Skocz do zawartości

za duży luz zaworowy wr 250


santi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj mierzylem luzy zaworowe w mojej wr-ce.Wyszło mi ,że jeden zawór ssący ma 0.02 mm za duży luz(norma do 0.15 a on ma 0.17).Motor chodzi idealnie .Koniecznie korygowac ten luz czy można machnąc ręką.Jakie mogą byc konsekwencje jeżdżenia ze zbyt dużym luzem zaworowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mierzylem luzy zaworowe w mojej wr-ce.Wyszło mi ,że jeden zawór ssący ma 0.02 mm za duży luz(norma do 0.15 a on ma 0.17).Motor chodzi idealnie .Koniecznie korygowac ten luz czy można machnąc ręką.Jakie mogą byc konsekwencje jeżdżenia ze zbyt dużym luzem zaworowym?

 

Jak mierzyłeś luz, czujnikiem czy zwyczajnie, szczelinomierzem? Jeśli tą drugą metodą, to najpierw weź mikrometr i zmierz listki pomiarowe, a wówczas możesz się bardzo zdziwić, bo rzadko który ma wymiar umieszczony na jego cechowaniu. Najczęściej listki sa grubsze i ja na przykład w swojej BMW ustawiam luzy znacznie ciaśniej niż wynikało by to z wymiaru szczelinomierza, bo np. listek 0,1 ma wymiar 0,13mm a 0,2 w rzeczywistości prawie 0,25 mm. Najlepiej przy tak niewielkich różnicach jak 0,02 mm i pracującym idealnie silniku nie pchać palców, bo raczej się nie polepszy a tylko pogorszy. Ale to moje odosobnione zdanie, które wcale nie musi być prawdziwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dużym luzie zawory klepią i to nie jest aż tak szkodliwe jak zbyt mały luz który powoduje wypalanie zaworów.Uważam ze najlepszą opcja jest jednak luz prawidłowy. :biggrin: Myślę że jeżeli nie masz w planie serwisu to poczekaj spokojnie aż przejedziesz taką ilość kilometrów że zmusi cie to do wymiany oleju itp.i w tym samym czasie wyregulujesz zawory,no chyba że cię ich klekotanie denerwuje. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt duży luz zaworowy powoduje wyklepanie się gniazda zaworowego i zaworu. Luz musi być prawidłowy.

No jeśli mierzyłeś sam luzy i masz dobry szczelinomierz to obstawiam że w serwisie nie chciało im się bawić w regulacje (w niektórych serwisach potrafią tylko zmierzyć luzy, a jeśli chodzi o regulacje tych płytkowych to już nie bardzo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też takie podejrzenie,bo gdyby moje listki w szczelinomierzu były za grube niż ich opis to na zaworze ssącym gdzie stwierdziłem przekroczenie normy o 0,02 faktycznie przekroczenie było by jeszcze większe.Gdyby natomiast były za cienkie to luzy na zaworach wydechowych gdzie obecnie mam 0,17 (norma od 0,17do 0,22)były by tak naprawdę za małe.Tak czy owak zawory kwalifikowałyby się do regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...