Skocz do zawartości

Junak Dystansowanie skrzyni biegów


piotrek1281
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Ostatnio z kumplem głowimy się jak najlepiej, najtaniej a przede wszystkim najprościej zdystansowac koła zębate w skrzyni biegów junaka (luz poosiowy na wałkach). Luz wynosi ok. 1 mm. Myślałem co by go zdystansowac płytkami zaworowymi z wywierconymi otworami na wałki. ALe nie wiem z czego by tu dobrac płytki. Kumpel chce to poskładac i wybic zaslepki wałkow w jednym karterze. Następnie zmierzyc luz i podkładkami zniwelowac. Ja wolałbym nie wybija zaślepek.

Może ktoś doradzi coś mądrego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ostatnio z kumplem głowimy się jak najlepiej, najtaniej a przede wszystkim najprościej zdystansowac koła zębate w skrzyni biegów junaka (luz poosiowy na wałkach).

Może ktoś doradzi coś mądrego?

Polecam http://www.dzikijunak.riders.pl/ znajdziesz tam wiele odpowidzi na twoje pytanie, zwłaszcza w dziale technicznym. Ponadto szukaj też tu: http://motocykle.svasti.org/index.html?str...sti.org/wsk.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odswieze nieco temat. moim głownym pytaniem jest teraz: czy wałek przesuwek ma opierac sie o tulejke w prawej polowie silnika? oba koła pracują z tego co widze w idealnie tej samej płaszczyzne,bez dodawania podkładek(koło z wyjsciem na koło łancuchowe i wspolpracujace z nim). jak sprawdzic czy biegi zazębiaja sie odpowiednio? jakieś rady? rozebrałem przed chwilą skrzynie,bo wnerwia mnie niemożność wyrzucenia biegu gdy stoję na światłach. szybka i fachowa porada byłaby wskazana ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to dobrze i prawidlowo wydystansowana skrzynia biegow.

Poza tym jestes pewien ze to wina skrzyni a nie odpowiednio ustawionego i wyregulowanego automatu zmiany biegow, tam sa dwie srubki do regulacji skoku.

Jezeli masz problem z wyrzuceniem biegu to moze byc to wina sprzegla a nie skrzyni.

Sprawdz to zjawisko podczas pokrecania kolem, czy ta sytuacja wystepuje i czy rowniez wystepuja problemy z niemoznoscia wyrzucenia biegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze sprzegłem własnie nie mam problemu.nie ciagnie,nie slizga sie.wybrałem najlepsze tarcze,wszystkie sprawdziłem na płaszczyznie i po zlozeniu dziala naprawde dobrze.naciskasz,wrzucasz bieg,a silnik nawet nie jeknie.wnioskuje wiec ze jest ok. proszę o odpowiedz na powyzsze pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem na stronie Atamana o tym. od 0.1-0.3 . własnie wrociłem z garazu.

na wałku posrednim luz 1.4mm , na głownym 1.9mm , na zmimeniaczu jedyne 0.5mm . tragedia jednym słowem. podkładki o dobrej twardosci wyciałem sobie z blaszek wyjetych z amortyzatora samochodowego.grubosc maja rozne.od 0.2 do 0.4 wiec mam w czym przebierac. zobaczymy jak to bedzie działac. wszystko obraca sie delikatnie palcami,wiec chyba bedze ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:evil: poskładane,pali od kopa... a biegi chodzą bardzo ciezko.ki cholera?! a na dodatek jakby malo bylo,to pieprzona osłona od lancucha zaczeła ocierac.ja pierdziele...no i pojechałem na moto veterana :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za ciasno spasowales skrzynie, trzeba bylo po skreceniu dekla biegow, na sucho sprawdzic. Z ocieraniem lancucha to chyba jednak najmniejszy problem wystarczy odpowiednio naciagnac lancuch i ustawic obudowe :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz uzyskać najszybciej praktyczne porady i rozwiązania problemów z junakiem to nigdzie lepszej wiedzy na ten temat nie uzyskasz jak na:

http://www.dzikijunak.riders.pl/

W zakładce "netykieta" masz linkę do zapisania się na listę dyskusyjną gdzie znajdziesz odpowiedzi na wszelkie pytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, kwoli przypomnienia na forum staramy sie pomoc tym czym mozemy, zapewne jezeli nie damy rady czlowiek ktory ma problem ze swoim sprzetem poszuka pomocy gdzie indziej. Jednak kierujmy sie zasada ze najpierw staramy sie pomoc tu gdzie padla o nia prosba i nie zawezamy sie wylacznie do odsylania na inne fora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, tylko po co człowiek ma przechodzić jako kolejny przez etap prób i błędów jeżeli już dziesiątki innych osób przez to przeszły, mogą się podzielić fachową pomocą a nawet podjechać i "rzucić okiem"... dystansowanie skrzyni w junaku nie należy do rzeczy łatwych i przyjemnych, i na pewno takich, które można łatwo opisać, więc nie ma sensu zastanawianie się czy odsyłanie gdzie indziej jest prawe i właściwe a jedynie czy pomogło rozwiązać problem bo o to tu chyba chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domyslam sie ze problem bedzie tkwił nie tyle w dystansowaniu,co osiowości karteru i pokrywy skrzyni. wałek głowny moze sie kosić(mimo ze w pokrywe wchodzi bez problemow),co daje efekt taki,ze nie obraca sie luzno przechodząc przez kolo zębate ,na ktorym jest koło łancuchowe. chyba poszukam w piwnicy pokrywy.one są jakos znaczone?maja jakies numery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...