Skocz do zawartości

Hamowanie przednim hamulcem.


 Udostępnij

Hamowanie przednim hamulcem  

350 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ilu palców używasz hamując przednim hamulcem?

    • jednego
      10
    • dwóch
      211
    • trzech
      40
    • czterech
      74
    • nie mam przedniego hamulca
      14


Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze jezdziłem z 1 palcem na klamce i tylko nim hamuję. Przy dobrych heblach stawia się 1 palcem moto na koło. Prawdę mówiąc nie miałem jakoś pecha do motocykla ze słabymi hamulcami.

Ostatnio jakoś tak wyszło, że pojechaliśmy po motocykl dla znajomego, on nie wziął, a ja sobie kupiłem taką Hondzię po bułki - CB450S. Niby są tam 2 tarcze, ale jednak hamulce w porównaniu do CBR, hmmmm nie ma co porównywać. Na niej jedynie łapię całą ręką za klamkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś źle robiłeś i tyle. Szczególnie w początkowej fazie hamowania, jak tył jest dociążony, a przód jeszcze nie, tylny hamulec ma duże znaczenie i naprawdę wyczuwalną skuteczność. Właśnie w ten sposób możesz urwać nawet 2 - 3 m a to czasami oznacza wypadek lub nie.

 

Inicjacja hamowania, zawsze była tył+przód, a lepszy wynik był, jak po kilku metrach odpuszczałem tył, i hamowałem samym przodem, niż cały czas przodem i tyłem....

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nauczyli trzymać dwa: wskazujący i środkowy. Z obserwacji: pozwala mi to na lepszą(łatwiejszą?) kontrolę manetki przy redukcji i krótszy czas reakcji przy każdej sytuacji wymagającej hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak robisz międzygaz jak masz 4 palce i hamujesz z redukcją? Samym kciukiem ?

 

miedzy co ?

 

Sorry ale czegos takiego nie robie, po prostu zmieniam biegi.

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sobie teraz nabrechtałeś :biggrin: zaraz Cię zlinczują :biggrin:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedzy co ?

 

Sorry ale czegos takiego nie robie, po prostu zmieniam biegi.

 

:crossy:

 

Hehe temat poruszany z milion razy na forum, nie mam pojęcia jak mogłeś go przegapić :bigrazz:

 

Chyba wiesz zapewne że motocykle mają niesynchronizowane skrzynie biegów ?

 

No i właśnie po to jest między gaz żeby przygotować skrzynię na wyższe obroty jakie będą na niższym biegu, wchodzi gładko i po odpuszczeniu sprzegła masz już te obroty jakie powinny być na niższym biegu.

 

Bez międzygazu w chwili wysprzęglenia lecą prawie do 1 tys a nagle jak puścisz sprzęgło muszą wystrzelić np do 10 tys , szarpnięcie jak cholera i duży moment hamujący na koło.

 

Druga sprawa to samo załączanie biegu, bez międzygazu poprostu je wbijasz, z międzygazem wchodzą jak marzenie :bigrazz:

 

A i nawet w autach które mają synchronizowane skrzynie zrobienie międzygazu przy ostrej redukcji powoduje zmniejszenie szarpnięcia a w zasadzie jego brak po załączeniu sprzęgła.

 

Pojeździj nowym BMW M3 w niemcowni, tam biegi zmienia się łopatkami przy kierownic a międzygaz robi komputer :banghead: ale za to dźwięk przy tym wydawany i szybkość zmiany jest oszałamiająca.

 

Pozdro

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie uzywam 2 palcy ktore zawsze znajduja sie na klamce. W zupelnosci wystarcza do hamowania planowanego i troche ostrzejszego. Niemniej jednak mam wrazenie ze do hamowania na granicy przyczepnosci (powiedzmy niezbednego do wykonania stoppie) albo do hamowania awaryjnego bylo by to zbyt malo. W kwietniu zatrzymalem sie na drzwiach taksowki. Do tej pory nie moge ustalic iloma palcami hamowalem. Wydaje mi sie ze 4ma, ale pewnosci nie mam. Mialem okolo 10m na hamowanie. Metr przed taksowka hamowalem juz tak mocno, ze przod stracil przyczepnosc i moto zaczelo isc bokiem (low side) w skutek czego, moto zatrzymalo sie na drzwiach przednich a ja tylnych. (taksi bylo wciaz w ruchu) Dla sprostowania dodam, ze bylo to moto ze slabszymi heblami (hornet 600) niz to ktore aktualnie ujezdzam. Teraz mam moto z najlepszymi heblami montowanymi seryjnie (Fazer 1000 czyli heble od R1)

 

P.S. Ks-Rider, najwiekszy medrzec na forum (no moze poza Qurimem, Ks przynajmniej jest staly w swoich opiniach w przeciwienstwie do choragiewki Qurima ) , sumienie wszystkich motocyklistow nie wie co to jest "miedzy gaz"?? To najwieksza sensacja jaka wyczytalem na tym forum :P

Edytowane przez JERY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedzy co ?

 

Sorry ale czegos takiego nie robie, po prostu zmieniam biegi.

AHAHAHAHA, to teraz pokazałeś jaki z ciebie znawca tematu.

Chyba że masz tak skrzynie przystosowaną jak w samochodzie że nie musisz międzygazu używać.

 

ukłony niskie ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście mam wskazujący i kciuk na manetce, pozostałe na hamulcu, tak jest dla mnie i wygodniej i mam lepszą siłę/kontrole i nie bardzo jest możliwość przyciśnięcia palca bo znajduje się bardzo blisko osi. Ze zdziwieniem stwierdziłem, że tylko jedna osoba poza mną tak trzyma.

 

W trasie trzymam całą rękę na manetce, ale nie mogę sobie przypomnieć czy w sytuacji awaryjnej kiedy nie miałem osłoniętego hamulca, używam 3 czy 4 palców. Wydawało mi się że 4, ale jak przed chwilą w garażu sobie testowałem szybkie ściskanie klamki, to używałem 3.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam moto z najlepszymi heblami montowanymi seryjnie (Fazer 1000 czyli heble od R1)

 

True, true-stary fazer ma wyczesane heble. Chyba nie mialem okazji jezdzic mototycklem z lepszym hamulcem niz ten w moim starym Fazim. Nawet BMW wymieka :D Nowy ma jakies takie mniej ostre heble, ktore daja poczucie wiekszej "gumowatosci". Dziwne, ale prawdziwe :)

 

A KS Rider nie robi miedzygazu,bo w skuterze to niepotrzebne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he,

 

wiem, wiem, wszyscz u jestescie lepsi odemnie, wynalzliscie kolo na nowo. Jezdzijcie z miedzy - czymstam, ja pozostaje przy moim i tyle. :icon_mrgreen:

 

Biegi wchodza bez problemu, jak trzeba szybciej zmieniac, idzie i bez sprzegla i w d**piemamto. :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he,

 

wiem, wiem, wszyscz u jestescie lepsi odemnie, wynalzliscie kolo na nowo. Jezdzijcie z miedzy - czymstam, ja pozostaje przy moim i tyle. :icon_mrgreen:

 

Biegi wchodza bez problemu, jak trzeba szybciej zmieniac, idzie i bez sprzegla i w d**piemamto. :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Czy Ty takze jestes instruktorem kat A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...