aftys6 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 a sa juz akumukatorowe ( takie jak wiertarki czy nadal trzeba wlaczyc do sieci ) ktora niekoniecznie musi byc w poblizu :biggrin: :crossy: Nie wiem czego sie czepiacie ? Woda jest juz w stacyjce bo gdyby jej nie bylo to by nie zamarzla. :crossy: w tej chwili chyba rozwazamy opcje ze motocykl stoi w garazu luba przed domem, bo raczej piszacy temat nie zostal zaskoczony w podrozy bo by na forum nie napsial :P a nie lepiej uzyc najprostszego rozmrazacza do zamkow, na BP malutka buteleczkakosztuje 9 zł, na opakowaniu pisze " rozmrazacz do zamkow i stacyjek, skutecznie wypiera wode" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 w tej chwili chyba rozwazamy opcje ze motocykl stoi w garazu luba przed domem, bo raczej piszacy temat nie zostal zaskoczony w podrozy bo by na forum nie napsial :P a nie lepiej uzyc najprostszego rozmrazacza do zamkow, na BP malutka buteleczkakosztuje 9 zł, na opakowaniu pisze " rozmrazacz do zamkow i stacyjek, skutecznie wypiera wode" Tu nadal chodzi o to, że zamki mają pracować na sucho a taki specyfik musi zawierać jakieś smarowidło. Tylko w tym problem z odmrażaczem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Wszystko fajnie i jak najbardziej może być tylko....metoda na kluczyki bez immo. Możliwe, że nic by się nie stało dla immo w 99% ale ten 1% ... Ja nie mowie o rozgrzaniu kluczyka do czerwonosci. Imo jest chyba w tej platikowej częsci (uchwycie) , a nie w samym kluczyku wiec jesli nie przesadzisz z rozgrzewaniem to powinno być wszstko ok. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 (edytowane) Trochę mnie ostatnio przerażają "pomocne" posty na forum... Monter tak sobie czytam twoje posty w tym wątku i widzę że wszystkie pomysły negujesz a sam nie zaproponowałeś żadnego rozwiązania problemu. No więc co proponujesz ? :wink: Może trzeba zadzwonić po lawetę i zawieźć moto do fachowców do warsztatu ? Edytowane 23 Listopada 2008 przez hubert_afri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Dla mnie stanowi różnicę czy chodzę brzegiem czy po kostki w wodzie. Nie wiem jaka jest ale co innego jak blaszki wkładki są wilgotne i przymarźnięte aniżeli stacyjka ze stykami zalana po brzegi wodą. Kondensacja wilgoci to naturalne zjawisko czego nie można powiedzieć o topieniu w wodzie. No to ciekawe, dlaczego podczas ulewnego deszczu, gdy na stacyjkę leje się woda, moto nie odpala samo i nie jedzie :biggrin: A przy okazji: Ustaliłeś już ile wody zawiera spirytus? :icon_mrgreen: a nie lepiej uzyc najprostszego rozmrazacza do zamkow, na BP malutka buteleczkakosztuje 9 zł, na opakowaniu pisze " rozmrazacz do zamkow i stacyjek, skutecznie wypiera wode" Z tego co powszechnie wiadomo to takie specyfiki niszczą zamki bo są żrące. Używać ich należy w ostateczności. Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 (edytowane) No to ciekawe, dlaczego podczas ulewnego deszczu, gdy na stacyjkę leje się woda, moto nie odpala samo i nie jedzie :biggrin: A przy okazji: Ustaliłeś już ile wody zawiera spirytus? :icon_mrgreen: Bo niem czy zwróciłeś uwagę, że stacyjki mają zasłonkę...A poza tym za jakiś czas będziesz pisał posty typu" pomocy , mam problem z elektryką bo nie odpala"...a na koniec okaże się, że styki są zaśniedziałe i nie kontaktują właśnie w stacyjce A ty należysz do tych co wierzą, ze w spirytusie nie ma wody??? 950ml alkoholu 100% i 50ml wody-skład spirytusu... "hubert_afri Monter tak sobie czytam twoje posty w tym wątku i widzę że wszystkie pomysły negujesz a sam nie zaproponowałeś żadnego rozwiązania problemu. No więc co proponujesz ?" Koledzy już podali dobre pomysły na przekazanie ciepła i rozmrożenie zamka bez lania wody i tłustego syfu. Muszę sie powtórzyć abyś był zadowolony??? I jeszcze do tego rozgrzewania kluczyka. Nie maiałem na myśli grzania do czerwoności. Zaczeliście odbierać mnie skrajnie co robi sie męczące. Naprawiam takie rzeczy( elektryke i elektronikę) od 12 lat. Piszę na podstawie doświadczeń pragnąc uchronić wszechwiedzących od głupich problemów.To dział techniczny a nie humor. Przepraszam. Edytowane 23 Listopada 2008 przez monter75 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Koledzy już podali dobre pomysły na przekazanie ciepła i rozmrożenie zamka bez lania wody i tłustego syfu. Muszę sie powtórzyć abyś był zadowolony??? No dobra ale to jest rozwiązanie chwilowe bo woda wciąż pozostaje w zamku ... W jaki sposób usunąć z niego wodę ? Może np alkohol izopropylowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 widział ktos kiedyś stacyjke? zamarzaja spreżynki! woda raczej do kostki elektrycznej nie dociera. Jedyne przeciwskazanie na lanie goracej wody do stacyjki to mozliwosc (chociaz tez watpliwa) pofalowania kostki elektrycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Trzeba zaaplikować alkoholu bezwodnego. Usunie wodę sam z siebie - bez śladu ;) Chyba mi umknęło, ale w jaki sposób lubrykanty skracają żywotność zamków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 no dobra jak myjecie motocykl w lecie to stacyjke jakos nakrywacie;| Albo samki w samochodzie nakrywacie folia to bez sensu one sa na wode odporne bo sa zrobione przewaznie z metali kolorowych i nie koroduja:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mauy86 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 (edytowane) kolega zapytał jak odmrozić stacyjkę a tutaj zaczyna robić się lelum polelum i przekomarzanie kto ma więcej racji:) wg mnie każdy ma jakąś swoją racje i to jaki ma sposób na rozmrażanie zamka. na początku wątku pojawiły sie wystarczające odpowiedzi i podejrzewam że osoba która założyła ten temat po odmrożeniu stacyjki już tutaj nie zajrzałą. kazdy z was koledzy doradził cos na swój sposób i co najważniejsze problem sie rozwiązał (a o to przecież właśnie chodzi tutaj aby pomóc) i myśle że dalsze wypociny nie mają sensu w tym poscie - jesli sie myle to proszę o usunięcie mojego postu a wy koledzy twrzcie dalej ksiązk pt. "a możeby jednak tak rozmrozić stacyjke, a może inaczej" pozdrawiam (nie mam nic złego na mysli piszac to co napisalem) Edytowane 23 Listopada 2008 przez mauy86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 a co powiecie o metodzie "na fiata" ?? :biggrin: zapalniczka i kapke podgrzać kluczyk wkładasz do stacyjki i LUX - przynjamniej w fiacie :biggrin: wydaje mi sie ze pomysl jest dobry ale jak juz kolega wspomnial we fiatach ;) zawsze wydawalo mi sie ze w ten sposob mozna rozhartowac kluczyk dlatego nie chcialem tego uzywac, ale moze nie taki diabel straszny jak go maluja ;p ja na noc zawsze przykrywam moto pokrowcem a na dodatek zrobilem sobie oslonke a stacyjke wiec gdy kluczyk jest wyciagniety woda sie nie leje do srodka pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Ponawiem pytanie Brysia: Chyba mi umknęło, ale w jaki sposób lubrykanty skracają żywotność zamków? pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 WD 40 niszczy zamki drzwi samochodowych i te w kufrach bo one maja elementy plastikowe które źle znosza kontakt z tym płynem. Pozatym zamek posmarowany łapie drobinki kurzu które potem tworza "paste polerską" i zaczynaja wycierac zamek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 (edytowane) WD 40 niszczy zamki drzwi samochodowych i te w kufrach bo one maja elementy plastikowe które źle znosza kontakt z tym płynem. Pozatym zamek posmarowany łapie drobinki kurzu które potem tworza "paste polerską" i zaczynaja wycierac zamek. Witam I wreszcie sensowna wypowidź! Tu jest sedno sprawy :) można smarować zamki ale nie jeśli są narażone na kurz więc jeśli chodzi o moto to odpada , następna sprawa to taka że zamek w stacyjce jest wykonany z stopu aluminium a jak kożdy śluszrz, tokarz wie smaruje się to spirytusem!!!!! tylko panowie najpierw zamek a puźniej gardełko :) bo z poźiomu gleby czasami ciężko nasmarować stacyjke :) W warsztatach używa się denaturatu(ekonomia) ale w moto czy zamkach katamaranów używa się czysty spirytus dlatego że ma śladową ilość wody i tak jak kolega napisał wcześniej rozmrozić i przelać spirytusem aby wyprzeć wode która jest w krzywkach i sprężynkach, jednocześnie wypłukamy pył który się tam zbiera i nasmarujemy mechanizm zamka. Nie ma obaw jeśli chodzi o styki elektryczne stacyjki bo je również się czyści spirytusem Kuklex nie obawiaj się o kluczyk podgrzany zapalniczką bo aby były jakieś zmiany w strukturze stali musi być rozgrzana do ponad 1000stopni a jeśli chodzi o mobi to niema obaw bo jest zalany lub wklejony w plastik i nie ma kontaktu z metalem noo chyba że w audi , vw tam jest w grocie Edytowane 24 Listopada 2008 przez sq9jkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.