Skocz do zawartości

Jakiego crossa radzicie


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku wspomnę że raczej nie mam doswiadczenia w crossach. Raczej od poczatku jezdzilem scigaczami lub ewentualnie chooperami.

 

Rozglądam sie za crossem bo ciagnie caly czas do jazdy a po sniegu nie zawsze na scigaczu sie da Razz (choc jeszcze sezon sie nie skonczył).

 

Moze potrafi ktos doradzic za czym sie rozejrzeć, moze ktos jest z Kielc lub okolic i bedzie mogl poradzic, moze ktos ma cos do sprzedania godnego polecenia.

 

Najchetniej zwracalem na poczatku na KTM i Husqvarna ale po małym przegladzie ogłoszen stwierdzilem chyba ze nie ma co sie ograniczac Smile

 

Najwiecej ciekawych ogloszen widze z YAMAHA 426. Moze ktos miał i powie mi o tym a moze o innym:

SUZUKI DR 350

Husqvarna TE410

KTM 360 i 380

Yamaha YZ 400

HONDA CRF 450

 

Rozgladam sie za 450 choc mysle ze nie jeden pewnie bedzie potrafil mnie przekonac ze 250 wystarczy. Nie chce kupowac za starego i tez za mlodego chyba jesli chodzi o cene to 1997-2004 bedzie najbardziej odpowiedni i jesli chodzi o cene tez nie za wysoki. Z tego co widze za 5-6 tys mozna juz cos wybrac. Nie chce tez w razie czego za duzo stracic na tym jakbym przesiadal sie na cos innego.

 

FAjnie Jesli ktos jest z okolic Kielc i chetnie poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nigdy nie jeździłeś na tego typy sprzęcie to radze wybrać 250cc 4T z wyczynówek

jeśli wolisz coś bardziej lajtowego typu xr400 to możesz w to celować

 

w innym przypadku pierwsze kroki tylko zniechęcą i nie nauczysz się niczego poza delikatnym odkręcaniem gazu aby moto samo nie pojechało :bigrazz:

najważniejsze to trochę rozumu i opanowania.

 

 

tak się skończyła pierwsza jazda gościa co jeździ litrem na codzień, bo co to jest 250cc i 40km w porównaniu do 1000 i 180km.....

http://pl.youtube.com/watch?v=882tRarURJQ&...re=channel_page

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik fajny :) ale czy faktycznie az taka jest ogromna roznica w jezdzie miedzy 250 a np 450. CZy w masie tez tak sie odczuje bo w przypadku scigaczy czasem czy to 600 czy 750 a nawet 1000 nie musi byc roznicy w masie. Moze 250 starczy a czy tak naprawde sporo ciezej sie jezdzi na mocniejszym. Jesli chodzi o scigacze jak ktos robi z glowa to moze wsiadac na litra nawet jak chce nauczyc sie szalec czy gumowania to mu latwiej bedzie, a jesli ma sie rozwalic to moze tez na 600 sie zabic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym sporcie różnica między 110 a 115kg jest odczuwalna

450 lepiej idzie z dołu, łatwiej jeździ się po piaskach i grząskim terenie , trudno się zakopać bo możesz z mniejszych obrotów wystartować.

mocowo między 250 a 450 zbytnio dużej różnicy nie ma , moment obrotowy tu odgrywa dużą rolę.

na sucho trudno to pojąć jeśli nie miało się z tym do czynienia, proponuję spróbować i tego i tego ale nie przez 2 min tylko pojeździć z pół godziny. pod kielcami powinieneś znaleźć jakąś wypożyczalnię z własnym torem a jak nie to napewno trafisz na odpowiednie osoby co udzielą rad na żywca.

nie daj się podpuszczać na konkretną pojemność, sam oceń jaką maszynę potrzebujesz, na forach jedynie możesz poczytać co ludzie zaproponują :flesje:

 

 

 

 

 

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduromaster i ty mowisz ze ten gosc jezdzi litrem ? przeciez on ruszyc nie potrafi , ja sadzilem ze wyglebi na hopce albo w zakrecie , ale przy ruszaniu ?

 

kolego Artix7 , porywasz sie z motyka na slonce , co ci po mocnym sprzecie jak nie znasz techniki jazdy , a jest zupelnie inna od techniki na sporcie. Na pierwszy rok kup cos w stylu Dr 350 , XR 400 , KDX 250 .

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduromaster i ty mowisz ze ten gosc jezdzi litrem ? przeciez on ruszyc nie potrafi , ja sadzilem ze wyglebi na hopce albo w zakrecie , ale przy ruszaniu ?

nom, fakt że całkowicie inne moto i inna charakterystyka, no ale przy starcie znowu takich problemów nie powinien mieć. Początkujący to jeszcze jeszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduromaster i ty mowisz ze ten gosc jezdzi litrem ?

 

 

nigdy nie jeździł takim motocyklem, w litrze jakie masz biegi ? 1ką prawie do 130 ciągnie, w enduro/cross 1ke masz do jakiś 30km/h :) lekkie odkręcenie i ...

ja nikogo nie bronię ale takie są fakty. nie każdy musi tak postąpić, to tylko ostrzeżenie

 

moje typy na początek to xr400, klx300r ze względu na łagodną charakterystykę oddawania mocy, komfortowe zawieszenie i w miare niską masę jak na modele zaprojektowane dość dawno

jeśli ma to być coś nowszego to crf250x , exc250f i podobne gdzie można zmieniać mapy zapłonu na tryb łagodny

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie jeździł takim motocyklem, w litrze jakie masz biegi ? 1ką prawie do 130 ciągnie, w enduro/cross 1ke masz do jakiś 30km/h :) lekkie odkręcenie i ...

ja nikogo nie bronię ale takie są fakty. nie każdy musi tak postąpić, to tylko ostrzeżenie

 

moje typy na początek to xr400, klx300r ze względu na łagodną charakterystykę oddawania mocy, komfortowe zawieszenie i w miare niską masę jak na modele zaprojektowane dość dawno

jeśli ma to być coś nowszego to crf250x , exc250f i podobne gdzie można zmieniać mapy zapłonu na tryb łagodny

 

exc-F łagodny czy nie to i tak na niskich obrotach jest na tyle mulasty że do nauki w sam raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu to polecałbym Dr350. Motocykl tani w eksploatacji i bardzo przyjemny, idzie kupić w przyzwoitych pieniądzach. A tak poza tematem to kolega ma DRZ 400 2001 albo 2000r no i chce go sprzedać, motocykl trzeba zarejestrować bo ma dokumenty niemieckie ino nie zarejestrował bo wymagany jest dowód taki mały. Idzie to obejść tylko trzeba mieć znajomości, on widocznie nie miał. Cena to okolo 7tyśś. Z tego co widziałem to motocykl w świetnym stanie. Zadbany, ładnie pracuje.

 

Pozdro

urban

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko wtrace swoje 3 grosze jako totalny nowicjusz.

Jezdzilem jak ty mocnymi sportami i wsiadlem teraz na EXCR 450 i sie na nim ucze, moim zdaniem dasz rade, jezdzilem tez crossem 450 dla porownania= KXF 450 i SXF 450 oba do zawodow przygotowane i tez jest ok, nie lezalem ani nic.. tylko KXF kopanie go.. smierc totalna haha masakra. Motocykl to motocykl.. w prostych sprawach mozesz jezdzic bez obaw, kwestia nauki techniki, narazie sie ucze i nie odczuwam zeby mial mnie ten sprzet zabic.. ja by wzial 450 i jak co, zablokuj jej troche mocy , wolalbym tak niz pozniej moto zmieniac zaraz.

To moj nieco odmienny pkt widzenia ale oparty na moich subiektywnych odczuciach jak narazie.

 

Cross- jesli chcesz duzo skakac i byc na torze

enduro- jesli chcesz jezdzic po lasach, gorkach, terenie, zrobic mala wyprawe sobie etc.

 

Ciezar - kazdy kg sie liczy to prawda.. mimo cwiczenia na silowni od ponad 6 lat.. jak podnosilem swojego ktory lezal w dol zbocza to wierz mi uzylem slow ktorych w bibli nie znajdziesz... ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz dr 350 i sie nie zastanawiaj, motocykle typu wr, crf ,yz Cię tak sponiewierają ze ci sie odechce jazdy. Kupno np wr 450 w twoim wypadku sie mija z celem motor ,,zamęczysz" a na pewno nie wykorzystasz choćby 40% jego możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkim da się jeździć w terenie; widziałem nawet zdjęcia R1 z kostkami, podniesionymi błotnikami "przystosowaną do latania po torze" ale pytanie co chcesz osiągnąć. Jeżeli zależy Ci tylko na dobrej zabawie i technika będzie odchodziła na dalszy plan to możesz brać i 450, ale jeżeli chcesz się dobrze nauczyć latania to 250 (4t) na początek wystarczy. Mowa tu oczywiście o sprzętach wyczynowych. Do lajtowej jazdy mogą Ci także posłużyć takie sprzęty jak xr 400, drz 400 , dr 350, klx 300, klx 250............. Wszystko zależy od tego do czego to moto ma Ci słuzyć :buttrock: :crossy: A jeżeli chodzi o motocykle które podałeś jako faworyty to każdy z nich różni się djametralnie

Edytowane przez Ryjek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkim da się jeździć w terenie; widziałem nawet zdjęcia R1 z kostkami, podniesionymi błotnikami "przystosowaną do latania po torze" ale pytanie co chcesz osiągnąć. Jeżeli zależy Ci tylko na dobrej zabawie i technika będzie odchodziła na dalszy plan to możesz brać i 450, ale jeżeli chcesz się dobrze nauczyć latania to 250 (4t) na początek wystarczy. Mowa tu oczywiście o sprzętach wyczynowych. Do lajtowej jazdy mogą Ci także posłużyć takie sprzęty jak xr 400, drz 400 , dr 350, klx 300, klx 250............. Wszystko zależy od tego do czego to moto ma Ci słuzyć :buttrock: :crossy: A jeżeli chodzi o motocykle które podałeś jako faworyty to każdy z nich różni się djametralnie

No DRZ podchodzi mocą pod motocykle wyczynowe klasy 450,ale do opanowania spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...