Skocz do zawartości

Kąt wyprzedzenia zapłonu nsr 50


jasiek09
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla sprawdzenia ustawienia zaplonu w funkcji obrotu walu korbowego potrzebne jest kolo katowe i czujnik dla sprawdzenia i ew ustawienia GMP. Po ustawieniu GMP czujnikiem nastawiasz kolo katowe na "0" i cofasz wal o te 20 stopni po czym sprawdzasz czy w tym samym momencie masz poczatek rozwarcia stykow, albo w zaplonie elektronicznym poczatek zetkniecia sie czujnika Halla / cewki z osadzonym na wale magnesem dajacym impuls do podania iskry.

Jezeli cos sie nie zgadza to ew mozna to podregulowac przez przestawienie statora na regulacji o te kilka stopni, ktore sa potrzebne. Potem odpalasz silnik i lampa sprawdzasz ustawienie na znakach, w razie potrzeby doregulowujesz polozeniem statora / plytki.

Jak z tego wynika bez tych przyrzadow ciezko jest cokolwiek ustawic, a wszelkie proby typu prawo, lewo to bladzenie we mgle :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 panie Adamie w tych silnikach gdzie zasysane sa gaznikami modol do zwykly przekaznik tryrystorowy(bramka tryrystorowa) i on nic nie zminaia nawet po wylaczaniu sie ssaniu czy po nagrzaniu silnika. Sprawa 2 niektore motocykle gdzies przeczytalem o xtz 660 ze przestawienie stojanu w ktoras strone nie pamietam zmniejsza zuzycie paliwa ale i moc co mozna zrobic w wyjazd w trase.i w sumie to prawda bo przeciez w starych autach byly zaplony gdzie przy dodaniu gazu caly iskrownik(np maluch BIS) przesowal sie wstrone prawa przyspieszajac zaplon.po upusczeniu gazu wracal na swoje miejsce.tak smao bylo w 4 cylindrowych autach. Kat nachylenia 20% przy silniku o skoku takim jak nsr i srendicy jak nsr moze wynosic nawet 2 mm i takie pole manewru stojanem tam jest.trzeba bylo by to przeliczac. Ustawienie zaplonu jest barzo istotne na moc i spalanie no przeciez w aucie wystarczy zrobic czip tuning za 1500zl gdzie wujma nam komputer zmienia mapy zaplonu i zyskujemy nawet 30% wiecej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dziwny byłby silnik, w którym inżynier przewidział regulację wyprzedzenia zapłonu ze środkiem w GMP i polem manewru w obie strony. Właściwie to dziwny byłby inżynier... Bo i po cholerę komu ustawiać zapłon za GMP?

Dokładnie o to mi chodziło brys bo oni wyszli z założenia, że GMP jest pośrodku :)

 

 

Po 1 panie Adamie w tych silnikach gdzie zasysane sa gaznikami modol do zwykly przekaznik tryrystorowy(bramka tryrystorowa) i on nic nie zminaia nawet po wylaczaniu sie ssaniu czy po nagrzaniu silnika

Nie zgadzam się:

http://scooter-center.com/catalog/images/p...s/big9722-1.jpg

http://scooter-center.com/catalog/images/p...s/big9723-1.jpg

http://scooter-center.com/catalog/images/p...s/big9725-1.jpg

Tu masz 3 mapy zapłonu do motorowerów w tym przypadku do skutera widać że wyprzedzenie nie jest stałe. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstyd się przyznać ale jeszcze tego nie zrobiłem :banghead: :banghead: miałem wolny tylko jeden wieczór i poświęciłem go na spasowanie kompletnego wydechu leovince i efekt jest zatrważający :clap: :clap: , wszystko się wyjaśni ile jest stopni wyprzedzenia przy jakim obróceniu zapłonu w ten weekend, sprzęt jest i nie powinno być problemów, co do powyższych wypowiedzi to nie komarek żeby się dało ustawić kąt wyprzedzenia a raczej już wtedy opóźnienia za GMP :)a ty kolego Pawik nie pisz że twoja honda na takich ustawieniach na pałę chodziła do końca na każdym biegu bo pytałem się Ciebie na gg kiedyś czy odblokowałeś maszynę i pisałeś że Ci się to nie udało pozdrawiam :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do powyższych wypowiedzi to nie komarek żeby się dało ustawić kąt wyprzedzenia

A niby co ustawiasz regulując statorem położenie czujnika !!!!

Motor musisz tak ustawić jak mówi Pan Adam na kole magnesowym powinna być strzałka w którym miejscu jest magnes od czujnika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby co ustawiasz regulując statorem położenie czujnika !!!!

Motor musisz tak ustawić jak mówi Pan Adam na kole magnesowym powinna być strzałka w którym miejscu jest magnes od czujnika.

wyrwałes moje zdanie z kontekstu, pisalem o ustawieniu zaplonu za gmp przeciez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym zacytował więcej to by wyszło i tak że nie czaisz o co chodzi :P

Koło magnetyczne idzie w przeciwną stronę niż wskazówki zegara.

I co to znaczy opóźnienie za GMP ? :D Ustawiasz wyprzedzenie zapłonu czyli o ile stopni przed GMP zapłon ma dać iskrę ponieważ spalanie mieszanki ma się skończyć w GMP wtedy ma największą wydajność oraz silnik nie ulega szybszemu zużyciu.

To cała filozofia a zapłon elektroniczny profesjonalnie ustawia się według instrukcji Pana Adama.

Każdy ustawia jak chce i dba o swoje moto a forum jest od wyjaśnienia w jaki sposób poprawnie ustawić zapłon.

Koniec :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym zacytował więcej to by wyszło i tak że nie czaisz o co chodzi :P

Koło magnetyczne idzie w przeciwną stronę niż wskazówki zegara.

I co to znaczy opóźnienie za GMP ? :D Ustawiasz wyprzedzenie zapłonu czyli o ile stopni przed GMP zapłon ma dać iskrę ponieważ spalanie mieszanki ma się skończyć w GMP wtedy ma największą wydajność oraz silnik nie ulega szybszemu zużyciu.

To cała filozofia a zapłon elektroniczny profesjonalnie ustawia się według instrukcji Pana Adama.

Każdy ustawia jak chce i dba o swoje moto a forum jest od wyjaśnienia w jaki sposób poprawnie ustawić zapłon.

Koniec :D

ale ja to wiem co mi piszesz tylko napisałem w tamtym poscie na temat tego ze ktos twierdzil ze da sie ustawic zaplon w hondzie za gmp ( tylko po co ??) co byloby bez sensu i odniosłem do to silnika komarka gdzie z tego co pamietam była taka mozliwosc :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon w 2T ustawia się za GMP zwykle po to, aby zapuścić silnik na lewych obrotach. Tyczy się to głównie komarków :D

Brys masz taki piękny motocykl z dwoma przerywaczami mechanicznymi a piszesz bzdury o ustawianiu zapłonu.

Jedyny znany mi przypadek ustawiania zapłonu po GMP to duże silniki benzynowe zapalane z korby (coby mechaniorowi ręki nie urwało) stosowane w dawnych czasach kiedy nie było jeszcze w naszym języku słowa "zapłon" a "zapał" i "przedpał".

Teraz pytanie do dyskutantów-

Jak ustalić rzeczywisty punkt GMP ?

bo kreska na kole magnesowym może odbiegać od stanu faktycznego nawet kilka stopni kątowych.

Czekam na prawidłową odpowiedź. :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brys masz taki piękny motocykl z dwoma przerywaczami mechanicznymi a piszesz bzdury o ustawianiu zapłonu.

Jedyny znany mi przypadek ustawiania zapłonu po GMP to duże silniki benzynowe zapalane z korby (coby mechaniorowi ręki nie urwało) stosowane w dawnych czasach kiedy nie było jeszcze w naszym języku słowa "zapłon" a "zapał" i "przedpał".

Teraz pytanie do dyskutantów-

Jak ustalić rzeczywisty punkt GMP ?

bo kreska na kole magnesowym może odbiegać od stanu faktycznego nawet kilka stopni kątowych.

Czekam na prawidłową odpowiedź. :biggrin:

czujnik zegarowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ty kolego Pawik nie pisz że twoja honda na takich ustawieniach na pałę chodziła do końca na każdym biegu bo pytałem się Ciebie na gg kiedyś czy odblokowałeś maszynę i pisałeś że Ci się to nie udało pozdrawiam :bigrazz:

Do konca swoich mozliwosci ... Czytaj uwazniej kolego jasiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...