Skocz do zawartości

pali sie bezpiecznik


adam yamaha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witamm mam problem z yamaha r1. otoz pali sie bezpiecznik ktory jest w tej samej kostce do ktoej dochodzi przewod plusowy od akumulatora. zmienilem na taki sam tzn. 30 A i po przejechaniu 300 m. tez sie przepalil. co jest przyczyna? z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wizualnie wszystkie przewody i łączenia do których masz dostęp czy nic nigdzie nie jest przedarte i wygląda jak należy. Czyli czy wizualnie nie ma zwarć.

Odpal moto i sprawdź czy nie przepali się po załóżmy 15 minutach, jeśli nie to najprawdopodobniej masz zepsuty ogranicznik prądu ładowania motocykla,

w trakcie jazdy (szczególnie szybkiej) alternator jest w stanie generować naprawdę duże prądy, większe niż 30A i wraz ze wzrostem prędkości coraz więcej prądu trzeba odpowiednio przekierowywać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na zwarcie. Aby przepalić bezpiecznik topikowy potrzeba prądu dwa (i nawet więcej) razy większego niż nominalny - podany na nim. Musisz mieć chyba małą elektrownię, a nie alternator, żeby wygenerować taki prąd ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na zwarcie.Starym sposobem na naprawy takich cudów są dwa przewody przlutowane do żarówki np. stopu (21w 12v) i włożenie przewodów zamiast bezpiecznika.Zarówka będzie robić za bezpiecznik i gdy jest wszystko OK. A jeśli zaświeci to znaczy, że w tym obwodzie masz zwarcie do masy.

Jeśli świeci mocno to znaczy, że masz zwarcie na tzw. "żywca" jeśli słabiej to może być przez jakieś inne urządzenie (ale nadal jest to zwarcie).

Ten sposób eliminuje odpalanie i tym podobne sposoby sprawdzania.

Od razu wiesz, że jest zwarcie i szukając go zobaczysz kiedy je znalazłeś.

Powidzenia

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to tzw Main Fuse (bezpiecznik główny) potrzebujesz schemat i sprawdzić po kolei co jest pod niego podłączone.

Począwszy od stacyjki.

P.S. A który rok jest tej R1 ?

Może posiadam schemat do niej.

 

A jeśli chodzi o elektryka to jak trafisz na dobrego i sprawdzonego to OK, a jak na kogoś kto z motocyklami wcześniej nie miał styczności to odpuść Sobie, bo może tylko szkód narobić. (Wiem z własnego doświadczenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wepnij po drodze z bezpiecznikiem amperomierz o zakresie 10-20A. Przekręć kluczyk i zobacz jaki będzie pobór prądu. Potem odpal obserwując amperomierz. O ile sie nie myle obwód rozrusznika nie jest zabezpieczony wiec amperomierz nie powinien wyparować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to tzw Main Fuse (bezpiecznik główny) potrzebujesz schemat i sprawdzić po kolei co jest pod niego podłączone.

Począwszy od stacyjki.

P.S. A który rok jest tej R1 ?

Może posiadam schemat do niej.

 

A jeśli chodzi o elektryka to jak trafisz na dobrego i sprawdzonego to OK, a jak na kogoś kto z motocyklami wcześniej nie miał styczności to odpuść Sobie, bo może tylko szkód narobić. (Wiem z własnego doświadczenia)

dzieki raczek 6 . jest to motocykl z 99r. jeszcze jedno pytanie. czy regulator napiecia musi byc przykrecony do masy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie, jezeli ma przewod masowy i jest to uklad "plywajacy", czyli mozna go stosowac z + i z - na masie :wink:

Jednakze wiekszosc japonii ma go przykreconego do masy.

Sprawdz sobie dokladnie instalacje miernikiem, niestety nikt za ciebie tego nie zrobi ;)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie, jezeli ma przewod masowy i jest to uklad "plywajacy", czyli mozna go stosowac z + i z - na masie :)

Jednakze wiekszosc japonii ma go przykreconego do masy.

Sprawdz sobie dokladnie instalacje miernikiem, niestety nikt za ciebie tego nie zrobi :)

 

Adam M.

juz po klopocie. jednak w tym przypadku regulator powinien byc przymocowany do masy. dzieki AdamM. pozdrawiam.

 

TAK musi!!

jednak musi. dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ok nie ma sprawy

Adam w przypadku wytwornic 3fazowych jest obojętne jak podłaczysz fazy bo masz 6 diod prostowniczych ale + i - jest jeden i służy do ładowania i jednocześnie do pomiaru napięcia więc zawsze musi być podpięty do masy regulator i w 99% minus jest na obudowie a w 1% obudowa regulatora jest odseperowana od masy ale wtym przypadku musi być gruby kabel podpięty do masy

Edytowane przez sq9jkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...