dach12 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Motocykl to APRILIA RX125 z 1994r. (ROTAX 123) Motor odpala bez problemu za 1 kopnięciem. Po ok. pół godzinie jazdy jak się zagrzeje coś zaczyna piszczeć od strony magneta i moto sam gaśnie na wolnych obrotach jakby go coś chwytało (jak dodam gazu to nie zgaśnie ale nadal piszczy), można go bez problemu odpalić i jeździć (ale na wolnych gaśnie sam). Pisk jest bardzo słyszalny. Co to może być, macie jakiś pomysł za co się zabrać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Sciagnij pokrywe od magneta, wykrec swiece i sprawdz czy bez oporow magneto sie obraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dach12 Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Wczoraj jak zaczęło piszczeć od razu ściągnąłem obudowę i bez problemu obracałem ręką magneto a tym samym tłok (bez wykręcania świecy). Dzisiaj rano odpaliłem moto i nie było żadnego pisku wszystko chodzi ok, nie gaśnie, 50 min go rozgrzewałem na stojaku i pisk nie wrócił.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 (edytowane) Wszystko wskazuje na to że wał sie kończy lub podczas ostrej jazdy odwirowałeś go. Teraz motocykl bedzie po woli słabł az wogle przestanie zapalac. Wykręc świece i zobaczysz ze na elektrodzie bedą opiłki metalu. Są to opiłki z lożysk wału. A gaśnie na niskich bo ma zwiekszone opory toczenia i zabiera wiecej mocy, a ze mocy na niskich obr jest malo to gaśnie. Edytowane 13 Listopada 2008 przez radzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dach12 Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Wykręcałem dzisiaj świecę i żadnych opiłków nie było bo zwracałem na to uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzio Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 No to z czasem sie pewnie okaze co to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 z tymi opiłkami to bym nie przesadzał tak, ale jedyne co moze piszczec to chyba łozyska??/dobrze masz ustawiony dozownik?/w rx jest dozownik?/bo ja w pegaso miałem, przebieg 37k km i jak ja oddawalem była jak nowa;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dach12 Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 (edytowane) Dozownik był ale został wymontowany :icon_eek: mieszanka paliwa z olejem jest 1:40 (syntetyk) Edytowane 13 Listopada 2008 przez dach12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 ściągnąłem obudowę i bez problemu obracałem ręką magneto a tym samym tłok (bez wykręcania świecy).To coś musi być nie tak, nie za lekko to się obraca? Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 ściągnąłem obudowę i bez problemu obracałem ręką magneto a tym samym tłok (bez wykręcania świecy). zmierz kompresje to powinno raczej cięzko iśc w 80 jest cięzko przepchnąc przez spręzanie a co dopiero w 125... druga sprawa: jak zacznie piszczeć to nie trzyma wolnych obrotów ale jak rtrzymasz gaz to na wysokich chodzi stabilnie ?? jak piszczy i jedziesz to jest spadek mocy ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 (edytowane) A cewki ?? Jeśli przerywa po nagrzaniu to może być to, ściągnij magneto i zobacz czy nie są przetarte. Pozdro Edytowane 15 Listopada 2008 przez mahermnih1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 (edytowane) A cewki ?? Jeśli przerywa po nagrzaniu to może być to, ściągnij magneto i zobacz czy nie są przetarte. Pozdro http://bikepics.com/pictures/902127/ tak wygląda cały aparat zapłonowy w rotaxie 123 oczywiscie na tym jest magneto http://bikepics.com/pictures/899322/. Tutaj masz pare fotek rozebranego silnika może ci się przydadzą http://bikepics.com/members/kamsel/94pegaso125/. Mi w komraku kiedyś coś piszczało, po zmianie pierścienii przestało, ale rx to nie komarek :D :D Edytowane 15 Listopada 2008 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Ty robiłeś remont motorku ?? Może coś źle złożyłeś ?? :D Cewek nie ma pokazanych więc nie bardzo jest jak sprawdzić sam zobacz po ściągnięciu magneta czy cewki nie przetarte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Ty robiłeś remont motorku ?? Może coś źle złożyłeś ?? :D To do mnie? :D Jak do mnie to mówie że to nie ja. Ja jak poskłądałem swoją to chulała jak wściekła :buttrock: Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Nie sorry Kamsel popieprzyło mi się :D źle popatrzyłem :D Odpowiedź do autora tematu dach12 ściągnij magneto i zobacz w jakim stanie są wszystkie cewki (tzn czy nie są poprzecierane itp) Z cewkami to jest tak jak silnik się nagrzeje (cewki dostaną temp) to prawem fizyki zwiększa objętość tak więc jeśli moto przerywa gaśnie po nagrzaniu to jest duże prawdopodobieństwo że to przez cewki. Jednak nie wiem czy piszczą (jakie wydają odgłosy :D ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.