santi Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Dzisiaj mierzylem luzy zaworowe w mojej wr-ce.Wyszło mi ,że jeden zawór ssący ma 0.02 mm za duży luz(norma do 0.15 a on ma 0.17).Motor chodzi idealnie .Koniecznie korygowac ten luz czy można machnąc ręką.Jakie mogą byc konsekwencje jeżdżenia ze zbyt dużym luzem zaworowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Dzisiaj mierzylem luzy zaworowe w mojej wr-ce.Wyszło mi ,że jeden zawór ssący ma 0.02 mm za duży luz(norma do 0.15 a on ma 0.17).Motor chodzi idealnie .Koniecznie korygowac ten luz czy można machnąc ręką.Jakie mogą byc konsekwencje jeżdżenia ze zbyt dużym luzem zaworowym? Jak mierzyłeś luz, czujnikiem czy zwyczajnie, szczelinomierzem? Jeśli tą drugą metodą, to najpierw weź mikrometr i zmierz listki pomiarowe, a wówczas możesz się bardzo zdziwić, bo rzadko który ma wymiar umieszczony na jego cechowaniu. Najczęściej listki sa grubsze i ja na przykład w swojej BMW ustawiam luzy znacznie ciaśniej niż wynikało by to z wymiaru szczelinomierza, bo np. listek 0,1 ma wymiar 0,13mm a 0,2 w rzeczywistości prawie 0,25 mm. Najlepiej przy tak niewielkich różnicach jak 0,02 mm i pracującym idealnie silniku nie pchać palców, bo raczej się nie polepszy a tylko pogorszy. Ale to moje odosobnione zdanie, które wcale nie musi być prawdziwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santi Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 mierzyłem szczelinomierzem.Fakt, nie pomyślałem.Mam w domu mikrometr ,jutro zmierzę nim listki szczelinomierza,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 a garaż masz ogrzewany? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIUS Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Przy dużym luzie zawory klepią i to nie jest aż tak szkodliwe jak zbyt mały luz który powoduje wypalanie zaworów.Uważam ze najlepszą opcja jest jednak luz prawidłowy. :biggrin: Myślę że jeżeli nie masz w planie serwisu to poczekaj spokojnie aż przejedziesz taką ilość kilometrów że zmusi cie to do wymiany oleju itp.i w tym samym czasie wyregulujesz zawory,no chyba że cię ich klekotanie denerwuje. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santi Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 zawiozłem go jednak do serwisu.Nie chciało mi się bawic w domu w zdejmowanie rozrządu,tym bardziej ,że na zaworach wydechowych było o,17mm a norma to 0,17-0,22.Jestem ciekaw co mi powiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santi Opublikowano 24 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2008 dzisiaj odebrałem go z serwisu i okazało się,że wszystkie luzy są w normie, czyli albo źle mierzyłem albo szczelinomierz jest do d...py Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2008 Zbyt duży luz zaworowy powoduje wyklepanie się gniazda zaworowego i zaworu. Luz musi być prawidłowy. No jeśli mierzyłeś sam luzy i masz dobry szczelinomierz to obstawiam że w serwisie nie chciało im się bawić w regulacje (w niektórych serwisach potrafią tylko zmierzyć luzy, a jeśli chodzi o regulacje tych płytkowych to już nie bardzo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santi Opublikowano 24 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2008 Mam też takie podejrzenie,bo gdyby moje listki w szczelinomierzu były za grube niż ich opis to na zaworze ssącym gdzie stwierdziłem przekroczenie normy o 0,02 faktycznie przekroczenie było by jeszcze większe.Gdyby natomiast były za cienkie to luzy na zaworach wydechowych gdzie obecnie mam 0,17 (norma od 0,17do 0,22)były by tak naprawdę za małe.Tak czy owak zawory kwalifikowałyby się do regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.