Skocz do zawartości

regulacja zaworow


santi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,mam pytanie bo nigdy tego nie robiłem.Do regulacji zaworów w wr 250 musze ściągnąc wałki rozrządu .Jak to zrobic w miare sprawnie zeby nie namieszac za bardzo z rozrządem?Czy muszę wykręcic napinacz łańcuszka rozrządu i czy trzeba zawsze ściągnąc łańcuszek z wałków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykla nie znam, wiec moge ci tylko powiedzic jak jest w innych, ktore robilem.

Po wykreceniu napinacza lancuch powinien byc na tyle luzny zeby mozna bylo odkrecic i wyjac podpory i jeden z walkow co z kolei spowoduje wiekszy luz lancucha i mozliwosc wyjecia drugiego walka.

Jezeli byl problem z za malym luzem lancucha przy pierwszym walku, odkrecalem z niego zebatke.

Pamietaj ze w takim przypadku przy skladaniu sruby tej zebatki trzeba wkrecic na Loctite.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz rozrząd na punktach (dodatkowo zaznaczasz własne na kołach na wałkach i na łańcuszku np.Korektorem - wtedy nie przestawisz rozrządu przy montażu), ściągasz napinacz (tą śrubą wewnątrz) demontujesz go i rozkręcasz śruby od półpanewek, demontujesz półpanewki, demontujesz wałki (podczepiając wcześniej łańcuszek na drucie żeby nie spadł. Wyjmujesz szklanki następnie płytki (najlepiej ustaw wszystkie luzy po środku normy) do mierzenia płytek polecam mikrometr (i nie polecam zamienić szklanek (czasami są minimalne różnice w grubości).

 

Przy skręcaniu warto mieć klucz dynamometryczny aby za mocno nie skręcić półpanewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korektorem to sobie moze mazac w zeszycie , od tego ma punkty na magnecie i zebatkch rozrzadu aby ustawic na znaki.

 

dobre jakosciowo plytki ( np oryginaly) mozna bezproblemowo szlifowac na magnesowce , ale jak masz zamienniki to nie radze szlifowac bo sie nie nadaja. Skladajac do kupy , zanim zalozysz napinacz , wcisnij palcem slizg napinajacy i zobacz czy rozrzad zgadza sie na znakach.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za porady.Jeżeli dobrze zrozumiałem to w napinaczu wykręcam najpierw tą środkową śrubę a dopiero później wykręcam go całego.W serwisówce widziałem ,że wkłada się do niego śrubokęt i się przekręca jednocześnie popychając palcem napinacz, ale nie zabardzo zrozumiałem po co się to robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitromen w tych silnikach, zwłaszcza starszych wręcz trzeba zrobić sobie dodatkowe znaki, ponieważ koła rozrządu są wprasowywane na gorąco na wałki, nie mają klinów czy innych takich i po prostu w starszym silniku punkty są poprzesuwane.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srubokretem cofasz napinacz, wkladajac go w srodek i krecac on poprostu sie chowa i tak schowanego mocujesz a pozniej wyciagasz srubokret (po przykreceniu srubek trzymajacych napinacz). Sam rozrzad jest banalnie prosty do ustawienia tylko zaopatrz sie w dobra latarke bo slabo widac znak na kole magnesowym (zwroc uwage na znaki bo sa 2 jeden |--| taki a drugi | taki, ten drugi jest prawidlowy). Pamietaj zeby mostki od walkow dokrecic dynamometrem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Niecne Zielone Oczy
korektorem to sobie moze mazac w zeszycie , od tego ma punkty na magnecie i zebatkch rozrzadu aby ustawic na znaki.

 

Takie podjeście nie raz kończyło się problemami - niepotrzebne kozakowanie. Czasami znaków jest wiele, czasami ustawienia nie są jasnę bo nie zawsze wypadają np. na krawędź głwowicy (tak właśnie często ma Yamaha). Pomaga też zaznaczenie wałków i łańcuszka, bo JEŚLI nie obracasz wałem korbowym w czasie regulacji, to łatwiej jest to wszystko poskładać (łańcuszek na wale też dobrze zaznaczyć, z tym samym warunkiem).

 

PS. Paweł pisał, nie przelogowałem się :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ,że dodatkowo zaznacze sobie punkty na wałkach i łańcuszku i dodatkowo policzę liczbę ogniw łańcuszka między punktami kontrolnymi.Tylko nie wiem czy jest możliwość ,że gdy łąńcuszek będzie lużny to się przesunie na trybie od strony wału i oznaczenia na nim nie będą się pokrywać z tymi które zrobiłem na wałkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...