MZ-MuszKieTeR Opublikowano 8 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2004 ... mam pytanko ... bo smigam na mojej Eci (etz 250) juz 2 rok i w ostatnie wakacje zauwazylem drastyczny spadek dynamiki i wzrost spalania ... sytuacja wyglada tak:... standardowy gaznik ... tylko przepustnica klekocze ... i jak na 2 go ciagne to mi dochodzi do 4,5 tys obrotow i koniec ... i tylko stukot sluchac ... tylko nie wiem czy to przepustnica czy moze tlok :-/ ... ... a spalanie z 4,5 L/100 km doszlo do 6,5 L :-( ... podpowiedzcie czy to nadeszla pora remontu czy zmiany gaznika!!?? ... nigdy nie grzebalem w silniku ... wole elektryke ... to jakos bardziej rozumiem :-P ... ... licze na pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BUSH Opublikowano 9 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2004 ... mam pytanko ... Czolem. Ogolnie spadek dynamiki i wzrost spalania paliwa to najprawdopodobniej przyczyna zelgo ustawienia gaznika. Sam kiedys w TS 150 mialem wyrobiona przepustnice tyle, ze w moim przypadku wystepowaly duze problemy z ustawieniem biegu jalowego i bardzo niskim zakresem obrotow do jakich udawalo zmusic sie silnik.Wyjmij przepustnice z gaznika obejzyj ja dokladnie (glebokie wytarcia itp), sprawdz rowniez w jakim stanie jest rowek w przepustnicy oraz prowadnica ("wypustka") w korpusie gaznika. Mozesz rowniez skontrolowac stan dysz i w razie koniecznosci kupic nowe.Z drugiej strony opisane przez Ciebie objawy moga wskazywac na zblizajacy sie remont i np. zuzyte pierscienie, brak kompresji i slabe wkrecanie sie silnika na obroty tym bardziej, ze cos malo prawdopodbne wydaje mi sie to stukanie przepustnicy, o ktorym wspomniales. Wybadaj dokladnie w ktorym momencie slychac ten stukot bo to wazne. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 9 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2004 A jak wygląda sprawa z zapłonem?Moze się coś przestawiło. Ja bym wszystko wyregulował od nowa i zapłon i gaźnik.A jak 2 lata śmigasz bez wymian to może czas na wymiane pierścieni tłoka lub remont kapitalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 10 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2004 A jak 2 lata śmigasz bez wymian to może czas na wymiane pierścieni tłoka lub remont kapitalny?zgadzam sie w 100 %- pierścienie mogły się już "schodzić" Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SizeeR Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 hej...A ja mam pytanie dotyczace gaznika...Jakie sa konsekwencje kiedy mamy lekko za wysoki badz lekko za niski poziom paliwa w komorze plywakowej? Chodzi mi o roznice w granicach 1-3 mm... Pytam z czystej ciekawosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 jesli jest za wyskoko ustawiony poziom paliwa to poprostu moze ono wyciekac z gaznika, a jesli za nisko to przy ostrej jeździe moze brakowac paliwa i silnik moze przerywac Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SizeeR Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 a Jak bedzie za wysoko to nie moze sie tez czasami przydlawiac? :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Jak będzie za wysoko, to będzie dużo palił i świeca będzie czarna od sadzy. Poza tym silnik powoli schodzi z obrotów przy zbyt wysokim poziomie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Czolem! bo smigam na mojej Eci (etz 250) juz 2 rok i w ostatnie wakacje zauwazylem drastyczny spadek dynamiki i wzrost spalania ... Nagly, czy stopniowy?Z dnia na dzien zaczela palic duzo i slabo jezdzic, czy powoli slabla i zwiekszala spalanie?Bo to troche tez moze pomoc w odnalezeiniu przyczyny...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 za niski powiom może prowadzić nawet do przegrzania i przycierania silnika jak poziom jest za niski silnik nie chce schodzić z obrotów za wysoki poziom - szybko padają świece, pojawią się większy nagar, ciężko ustawić wolne ogroty ( gaśnie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZ-MuszKieTeR Opublikowano 15 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2004 ... z tym pogarszaniem sie to bylo stopniowo ... w sumie to przez caly sezon robilo sie coraz gorzej ... roslo spalanie i malaly maksymalne obroty ... ... gaznik juz przegladalem ... sa luzy na przepustnicy ... iglica jest jaka jest ... ale nie wyglada na zniszczona ... caly gaznik czyscilem ... ale to nie wiele dawalo ... :/ ... ... wiec stawiam na silnik ... eh ... w takim razie szukam chwilki czasu i biore sie do roboty :-) ... w koncu wiosna sie zbliza duzymi krokami ... trza maszyny szykowac :) ... pozdrowka motocyklisci milego szykowania maszyn i do zobaczenia na szosie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 17 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2004 heh , no to problem podobny jak u mnie - podobno mam luzy na przepustnicy w gazniku - bo motor nie utrzyma wolnych obrotow . Beda one albo za niskie albo znow za wysokie, jesli ustawie tak ze by nie gasl to wtedy podczas jazdy przy zmianie biegow nie zejdzie na czas z obrotow. pozdrawiam. billy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZ-MuszKieTeR Opublikowano 21 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2004 Sa jakies zagrozenia dla silnika jak bede na takim "kwalifikujacym sie do remontu" jezdzil jeszcze troche?? Czy tylko tyle ze bedzie duze spalanie i slabsza maszyna?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 21 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2004 Czolem! Moim zdaniem mozesz narobic sobie wiecej kosztow, bo im luzy na lozyskach itp. sa wieksze, tym szybciej rosna. Mozesz sobie zajechac np. wal.Ale poczekaj na wypowiedzi ludzi madrzejszych ode mnie :buttrock:.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropelka_350 Opublikowano 21 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2004 Sa jakies zagrozenia dla silnika jak bede na takim "kwalifikujacym sie do remontu" jezdzil jeszcze troche?? Czy tylko tyle ze bedzie duze spalanie i slabsza maszyna?? I to duże. Może paść łożysko igiełkowe i w tedy konieczna może być nawet wymiana cylindra od zbyt dużych rys, skrzywić się korbowód. Najpierw ściągnij cylinder to sprawdż czy nie ma luzów na wale, główce korbowodu, luzy na pierścieniach wtedy wszystko się wyjaśni.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.