fxrider Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Witam, planuję na wiosnę wymienić łańcuchy rozrządu w mojej bmce (R1100GS '98). O ile z przednim nie przewiduję większych problemów, o tyle boczne mnie zastanawiają. W service manualu czynność ta jest przedstawiona w kontekście rozpołowienia silnika, wyjęcia wałka pośredniczącego napędu rozrządu i zmiany zakutych już łańcuchów. Rozbiórka silnika w tym celu słabo mi się uśmiecha i chciałbym po prostu założyć rozkute łańcuszki i je zakuć. Obawiam się jednak, że w głowicy jest za mało miejsca aby podejść z zakuwarką i będę zmuszony je zdjąć (czego w miarę możliwości też wolałbym uniknąć). Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? (w sumie wszystkie R1100/50 mają to tak samo rozwiązane) pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Spytam sie kolesi z BMW forum ale pierwszy raz slysze zeby ktos to wymienial,,,,,,,,,masz 300000 km na sprzecie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 A co słyszysz klekot przez pierwsze kilka sekund pracy silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Chyba w kolege Fxrider`a wstapil jakis zimowy duch rozbierania motocykli (zdaje sie ze wczesniej jest temat o Husce, a teraz BMW). No wlasnie ile masz przejechane na sprzecie i co sie dokladnie dzieje ze chcesz lancuchy wymieniac ? Nie wydaje Ci sie dziwne dlaczego w serwisowce producent nie podaje jakichs wymiarow lanuchow, czy tez przebiegu po jakim nalezy je wymieniac ? No ale jak sie bardzo uprzesz to przy wymianie "bocznych" lancuchow raczej trzeba bedzie glowice sciagac. Nie ma przy tym co prawda duzo roboty, ale dodatkowy koszt uszczelek dojdzie. PS. Moze zapytaj Mirka z Nadarzyna czy zdarzalo mu sie wymieniac te "boczne" lancuchy ? tel. do niego: 601841711 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 19 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 (edytowane) hej, klekot jest przy starcie jest i, z tego co wyczytałem, to przyczyną prawdopodobnie jest lewy napinacz, który zamierzam tak czy siak zmienić na nowszy model. Sprzęt ma teraz ok. 103 kkm, od kupna w czerwcu (czyli jakieś 16-17 kkm temu) było słychać to klekotanie przy starcie, teraz mam wrażenie, że się nasila. Dlatego dla własnego spokoju planuję zmienić też łańcuchy - tak, żeby potem nie żałować ;). Więc zbieram informacje co i jak. Planuję też na wiosnę rozebrać skrzynię biegów, bo zaczyna się odzywać. A co do nagromadzenia moich tematów 'garażowych', to po prostu do tej pory śmigałem, a teraz sprzęty stoją (huska nawet od roku ;) ) i jest okazja coś podłubać. Zresztą to dobra odskocznia po całym dniu pracy przed kompem :) Co do dzwonienia do mechaników (tych z którymi się nie znam) z pytaniami jak coś zrobić, to staram się tego unikać - czułbym się niezręcznie. Dzięki i pozdrawiam, Adam P.S. info o napinaczu znalazłem tu: http://www.advrider.com/forums/showthread....chain+tensioner Edytowane 19 Grudnia 2008 przez fxrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 tematow zwiazanych ze stukaniem w BMW jest wiele. Wpisz sobie na tym forum z ktorego podales link hasla typu "timing chain" lub podobne ... np tu: http://www.advrider.com/forums/showthread....ming+chain+1100 Co do remontu skrzyni to jezeli przyjdzie wymienic tylko lozyska, uszczelniacze to pol biedy. Gorzej jak juz wielowypust na walku sprzeglowym umiera ... Do tego dojdzie jeszcze pewnie sprzeglo i uszczelniacz na kole zamachowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 19 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Co do tej skrzyni to najpierw muszę sprawdzić co z nią jest. Objaw jest taki, że między 2 a 3ką można znaleźć luz (zwłaszcza przy zbyt delikatnej redukcji) oraz grzechotanie na biegu jałowym (ustępuje po wysprzęgleniu). Sprzęgło może jeszcze trochę pożyje, aktualnie ma ok. 25 kkm. pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 25tys. km ma sprzeglo, czyli wymienal je poprzedni wlasciciel :wink: Oby tak bylo. Jak wyciagniesz rozrusznik (a zajmuje to chwile) to mozesz osobiscie sie przekonac jak wyglada sprzeglo tzn zmierzyc grubosc tarczy no i walek sprzeglowy po czesci (mozna sprawdzic, rozlaczajac sprzeglo, jaki luz jest pomiedzy tarcza a walkiem sprzeglowym). PS. Gdzie zamierzasz nabyc nowe czesci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 wymieniał,wymieniał, mam do tej bmki ze 4cm (na grubość) faktur z całego świata, od siodeł zmienianych w Kalifornii, poprzez wymianę sprzęgła w niemczech aż po ostatni przegląd w irlandii ;) Zresztą jak wyciągnę skrzynię to wszystko będzie ładnie widać. Co do nowych części to zależy co okaże się potrzebne, i jak będzie wyglądało porównanie cen w PL(ze zniżkami)/DE i tych zza oceanu. pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Jak byc co to daj znac kiedy bedziesz robil zakupy. Jak ceny beda korzystne to moze i ja zaczne u siebie cos wymieniac ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 (edytowane) panowie male pytanko , koles ma GS 1100 i prawa przepustnica mu puka ( jak zlapie ja reka na kolektorze ssacym, to nie puka ), dzwonil gdzies tam do innych uzytkownikow beemy i twierdza ze przy prawidlowych synchro jest to normalne - a mnie sie wydaje e to nie jestr normalne... jak jest u was ? Edytowane 20 Grudnia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 to zalezy jaki ma system sterowania linkami gazu - czy "stary styp" (linka od manety idzie do lewej przepustnicy, a prawa przepustnica ma naped linka z lewej - motocykle do 96r), czy "nowy typ" (wystepuje taki "rozdzielacz" linek - motocykle od chyba lipca 96r). Jezeli ma ten stary typ to faktycznie tak moze byc, o ile moto nie ma nakrecone grubo ponad 100kkm i nastapilo wytarcie osi przepustnic. W tym starym typie regulujesz podczas synchro dla podwyzszoncy obrotow linke pomiedzy przepustnicami tak aby miala zero luzu/tak aby byla napieta lekko. I wtedy jak moto chodzi na wolnych to bywa ze ta linka delikatnie podciaga prawa przepustnice i ta puka o srube ustalajaca polozenie spoczynkowe. Niech kolega dokladnie sprawdzi synchro na wolnych obrotach i na podwyzszonych (2500-3500obr/min). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 moto z 96 ale nie wiem czy stay typ czy nowy , przebieg jakos 130 tys , swiezo po synchro i ogolnie przegladzie. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 no to nie widze innego wyjscia jak tylko jezdzic :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.