piotrek1281 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Witam! Ostatnio z kumplem głowimy się jak najlepiej, najtaniej a przede wszystkim najprościej zdystansowac koła zębate w skrzyni biegów junaka (luz poosiowy na wałkach). Luz wynosi ok. 1 mm. Myślałem co by go zdystansowac płytkami zaworowymi z wywierconymi otworami na wałki. ALe nie wiem z czego by tu dobrac płytki. Kumpel chce to poskładac i wybic zaslepki wałkow w jednym karterze. Następnie zmierzyc luz i podkładkami zniwelowac. Ja wolałbym nie wybija zaślepek. Może ktoś doradzi coś mądrego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Witam! Ostatnio z kumplem głowimy się jak najlepiej, najtaniej a przede wszystkim najprościej zdystansowac koła zębate w skrzyni biegów junaka (luz poosiowy na wałkach). Może ktoś doradzi coś mądrego? Polecam http://www.dzikijunak.riders.pl/ znajdziesz tam wiele odpowidzi na twoje pytanie, zwłaszcza w dziale technicznym. Ponadto szukaj też tu: http://motocykle.svasti.org/index.html?str...sti.org/wsk.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Polecam również: http://ataman.junak.net/WARSZTAT/skrzynia/...az_skrzyni.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 21 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Serdeczne Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 odswieze nieco temat. moim głownym pytaniem jest teraz: czy wałek przesuwek ma opierac sie o tulejke w prawej polowie silnika? oba koła pracują z tego co widze w idealnie tej samej płaszczyzne,bez dodawania podkładek(koło z wyjsciem na koło łancuchowe i wspolpracujace z nim). jak sprawdzic czy biegi zazębiaja sie odpowiednio? jakieś rady? rozebrałem przed chwilą skrzynie,bo wnerwia mnie niemożność wyrzucenia biegu gdy stoję na światłach. szybka i fachowa porada byłaby wskazana ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Podstawa to dobrze i prawidlowo wydystansowana skrzynia biegow. Poza tym jestes pewien ze to wina skrzyni a nie odpowiednio ustawionego i wyregulowanego automatu zmiany biegow, tam sa dwie srubki do regulacji skoku. Jezeli masz problem z wyrzuceniem biegu to moze byc to wina sprzegla a nie skrzyni. Sprawdz to zjawisko podczas pokrecania kolem, czy ta sytuacja wystepuje i czy rowniez wystepuja problemy z niemoznoscia wyrzucenia biegu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 ze sprzegłem własnie nie mam problemu.nie ciagnie,nie slizga sie.wybrałem najlepsze tarcze,wszystkie sprawdziłem na płaszczyznie i po zlozeniu dziala naprawde dobrze.naciskasz,wrzucasz bieg,a silnik nawet nie jeknie.wnioskuje wiec ze jest ok. proszę o odpowiedz na powyzsze pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Kazdy walek ma okreslony luz osiowy, ktory znajdziesz w serwisowce. Co do zazebiania to najlepiej jest sprawdzic poprzez blue kontakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 czytałem na stronie Atamana o tym. od 0.1-0.3 . własnie wrociłem z garazu. na wałku posrednim luz 1.4mm , na głownym 1.9mm , na zmimeniaczu jedyne 0.5mm . tragedia jednym słowem. podkładki o dobrej twardosci wyciałem sobie z blaszek wyjetych z amortyzatora samochodowego.grubosc maja rozne.od 0.2 do 0.4 wiec mam w czym przebierac. zobaczymy jak to bedzie działac. wszystko obraca sie delikatnie palcami,wiec chyba bedze ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 :evil: poskładane,pali od kopa... a biegi chodzą bardzo ciezko.ki cholera?! a na dodatek jakby malo bylo,to pieprzona osłona od lancucha zaczeła ocierac.ja pierdziele...no i pojechałem na moto veterana :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 Pewnie za ciasno spasowales skrzynie, trzeba bylo po skreceniu dekla biegow, na sucho sprawdzic. Z ocieraniem lancucha to chyba jednak najmniejszy problem wystarczy odpowiednio naciagnac lancuch i ustawic obudowe :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajonc Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 jak chcesz uzyskać najszybciej praktyczne porady i rozwiązania problemów z junakiem to nigdzie lepszej wiedzy na ten temat nie uzyskasz jak na: http://www.dzikijunak.riders.pl/ W zakładce "netykieta" masz linkę do zapisania się na listę dyskusyjną gdzie znajdziesz odpowiedzi na wszelkie pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Kolego, kwoli przypomnienia na forum staramy sie pomoc tym czym mozemy, zapewne jezeli nie damy rady czlowiek ktory ma problem ze swoim sprzetem poszuka pomocy gdzie indziej. Jednak kierujmy sie zasada ze najpierw staramy sie pomoc tu gdzie padla o nia prosba i nie zawezamy sie wylacznie do odsylania na inne fora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajonc Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 zgadza się, tylko po co człowiek ma przechodzić jako kolejny przez etap prób i błędów jeżeli już dziesiątki innych osób przez to przeszły, mogą się podzielić fachową pomocą a nawet podjechać i "rzucić okiem"... dystansowanie skrzyni w junaku nie należy do rzeczy łatwych i przyjemnych, i na pewno takich, które można łatwo opisać, więc nie ma sensu zastanawianie się czy odsyłanie gdzie indziej jest prawe i właściwe a jedynie czy pomogło rozwiązać problem bo o to tu chyba chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 domyslam sie ze problem bedzie tkwił nie tyle w dystansowaniu,co osiowości karteru i pokrywy skrzyni. wałek głowny moze sie kosić(mimo ze w pokrywe wchodzi bez problemow),co daje efekt taki,ze nie obraca sie luzno przechodząc przez kolo zębate ,na ktorym jest koło łancuchowe. chyba poszukam w piwnicy pokrywy.one są jakos znaczone?maja jakies numery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.