Skocz do zawartości

R1100GS, zmiana łańcuchów rozrządu


fxrider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

planuję na wiosnę wymienić łańcuchy rozrządu w mojej bmce (R1100GS '98).

O ile z przednim nie przewiduję większych problemów, o tyle boczne mnie zastanawiają.

W service manualu czynność ta jest przedstawiona w kontekście rozpołowienia silnika, wyjęcia wałka pośredniczącego napędu rozrządu i zmiany zakutych już łańcuchów.

Rozbiórka silnika w tym celu słabo mi się uśmiecha i chciałbym po prostu założyć rozkute łańcuszki i je zakuć.

Obawiam się jednak, że w głowicy jest za mało miejsca aby podejść z zakuwarką i będę zmuszony je zdjąć (czego w miarę możliwości też wolałbym uniknąć).

Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? (w sumie wszystkie R1100/50 mają to tak samo rozwiązane)

 

pozdrawiam, Adam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w kolege Fxrider`a wstapil jakis zimowy duch rozbierania motocykli (zdaje sie ze wczesniej jest temat o Husce, a teraz BMW).

No wlasnie ile masz przejechane na sprzecie i co sie dokladnie dzieje ze chcesz lancuchy wymieniac ?

Nie wydaje Ci sie dziwne dlaczego w serwisowce producent nie podaje jakichs wymiarow lanuchow, czy tez przebiegu po jakim nalezy je wymieniac ?

No ale jak sie bardzo uprzesz to przy wymianie "bocznych" lancuchow raczej trzeba bedzie glowice sciagac. Nie ma przy tym co prawda duzo roboty, ale dodatkowy koszt uszczelek dojdzie.

 

PS. Moze zapytaj Mirka z Nadarzyna czy zdarzalo mu sie wymieniac te "boczne" lancuchy ? tel. do niego: 601841711

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

klekot jest przy starcie jest i, z tego co wyczytałem, to przyczyną prawdopodobnie jest lewy napinacz, który zamierzam tak czy siak zmienić na nowszy model.

Sprzęt ma teraz ok. 103 kkm, od kupna w czerwcu (czyli jakieś 16-17 kkm temu) było słychać to klekotanie przy starcie, teraz mam wrażenie, że się nasila. Dlatego dla własnego spokoju planuję zmienić też łańcuchy - tak, żeby potem nie żałować ;). Więc zbieram informacje co i jak.

Planuję też na wiosnę rozebrać skrzynię biegów, bo zaczyna się odzywać.

A co do nagromadzenia moich tematów 'garażowych', to po prostu do tej pory śmigałem, a teraz sprzęty stoją (huska nawet od roku ;) ) i jest okazja coś podłubać. Zresztą to dobra odskocznia po całym dniu pracy przed kompem :)

Co do dzwonienia do mechaników (tych z którymi się nie znam) z pytaniami jak coś zrobić, to staram się tego unikać - czułbym się niezręcznie.

 

Dzięki i pozdrawiam, Adam

 

P.S. info o napinaczu znalazłem tu:

http://www.advrider.com/forums/showthread....chain+tensioner

Edytowane przez fxrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tematow zwiazanych ze stukaniem w BMW jest wiele. Wpisz sobie na tym forum z ktorego podales link hasla typu "timing chain" lub podobne ...

 

np tu:

 

http://www.advrider.com/forums/showthread....ming+chain+1100

 

Co do remontu skrzyni to jezeli przyjdzie wymienic tylko lozyska, uszczelniacze to pol biedy. Gorzej jak juz wielowypust na walku sprzeglowym umiera ... Do tego dojdzie jeszcze pewnie sprzeglo i uszczelniacz na kole zamachowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej skrzyni to najpierw muszę sprawdzić co z nią jest.

Objaw jest taki, że między 2 a 3ką można znaleźć luz (zwłaszcza przy zbyt delikatnej redukcji) oraz grzechotanie na biegu jałowym (ustępuje po wysprzęgleniu). Sprzęgło może jeszcze trochę pożyje, aktualnie ma ok. 25 kkm.

 

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25tys. km ma sprzeglo, czyli wymienal je poprzedni wlasciciel :wink: Oby tak bylo. Jak wyciagniesz rozrusznik (a zajmuje to chwile) to mozesz osobiscie sie przekonac jak wyglada sprzeglo tzn zmierzyc grubosc tarczy no i walek sprzeglowy po czesci (mozna sprawdzic, rozlaczajac sprzeglo, jaki luz jest pomiedzy tarcza a walkiem sprzeglowym).

 

PS. Gdzie zamierzasz nabyc nowe czesci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniał,wymieniał, mam do tej bmki ze 4cm (na grubość) faktur z całego świata, od siodeł zmienianych w Kalifornii, poprzez wymianę sprzęgła w niemczech aż po ostatni przegląd w irlandii ;)

Zresztą jak wyciągnę skrzynię to wszystko będzie ładnie widać.

Co do nowych części to zależy co okaże się potrzebne, i jak będzie wyglądało porównanie cen w PL(ze zniżkami)/DE i tych zza oceanu.

 

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie male pytanko , koles ma GS 1100 i prawa przepustnica mu puka ( jak zlapie ja reka na kolektorze ssacym, to nie puka ), dzwonil gdzies tam do innych uzytkownikow beemy i twierdza ze przy prawidlowych synchro jest to normalne - a mnie sie wydaje e to nie jestr normalne... jak jest u was ?

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zalezy jaki ma system sterowania linkami gazu - czy "stary styp" (linka od manety idzie do lewej przepustnicy, a prawa przepustnica ma naped linka z lewej - motocykle do 96r), czy "nowy typ" (wystepuje taki "rozdzielacz" linek - motocykle od chyba lipca 96r).

 

Jezeli ma ten stary typ to faktycznie tak moze byc, o ile moto nie ma nakrecone grubo ponad 100kkm i nastapilo wytarcie osi przepustnic. W tym starym typie regulujesz podczas synchro dla podwyzszoncy obrotow linke pomiedzy przepustnicami tak aby miala zero luzu/tak aby byla napieta lekko. I wtedy jak moto chodzi na wolnych to bywa ze ta linka delikatnie podciaga prawa przepustnice i ta puka o srube ustalajaca polozenie spoczynkowe.

Niech kolega dokladnie sprawdzi synchro na wolnych obrotach i na podwyzszonych (2500-3500obr/min).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto z 96 ale nie wiem czy stay typ czy nowy , przebieg jakos 130 tys , swiezo po synchro i ogolnie przegladzie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...