznia 2009 przez moonraker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Adam a czy w zamian za ten smar litowy na wałkach można zastosować olej? Czy jednak smar lepiej działa?? Z góry dzięki za odp. Pozdro Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Serwisówka w tym temacie mówi tak: "Just before installing the camshaft into the cylinder head, apply molybdenum oil solution to the camshaft journals and cam faces. Also, apply engine oil to the camshaft journal holders." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 na końcach gwintu było niebieskie cuś , podejrzewam że klej. Moto ja rozdziewiczyłem więc tylko fabryka mogła tak zrobić Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Kiki, oczywiscie wszyscy to robia na olej, ale smar litowy jest dobry bo nie scieknie ci na dno podpory tylko bedzie na calym obwodzie walka podczas kilku pierwszych obrotow, a potem rozpusci sie w oleju dostarczonym do glowicy. Moze byc tez smar z dodatkiem molibdenu, jak w serwisowce. Przeczytalem to jeszcze raz i jezeli sruby byly na Loctite, to moglo to dac wrazenie bardzo trudnego odkrecania. Niestety ciezko przekazac w pismie dokladnie odczucia jakie sie ma rozkrecajac, czy skrecajac cos. Czyli wlasciwie nie nalezaloby bazowac na odczuciach ( co dla kogo jest ciasno, a co nie jest ), tylko na odczycie ze skali plastigage, albo roznicy pomiarow mikrometrem i srednicowka mikrometryczna. Ktos z was ma ???:) Jak klient pisze "kreca sie z oporem", to rozumiem tutaj konkretny opor podczas krecenia walkiem przed dojsciem krzywki do trzonka zaworu, a tak byc nie moze. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.