Skocz do zawartości

HONDA GT 650 HAWK (NTV)


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

 

problem dotyczy Hondy GT 650 HAWK, czyli amerykanskiej odmiany Hondy NTV 650.

 

chodzi o to, ze maszyna w miescie nie chce zejsc ponizej 8 litrow na 100km, w trasie trzeba sie niezle napocic zeby zejsc ponizej 6.

 

z tego co wiem, te proporcje powinny byc calkiem inne.

 

 

wymienilem na poczatku sezonu zaworki iglicowe, bo stare byly szroty. jednak jak sie okazalo te nowe tez nie byly najlepsze, i troche musialem sie nameczyc zeby dobrze go wyregulowac, tzn wszystko metoda prob i bledow. synchronizacja gaznikow oczywiscie byla robiona.

 

jesli chodzi o silnik, to nie ukrywam bo bierze tez olej, ale przy przebiegu 130 tysiecy nie ma sie co dziwic. na trasie przy 4-5 tys obrotow bierze ok 3 setek na 1000km, podczas palowania nawet potrafi ponad pol litra wciagnac. ale tym sie nie przejmuje.

 

dodatkowo motocykl ma zalozone filtry stozkowe firmy K&N.

 

 

czy cos da sie z tym zrobic, czy jedynie cale gazniki do wymiany, albo i jeszcze co innego?

 

pzdr:)

Edytowane przez magneto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak juz kupiłem, tzn z takimi filtrami. widac ze nie byly one szczegolnie wyeksloatowane, wiec z tego wzgledu jak i dosc waskiego zasobu gotowki postanowilem je zostawic. oczywiscie na zime planuje na jakims bazarze kupic do NTVki seryjnego airboxa, jednak narazie jest tak, jak jest.

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka rad:

- wywal filtr stozkowy

- sprawdz dysze czy zgadzaja sie z tymi zalecanymi w serwisowce,

- jak nie masz sprzetu to nie reguluj sam gaziorów na ucho tylk oddaj komus kto wie ja kto zrobic, nawet najbardziej zlachane NTVki nie spala wiecej jak 6 litrow

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzilo o regulacje gaznikow to;

 

 

przy wyregulowaniu tak, jak zalecal producent, tzn wysokosc plywakow na wysykosci 8,2mm, jeden cylinder chodzil odealnie,kolor swiecy kawka z mlekiem, ale drugi cylinder nie chcial pracowac wogole. pierwszy cylinder wiec zostawilem w spokoju i zajalem sie drugim, tzn jego gaznikiem, ktorego wysokosc plywaka ustawilem na minimalna wartosc, przy ktorej motocykl pracuje prawidlowo, Robilem to metoda prob i bledow, czyli kilkukrotnie podnosilem plywak np. o jakies pol milimetra. praca czasochlonna, ale przynajmniej z pozoru wydawala sie skuteczna.

 

 

dysze w gazniku mam zdaje sie 134/138. zalecana w serwisowce jest wlasnie taka, tzn jeden cylinder 134 drugi 138.

 

 

synchronizacje gaznikow robilem sam, porzadnymi wakuometrami, i spokojnie, wiem na czym to polega. zreszta mechanik z zaprzyjaznionego serwisu motocyklowego potem sprawdzil to co zrobilem i jak najbardziej sie to zgadzalo, chociaz wyregulowanie gaznikow wzgledem siebie, tzn synchronizacja przebiegala z powaznym trudem.

 

 

kolor swiecy- okopcone.

 

 

 

co teraz?

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie mysle ze tez niemale znaczenie przy regulacji moze miec sruba skladu paliwo- powietrze. jakies 5 tys km temu dopiero zdjalem blokade dojscia do tej srubki, jednak wszystko ustawilem fabrycznie, nie probujac nawet bawic sie w regulacje ze wzlegu na malo czasu jaki moglbym na to przeznaczyc. chce wszystko na spokojnie przez zime sobie przerobic.

 

a do Was zwracam sie ze wzgledu na to, ze denerwuja mnie opinie lodzkich mechanikow, ze przy przebiegu 130 tysiecy twierdza ze silnik nadaje sie na zlom bo to juz padaka, denerwuje mnie ich niekompetencja i brak jakiegokolwiek pojecia o podstawach. a jezeli juz ktos ma jakiekolwiek pojecie, to za wszystko liczy sobie sumke z dwoma zerami, ot tak, za glupia podpowiedz, nawet jesli kupowalem u nich i tak noc nie warte czesci(z pozdrowieniami dla kilku serwisow, szczegolnie dla tego na Jana Pawła II)

 

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nic nie bylo w gaznikach wymieniane przy tym przebiegu oprocz zaworkow ( wymienionych przez ciebie ) to kilka rzeczy moze byc juz zuzytych, przede wszystkim zespol rozpylacza z iglica.

To oczywiscie moze dawac za bogata mieszanke w srednim zakresie obrotow.

Jezeli chcesz wszystko dobrze ustawic to niestety jest to dosc upierdliwe i wymaga sporo jezdzenia po pustej drodze, ale jest do zrobienia.

Samo stwierdzenie ze swiece sa zkopcone niewiele mowi.

Czy swieca, ktora poprzednio miala dobry kolor teraz tez jest zakopcona ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, ze to nie wina ssania? U mnie w AT winne były linki (nie wiem, jak to u ciebie wygląda, ale silniki i gaźniki podobne).

 

Ja miałem ssanie sterowane linką w pancerzu wkręcaną w korpus gaźnika (dwa gaźniki - dwie linki). Linki są uszczelniane w miejscu wkręcenia w gaźnik gumowym czepkiem. Jeden mi się zsunął i z czasem zardzewiała mi jedna z linek ssania, a dokładniej tłoczek na jej końcu przesuwający się w gaźniku i sprężyna z nim współpracująca. Przy czym u mnie jedna świeca była okopcona, no i jałowe obroty wahały się o jakieś 300obr...

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o stan gaznikow to nie wygladaja na "dojechane" elementy wspolpracujace ze soba, np. przepustnice i ich kanaly (nie wiem konkretnie jak to nazwac) nie sa jeszcze tak bardzo powycierane, jak zdarzalo mi sie widziec przy niektorych 600tkach(kawasaki) przy przebiegu 60 czy 80kkm.

 

 

to nie jest wina ssania, jesli o to chodzi to wszystko w porzadku...

 

 

tak sie zastanawiam czy nie lepiej byloby dac mu dysze ok 110, bo widzialem ze w niektorych NTV revere wlasnie takie byly stosowane...

 

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...