Skocz do zawartości

Czyszczenie i nasaczanie filtra powietrza K&N


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że tak się praktykuje w enduro ale temat dotyczy filtra K&N którego nie wolno dmuchać powietrzem z kompresora.

 

Piszac, ze przedmuchac nie chodzilo mi oczywiscie o kompresor (tym to tylko porozrywac filtr mozemy) tylko naturalny zasys w airboxie. Silnik bez problemu przepali nadmiar. Nawet jak filtr jest jeszcze dobrze nie wysechl.

Edytowane przez MaxŁódź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam przymierzam sie do kupna oleju do nasaczania filtrow k&n,jednak zapoznalaem sie wczesniej z instrukcja niz autor tematu. mam jeszcze jedna watpliwosc jesli nie ludwikiem to czym go mozna przed tem umyc bo z tym ze bez sprezonego powietrza ani woda pod cisnieniem sie zgodze.

 

Jak kupisz zestaw do czyszczenia filtrow K&N to tam bedziesz mial dwie buteleczki: plyn do mycia + olej do nasaczania i Twoj problem zniknie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instukcji do K&N jest wyraźnie NARYSOWANE :biggrin: . Z grubsza oczyścić pędzelkiem , umyć pod ciepłą-letnią wodą . I NIE CZYŚCIĆ SPRĘŻONYM POWIETRZEM .

 

Tako rzecze instrukcja ... :clap:

 

 

:buttrock:

Edytowane przez świerzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no racja, tylko zdeka inaczej sie go obsluguje jak filre z gabki.

 

W kazdym razie zalozylem filtr i jest ok , moto nie dlawi sie i nie dusi na obrotach.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Inaczej gabkowy - tego sie pierze w rece jak za dawnych czasow - naduś wypłucz ;) a inaczej taki rowkowany... przy czym oryginalny pedzelek mozna miedzy buty wlozyc... lepiej robi zuzyta albo tania nowka szczoteczka do zebow :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym ten K&N tak realnie się różni od zwykłego filtra papierowego, na ich stronce można poczytać że jest ekstra super hiper ale bez konkretów (poza niby mniejszym dławieniem)

Skoro daje lepszy przepływ powietrza to czy zamiana na filtr papierowy wiązałaby się z regulacją gaźnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.ceną

2.dokładniej oczyszcza powietrze

3.daje mniejsze opory przepływu powietrza

4.jest teoretycznie wieczny (gwarancja trwałości to 1.000.000 mil)

Do filtra oryginalnie zapakowanego jest dołączona instrukcja co należy prze regulować.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam ja nie odczulem roznicy , montuajc gabkowy a K&N -a , moj mimo wyczyszczenia , wysuszenia i nasaczenia dalej nie che dzialac jak nalezy , przy wiekszym otwarciu przepustnicy pod obciazeniem moto sie dlawi.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam ja nie odczulem roznicy , montuajc gabkowy a K&N -a , moj mimo wyczyszczenia , wysuszenia i nasaczenia dalej nie che dzialac jak nalezy , przy wiekszym otwarciu przepustnicy pod obciazeniem moto sie dlawi.

 

Bo problem zapewne nie leży w filtrze tylko w ustawieniach gaźnika, zapłonu itp. Jak sprzęt się dławi to masz prawdopodobnie za bogatą mieszankę.

 

Przecież to K&N, banalny w obsłudze.

 

Jak widać nie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam ja nie odczulem roznicy , montuajc gabkowy a K&N -a , moj mimo wyczyszczenia , wysuszenia i nasaczenia dalej nie che dzialac jak nalezy , przy wiekszym otwarciu przepustnicy pod obciazeniem moto sie dlawi.

Trudno się czyta ten tekst. Jesteś porywczy i chaotyczny w pisaniu to i za kierownicą popełniasz te same błędy.

Nie odczuwasz różnicy po zmianie filtra ? to go wyrzuć.

Motocykle wyczynowe jeszcze kilka lat temu latały bez filtrów.

Przeczytaj na spokojnie kilka razy cały temat i pomyśl co należy zrobić po wymianie normalnego filtra na filtr K&N.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze powinienem przestawic gaznik , odpowiednio pod ten filtr . Moto kupilem juz z takim filtrem . Nie pytalem sie, czy poprzedni wlasciciel regulowal cos pod niego.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Czym ten K&N tak realnie się różni od zwykłego filtra papierowego, na ich stronce można poczytać że >jest ekstra super hiper ale bez konkretów (poza niby mniejszym dławieniem)

 

 

Tak jak było ceną .

To mniejsze dławienie - o którym piszesz , to tak naprawdę większa przepustowość . Nie każdy silnik tego potrzebuje , bo różne silniki różnie na filtr K&N różnie reagują . W GSF 1200 , jest problem z dziurą w gazie , a w FJ 1200 nie było żadnego problemu . Więc jedne silniki powinno się stroić a inne niekoniecznie .

 

Różnią się jeszcze tym , że w przypadku papierowego wkładu , filtracja następuje przez zatrzymywanie ciał stałych w porach papieru . W K&N w sumie też , tyle że otwory w włókninie są sporo większe więc większe nieczystości przelatują bez problemu ( stąd jego większa przepustowość ) . Tyle że jest on dodatkowo nasączany olejem który to poprzez własną lepkośc ma za zadanie przykleić do siebie jak najwięcej syfu latającego w powietrzu .

 

 

>2.dokładniej oczyszcza powietrze

 

To oczywiście nieprawda . Widziałem co najmniej trzy testy K&N we wszystkich przypadkach K&N przepuszczał więcej nieczystości od "papierzaka" .

 

Wszyscy znajomi ( łącznie ze mną ) po zainstalowaniu K&N stwierdzili niższe zużycie paliwa . :biggrin:

 

>4.jest teoretycznie wieczny (gwarancja trwałości to 1.000.000 mil)

 

Dokładnie tak , kto na jednym motocyklu zrobi milion szśćset kilometrów ?

Trzeba go prać i nasączać . I tyle .

 

>Polemizowałbym.... Filtr K&N zamiennik oryginału (włożony do seryjnego airboxu) nie powinien >wymauszać żadnych regulacji.

 

 

Zmienia proporcie paliwo-powietrze , więc wypadałoby przeregulować . Ale jak pisałem ,jedne silniki trzeba , inne niekoniecznie . :smile:

 

Jest jeszcze jedna rzecz które pardzo różnią K&N od papierowego filtra , i dziwię się że nikt o tym nie napisał . Filtr papierowy przy zamoczeniu ( obojętnie czym - wodą , olejem czy benzyną ) zakleja pory papieru i zmienia jego strukturę . zamoczony filtr nadaje się tylko do wymiany .

W przypadku K&N , przy zamoczeniu wodą nie zrobi to na nim większego wrażenia . Przesuszy się pędem powietrza i będzie działać dalej .

 

K&N w przypadku motocykli sportowych , pozwala dostarczyć więcej powietrza i obniżyć zużycie paliwa .

W enduro dodatkowo pozwoli dalej jechać po takich sytuacjach :

 

http://pl.youtube.com/watch?v=N4eCwGenO-w

 

pozdrawiam wszystkich :buttrock: :buttrock: :buttrock:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm w a takim razie ,dlaczego moj filtr po czyszczeniu dlawi czesc powietrza ? za duzo oleju ? Zrobilem wszystko jak w opisie , popsikalem szamponem , odczekalem , splukalem , wyszuszylem , nasaczylem 2 razy

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...