Skocz do zawartości

PEUGEOT 406 - opinie , wady , zalety


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

obecnie katuje starego P 309 z 1.4i , ale auto robi sie dlamnie za male , za slabe i za kanciaste , aczkolwiek jezdzi bezawaryjnie mimo moich katuszy :) . Bardzo spodobal mi sie P 406 , mysle o silniku benzynowym bo malo jezdze ( ok 10 tys rocznie) , slusznej pojemnosci 2.0 L - najchetniej 2.0T 8V ale tego kwiata jest bardzo malo , ewentualnie zadowole sie zwykla 2.0 16V. Czy sa tu uzytkownicy takowych ? co sadzicie o tych autach ?. Jakie maja wady, zalety ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jakieś 10 lat temu jeździłem P 405 1.9 benzyna.

Niestety auto mimo tego, że było od 1szego właściciela i stosunkowo niewielkiego przebiegu 110 tys. km. miało swoje dolegliwości.

Główna to spalanie oleju jak smok. Przy przebiegu 130 tys. km. żarł już masakrycznie. Niedługo więc go użytkowałem

Inna rzecz, która mi totalnie nie przypadła do gustu to blacha. Jakaś taka cienka :)

Co do silnika benzynowego, to popieram w pełni. W przypadku jeśli jeździsz niewiele to różnica w spalaniu nie pociągnie tak po kieszeni a zakup używanego diesla to zawsze spore ryzyko.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinia mojego Kolegi. Ujeżdża od jakichś 4 lat P406 2.0 benzyna 140 KM. Przebieg w tej chwili co niecałe 200 kkm. Z samochodu jest bardzo zadowolony, mocny i bezawaryjny silnik, zuzycie benzyny 9-10 l. Od niedawna dołożył LPG - zuzycie ok 11 l. Bardzo ceni sobie komfort i w miare OK jakość wykonania wnetrza. Wada - co jakieś 30 kkm ma do wymiany drobiazgi w zawieszeniu żeby nie stukało, pukało. Buda nie rdzewieje aczkolwiek jest garażowany. Ogólnie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój znajomy z poprzedniej "filii" miał 406 w 1.8 benzyna zagazowanego.

Przebieg 320 tyś km. Chwalił sobie pomimo jakby nie patrzeć u nas w kraju= DUŻEGO przebiegu.

Auto średnio zadbane ale nie miał z nim jeszcze jakichkolwiek problemów, nie to co z poprzednim Fiatem Punto 1 ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo czytałem na temat 406 ale w HDI. Ogólnie nie warto brać aut z przed liftingiem.

 

A z mojej strony moge polecić puga 306 1.9TD (no albo hdi), fajnie się prowadzi, dość wygodny ale jednak mały (taka klasa) pali te 5-6l a silnik prosty i tani w obłudze. trochę klekocze na zimnym ale ogólnie daje rade.

No chyba że coś mocniejszego to w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem ze po liftingu ( chyba 99 rok ? ) pozbyli sie wiele wad z poczatkow produkcji , ciekawe ile w tym prawdy ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam dwa Peugoty 406 kombi z 97 roku. Jeden 1,9 D, drugi 2,0 benzyna z LPG. Nie mam zamiaru przez następnych kilka lat zmieniać na nowsze bo zbyt dobrze się sprawują.

Diesel 1,9 praktycznie bez większych napraw, wyłączając zmiane świec żarowych, linki sprzęgła. Spalanie ok. 7-9 l.

Benzyna z gazem, dwa razy w roku regulacja gazu. Pali ok. 13 l, lecz z tego względu, że użytkuję go sam (szybka jazda), w normalnej jeździe w 10l można się zmieścić.

W żadnym z nich nie ma choćby zajawki rdzy.

Wnętrze jak na mój gust bardzo przyjemne, kokpit jest miękki, zegary czytelne, tapicerka welurowa bez śliskich powierzchni.

Rocznie robi się na nich ok. 30 tyś km, jedyny mankament to przednie zawieszenie, raz w roku, czasem dwa trzeba wymieniać łącznik stabilizatora, koszt 1szt 70-90zł.

Mam też Łopla Zafirę nowego, wszędzie plastik, żal się przesiadać z Bełkotów.

I dlatego będę trzymał je do ich lub mojego krańca użytkowania:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to fajnie , tylko problem ze stawianjem na ulicy , nie chodzi oto ze ukradna , a raczej oto ze lamia czesto ..uje lusterka , wyginaja wycieraczki , anteny . Ot typowe BYDLO... moje lusterko juz kilka razy bylo przestawione do przodu , wkoncu tak zaje..ali w dol ze polamali , 2 razy kleilem bo znowu polamali po miesiacu. I wez tu postaw cos ladnego na ulicy :/

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to fajnie , tylko problem ze stawianjem na ulicy , nie chodzi oto ze ukradna , a raczej oto ze lamia czesto ..uje lusterka , wyginaja wycieraczki , anteny . Ot typowe BYDLO... moje lusterko juz kilka razy bylo przestawione do przodu , wkoncu tak zaje..ali w dol ze polamali , 2 razy kleilem bo znowu polamali po miesiacu. I wez tu postaw cos ladnego na ulicy :/

 

No ale to chyba nie ma nic wspólnego z marką a tym bardziej z modelem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2002 r przesiadłem się z 405 1,9D w 406 2.0 16V , szlachetny rocznik 98' w automacie, do full opcji brakowało tylko skóry i grzanych foteli, muszę powiedzieć że autko bardzo miło mnie zaskoczyło, spalanie z klimą 10-11l/100 , dynamika zadowalająca , żadnych kłopotów z silnikiem, zawieszenie dobrze znosi nasze dziurawe drogi , przy ok. 240 tys km. spsuł mi się alternator( naprawa coś ok 300zł), standardowo co jakieś 40 tys km. wymiana drążka zbieżności tył zawias ( koszt drążka na jedna stronę to jakieś 80zł), od trzech lat jezdziła nim moja urocza żonka , i pewnie dale by nim jeżdziła gdyby go nie utopiła pięknego lata 2007,muszę przyznać że i tu mnie autko zaskoczyło , bo mimo zgiętej korby na pierwszym cylindrze sprzęt zapalił i dojechał do domu :icon_eek: .Ze względu że byłem bardzo zadowolony z Puga406 , w styczniu tego roku zakupiłem ponownie 406 tylko po lifcie , na takim samym wypasie , i tu muszę powiedzieć że wersja po lifcie jest dużo twardsza od wcześniejszej wersji,zmieniona jest tez głowica silnika i inaczej się zbiera ( zaczyna żyć dopiero pow. 4 tys obr.),mnie osobiście drażni usytuowanie stacyjki , przy moim ustawieniu fotela kolano mam blisko kluczyka, w nowszej wersji przy wymianie paska rozrządu trzeba wymienić pompę wody bo jest z tworzywa sztucznego ( koszt ok.180zł), 2.0 16V spokojnie mogę polecić jako autko mało awaryjne.

Zapomniałem dodać że w odróżnieniu od 309 w 406 masz już niezależne zawias tył co znacznie poprawia komfort .

Edytowane przez CRASH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...