Adam M. Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Dla sprawdzenia ustawienia zaplonu w funkcji obrotu walu korbowego potrzebne jest kolo katowe i czujnik dla sprawdzenia i ew ustawienia GMP. Po ustawieniu GMP czujnikiem nastawiasz kolo katowe na "0" i cofasz wal o te 20 stopni po czym sprawdzasz czy w tym samym momencie masz poczatek rozwarcia stykow, albo w zaplonie elektronicznym poczatek zetkniecia sie czujnika Halla / cewki z osadzonym na wale magnesem dajacym impuls do podania iskry. Jezeli cos sie nie zgadza to ew mozna to podregulowac przez przestawienie statora na regulacji o te kilka stopni, ktore sa potrzebne. Potem odpalasz silnik i lampa sprawdzasz ustawienie na znakach, w razie potrzeby doregulowujesz polozeniem statora / plytki. Jak z tego wynika bez tych przyrzadow ciezko jest cokolwiek ustawic, a wszelkie proby typu prawo, lewo to bladzenie we mgle :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Po 1 panie Adamie w tych silnikach gdzie zasysane sa gaznikami modol do zwykly przekaznik tryrystorowy(bramka tryrystorowa) i on nic nie zminaia nawet po wylaczaniu sie ssaniu czy po nagrzaniu silnika. Sprawa 2 niektore motocykle gdzies przeczytalem o xtz 660 ze przestawienie stojanu w ktoras strone nie pamietam zmniejsza zuzycie paliwa ale i moc co mozna zrobic w wyjazd w trase.i w sumie to prawda bo przeciez w starych autach byly zaplony gdzie przy dodaniu gazu caly iskrownik(np maluch BIS) przesowal sie wstrone prawa przyspieszajac zaplon.po upusczeniu gazu wracal na swoje miejsce.tak smao bylo w 4 cylindrowych autach. Kat nachylenia 20% przy silniku o skoku takim jak nsr i srendicy jak nsr moze wynosic nawet 2 mm i takie pole manewru stojanem tam jest.trzeba bylo by to przeliczac. Ustawienie zaplonu jest barzo istotne na moc i spalanie no przeciez w aucie wystarczy zrobic czip tuning za 1500zl gdzie wujma nam komputer zmienia mapy zaplonu i zyskujemy nawet 30% wiecej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Strasznie dziwny byłby silnik, w którym inżynier przewidział regulację wyprzedzenia zapłonu ze środkiem w GMP i polem manewru w obie strony. Właściwie to dziwny byłby inżynier... Bo i po cholerę komu ustawiać zapłon za GMP? Dokładnie o to mi chodziło brys bo oni wyszli z założenia, że GMP jest pośrodku :) Po 1 panie Adamie w tych silnikach gdzie zasysane sa gaznikami modol do zwykly przekaznik tryrystorowy(bramka tryrystorowa) i on nic nie zminaia nawet po wylaczaniu sie ssaniu czy po nagrzaniu silnika Nie zgadzam się: http://scooter-center.com/catalog/images/p...s/big9722-1.jpg http://scooter-center.com/catalog/images/p...s/big9723-1.jpg http://scooter-center.com/catalog/images/p...s/big9725-1.jpg Tu masz 3 mapy zapłonu do motorowerów w tym przypadku do skutera widać że wyprzedzenie nie jest stałe. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Wstyd się przyznać ale jeszcze tego nie zrobiłem :banghead: :banghead: miałem wolny tylko jeden wieczór i poświęciłem go na spasowanie kompletnego wydechu leovince i efekt jest zatrważający :clap: :clap: , wszystko się wyjaśni ile jest stopni wyprzedzenia przy jakim obróceniu zapłonu w ten weekend, sprzęt jest i nie powinno być problemów, co do powyższych wypowiedzi to nie komarek żeby się dało ustawić kąt wyprzedzenia a raczej już wtedy opóźnienia za GMP :)a ty kolego Pawik nie pisz że twoja honda na takich ustawieniach na pałę chodziła do końca na każdym biegu bo pytałem się Ciebie na gg kiedyś czy odblokowałeś maszynę i pisałeś że Ci się to nie udało pozdrawiam :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 co do powyższych wypowiedzi to nie komarek żeby się dało ustawić kąt wyprzedzenia A niby co ustawiasz regulując statorem położenie czujnika !!!! Motor musisz tak ustawić jak mówi Pan Adam na kole magnesowym powinna być strzałka w którym miejscu jest magnes od czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 A niby co ustawiasz regulując statorem położenie czujnika !!!! Motor musisz tak ustawić jak mówi Pan Adam na kole magnesowym powinna być strzałka w którym miejscu jest magnes od czujnika. wyrwałes moje zdanie z kontekstu, pisalem o ustawieniu zaplonu za gmp przeciez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Jak bym zacytował więcej to by wyszło i tak że nie czaisz o co chodzi :P Koło magnetyczne idzie w przeciwną stronę niż wskazówki zegara. I co to znaczy opóźnienie za GMP ? :D Ustawiasz wyprzedzenie zapłonu czyli o ile stopni przed GMP zapłon ma dać iskrę ponieważ spalanie mieszanki ma się skończyć w GMP wtedy ma największą wydajność oraz silnik nie ulega szybszemu zużyciu. To cała filozofia a zapłon elektroniczny profesjonalnie ustawia się według instrukcji Pana Adama. Każdy ustawia jak chce i dba o swoje moto a forum jest od wyjaśnienia w jaki sposób poprawnie ustawić zapłon. Koniec :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Jak bym zacytował więcej to by wyszło i tak że nie czaisz o co chodzi :P Koło magnetyczne idzie w przeciwną stronę niż wskazówki zegara. I co to znaczy opóźnienie za GMP ? :D Ustawiasz wyprzedzenie zapłonu czyli o ile stopni przed GMP zapłon ma dać iskrę ponieważ spalanie mieszanki ma się skończyć w GMP wtedy ma największą wydajność oraz silnik nie ulega szybszemu zużyciu. To cała filozofia a zapłon elektroniczny profesjonalnie ustawia się według instrukcji Pana Adama. Każdy ustawia jak chce i dba o swoje moto a forum jest od wyjaśnienia w jaki sposób poprawnie ustawić zapłon. Koniec :D ale ja to wiem co mi piszesz tylko napisałem w tamtym poscie na temat tego ze ktos twierdzil ze da sie ustawic zaplon w hondzie za gmp ( tylko po co ??) co byloby bez sensu i odniosłem do to silnika komarka gdzie z tego co pamietam była taka mozliwosc :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Zapłon w 2T ustawia się za GMP zwykle po to, aby zapuścić silnik na lewych obrotach. Tyczy się to głównie komarków :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Brys, zamiast sie wyglupiac to moglbys wytlumaczyc w kilku slowach kolegom jak dziala ustawienie zaplonu w silniku spalinowym, bo widze ze spali na lekcjach w szkole. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Panie Adamie to się mnie tyczy ?? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Zapłon w 2T ustawia się za GMP zwykle po to, aby zapuścić silnik na lewych obrotach. Tyczy się to głównie komarków :D Brys masz taki piękny motocykl z dwoma przerywaczami mechanicznymi a piszesz bzdury o ustawianiu zapłonu. Jedyny znany mi przypadek ustawiania zapłonu po GMP to duże silniki benzynowe zapalane z korby (coby mechaniorowi ręki nie urwało) stosowane w dawnych czasach kiedy nie było jeszcze w naszym języku słowa "zapłon" a "zapał" i "przedpał". Teraz pytanie do dyskutantów- Jak ustalić rzeczywisty punkt GMP ? bo kreska na kole magnesowym może odbiegać od stanu faktycznego nawet kilka stopni kątowych. Czekam na prawidłową odpowiedź. :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Brys masz taki piękny motocykl z dwoma przerywaczami mechanicznymi a piszesz bzdury o ustawianiu zapłonu. Jedyny znany mi przypadek ustawiania zapłonu po GMP to duże silniki benzynowe zapalane z korby (coby mechaniorowi ręki nie urwało) stosowane w dawnych czasach kiedy nie było jeszcze w naszym języku słowa "zapłon" a "zapał" i "przedpał". Teraz pytanie do dyskutantów- Jak ustalić rzeczywisty punkt GMP ? bo kreska na kole magnesowym może odbiegać od stanu faktycznego nawet kilka stopni kątowych. Czekam na prawidłową odpowiedź. :biggrin: czujnik zegarowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 niestety nie, pomyśl o trygonometrii Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 a ty kolego Pawik nie pisz że twoja honda na takich ustawieniach na pałę chodziła do końca na każdym biegu bo pytałem się Ciebie na gg kiedyś czy odblokowałeś maszynę i pisałeś że Ci się to nie udało pozdrawiam :bigrazz: Do konca swoich mozliwosci ... Czytaj uwazniej kolego jasiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.