adam yamaha Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 witamm mam problem z yamaha r1. otoz pali sie bezpiecznik ktory jest w tej samej kostce do ktoej dochodzi przewod plusowy od akumulatora. zmienilem na taki sam tzn. 30 A i po przejechaniu 300 m. tez sie przepalil. co jest przyczyna? z gory dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 WitamJeśli kogoś pytasz to zadaj pytanie do końca!! narazie to wiem że pali sie bezpiecznik 30A poza tym nic!może napisz od czego on jest a sam sobie udzielisz odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmek Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Sprawdź miernikiem napięcie ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam yamaha Opublikowano 9 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Sprawdź miernikiem napięcie ładowaniagdybym wiedzial za co jest on odpowiedzialny , to nie opisywalbym miejsca w ktorym sie znajduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zanshin Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Sprawdź wizualnie wszystkie przewody i łączenia do których masz dostęp czy nic nigdzie nie jest przedarte i wygląda jak należy. Czyli czy wizualnie nie ma zwarć.Odpal moto i sprawdź czy nie przepali się po załóżmy 15 minutach, jeśli nie to najprawdopodobniej masz zepsuty ogranicznik prądu ładowania motocykla,w trakcie jazdy (szczególnie szybkiej) alternator jest w stanie generować naprawdę duże prądy, większe niż 30A i wraz ze wzrostem prędkości coraz więcej prądu trzeba odpowiednio przekierowywać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Stawiam na zwarcie. Aby przepalić bezpiecznik topikowy potrzeba prądu dwa (i nawet więcej) razy większego niż nominalny - podany na nim. Musisz mieć chyba małą elektrownię, a nie alternator, żeby wygenerować taki prąd ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Stawiam na zwarcie.Starym sposobem na naprawy takich cudów są dwa przewody przlutowane do żarówki np. stopu (21w 12v) i włożenie przewodów zamiast bezpiecznika.Zarówka będzie robić za bezpiecznik i gdy jest wszystko OK. A jeśli zaświeci to znaczy, że w tym obwodzie masz zwarcie do masy.Jeśli świeci mocno to znaczy, że masz zwarcie na tzw. "żywca" jeśli słabiej to może być przez jakieś inne urządzenie (ale nadal jest to zwarcie).Ten sposób eliminuje odpalanie i tym podobne sposoby sprawdzania.Od razu wiesz, że jest zwarcie i szukając go zobaczysz kiedy je znalazłeś.Powidzenia Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 jezeli nie masz o tym pojecia to zaprowadz motocykl do elektryka;/duzo nie wydasz a bedziesz mail pewnosc, ze jak pojedizesz gdzies motocyklem to nie bedzie wpadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Jest to tzw Main Fuse (bezpiecznik główny) potrzebujesz schemat i sprawdzić po kolei co jest pod niego podłączone.Począwszy od stacyjki.P.S. A który rok jest tej R1 ?Może posiadam schemat do niej. A jeśli chodzi o elektryka to jak trafisz na dobrego i sprawdzonego to OK, a jak na kogoś kto z motocyklami wcześniej nie miał styczności to odpuść Sobie, bo może tylko szkód narobić. (Wiem z własnego doświadczenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Wepnij po drodze z bezpiecznikiem amperomierz o zakresie 10-20A. Przekręć kluczyk i zobacz jaki będzie pobór prądu. Potem odpal obserwując amperomierz. O ile sie nie myle obwód rozrusznika nie jest zabezpieczony wiec amperomierz nie powinien wyparować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam yamaha Opublikowano 11 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Jest to tzw Main Fuse (bezpiecznik główny) potrzebujesz schemat i sprawdzić po kolei co jest pod niego podłączone.Począwszy od stacyjki.P.S. A który rok jest tej R1 ?Może posiadam schemat do niej. A jeśli chodzi o elektryka to jak trafisz na dobrego i sprawdzonego to OK, a jak na kogoś kto z motocyklami wcześniej nie miał styczności to odpuść Sobie, bo może tylko szkód narobić. (Wiem z własnego doświadczenia) dzieki raczek 6 . jest to motocykl z 99r. jeszcze jedno pytanie. czy regulator napiecia musi byc przykrecony do masy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 TAK musi!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Nie koniecznie, jezeli ma przewod masowy i jest to uklad "plywajacy", czyli mozna go stosowac z + i z - na masie :wink:Jednakze wiekszosc japonii ma go przykreconego do masy.Sprawdz sobie dokladnie instalacje miernikiem, niestety nikt za ciebie tego nie zrobi ;) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam yamaha Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Nie koniecznie, jezeli ma przewod masowy i jest to uklad "plywajacy", czyli mozna go stosowac z + i z - na masie :) Jednakze wiekszosc japonii ma go przykreconego do masy. Sprawdz sobie dokladnie instalacje miernikiem, niestety nikt za ciebie tego nie zrobi :) Adam M. juz po klopocie. jednak w tym przypadku regulator powinien byc przymocowany do masy. dzieki AdamM. pozdrawiam. TAK musi!! jednak musi. dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 (edytowane) Witam ok nie ma sprawy Adam w przypadku wytwornic 3fazowych jest obojętne jak podłaczysz fazy bo masz 6 diod prostowniczych ale + i - jest jeden i służy do ładowania i jednocześnie do pomiaru napięcia więc zawsze musi być podpięty do masy regulator i w 99% minus jest na obudowie a w 1% obudowa regulatora jest odseperowana od masy ale wtym przypadku musi być gruby kabel podpięty do masy Edytowane 14 Listopada 2008 przez sq9jkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.