Skocz do zawartości

Legenda 1 - Legenda HD


Adam M.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Kurcze dopiero teraz zacząłem tu wchodzić.

Myślałem, że nic ciekawego a tu taka piękna historia.

A co do Ehilczuków (czy jak to się pisze)

To mają salon Harleya w Zielonce pod Warszawą. Nie wiem czy wiedziałeś adam :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dzieki za te refleksje. Tez chętnie bym przeczytał tego więcej. Chociaż tylko patrzeć jak Harleyowcy Cię zarzucą postami o wyrzszości ich ukachanych maszyn nad resztą cywilizacji technicznej...

Szacunek!

 

 

harleyowcy - nie harleyowcy , każdy kto traktuje swój motor z miłością inną niż ta którą traktujemy środki komunikacji miejskiej uważa że jego motor jest lepszy od innych .

miłość jest ślepa a w przypadku gdy się samemu go złoży - zapada on w sercu głębiej niż cokolwiek innego.

harleyowcy - kłopot w tym ,że harleye nie są najdoskonalsze technicznie , ale tu w gre wchodza emocje i one decydują co jest ładniejsze i lepsze i gdy odłożę odpowiednia sume pieniędzy - sam stane sie właścicielem wla 42.

on jest dla mnie najładniejszym i najdoskonalszym tworem ludzkiej myśli technicznej - zawdzięczam to mojemu spotkaniu z wuelką w wieku 13 lat - gdy w zamian za skrzynię biegów do bsa podjąłem sie polerowania tego wspaniałego silnika. zachwycił mnie swoją linią , prostotą i solidnością wykonania.

spędziłem nad nim wystarczająco dużo czasu aby pokochać go .

dzisiaj mój brat składa drugą swoja wuelke i gdy rozmawiałem z nim o tej pierwszej która poszła do ludzi , zdradził że chętnie by ja odkupił , bo w niej tkwi coś z niego samego (jakby jego dziecko).

a gdy tak patrzę na jego motor - stwierdzam ,że rozbudowa i samą konstrukcją nie dorównuje mu żaden motocykl tamtych lat( chyba że z wyjątkiem sahary).

moja emka jest ( prostacka) w porównaniu z rozwiązaniami w wuelce .

żebyśmy dobrze chwycili temat - nie to że jest to skomplikowany motor - bo nie jest , lecz zawiera tyle części składowych ,ze odrestaurowanie staje sie ogromnych rozmiarów wyzwaniem.

zadziwia ogromna rozbudową - co jest bardziej typowe dla czasów dzisiejszych.

 

 

 

jeżeli usłyszycie harleyowca wychwalającego swój sprzęt - uwierzcie mu bo to prawda - każdy z nas uważa że jego dziecko jest ładniejsze i lepsze od innych dzieci - bierze się to z miłości.

ten kto siedział w szpitalu i trzymał swojego dzidziusia na kolanach i patrzył na inne dzieci mówił - jaki mój jest sliczny w porównaniu z innymi. hihi.każdy to miał - i Wy też , więc wiecie o czym mówie.

to samo jest z motorami wśród harleyowców . oni po prostu bardziej kochaja swoje maszyny niż inni ludzie pozostałe motory stąd taka ich opinia na temat harleya.

obserwuje harleyowców juz długi czas , wychowałem sie z jednym z nich i wiem cos na ten temat.

jeżeli ktoś powie że harley to jest to , bo ma dusze - wierzę mu bo wielu ludzi zaprzedało swoja , aby dzielić zycie z maszyną . to jest coś wiecej niż zwykła fascynacja motocyklem....dużo więcej......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdy tak patrzę na jego motor - stwierdzam ,że rozbudowa i samą konstrukcją nie dorównuje mu żaden motocykl tamtych lat( chyba że z wyjątkiem sahary).  

moja emka jest ( prostacka) w porównaniu z rozwiązaniami w wuelce .

żebyśmy dobrze chwycili temat - nie to że jest to skomplikowany motor - bo nie jest  , lecz zawiera tyle części składowych ,ze odrestaurowanie staje sie ogromnych  rozmiarów wyzwaniem.

zadziwia ogromna rozbudową - co jest bardziej typowe dla czasów dzisiejszych.

 

*** No z tym stwierdzeniem to bym sie raczej nie zgodzil - nawet HD produkowal juz w tych czasach motocykle na o wiele wyzszym poziomie niz wojskowy tluczek ktorym byla WLka - nie mowiac o angielskich i wloskich wydumkach z lat 30 tych, ktore do tej pory potrafia zadziwiac zlozonoscia konstrukcji i osiagami.

Mowisz ze twoja emka jest prostacka, ale BMW R71 z ktorej powstala bylo o wiele skuteczniejszym motocyklem od WLki wlasnie przez swoja prostote i latwy dostep do wszystkich mechanicznych czesci.

HD probowal ja skopiowac w modelu XA, ale niewiele z tego wyszlo.

Konstrukcyjnie podobna do R71 wyscigowka BMW z lat 30 tych miala 500 ccm pojemnosci, po dwa walki rozrzadu w glowicach, teleskopowy przod, suwakowy tyl i sprezarke napedzana od jednego z walkow rozrzadu. Nie wiem jaka moc osiagala ale jej rekord szybkosci ustanowiony w 37r ( 278 km/h ) zostal pobity dopiero w 51r.

Do tego motocykla moglbym raczej przyczepic twoje oswiadczenie ze `zadziwia ogromna rozbudowa - co jest bardziej typowe dla czasow dzisiejszych`.

A jezeli juz ciekawa WLka to raczej model WR.

Wiesz co to jest ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze cos o czym zapomnialem.

Nie ma i nigdy nie bylo czegos co nazywamy `Sahara`.

To polskie okreslenie 2ch specjalistycznych modeli motocykli produkowanych w Rzeszy na potrzeby wojska - jeden to BMW R75, drugi Zundapp KS750.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze cos o czym zapomnialem.

Nie ma i nigdy nie bylo czegos co nazywamy `Sahara`.

To polskie okreslenie 2ch specjalistycznych modeli motocykli produkowanych w Rzeszy na potrzeby wojska - jeden to BMW R75, drugi Zundapp KS750.

 

Adam M.

 

Zgadza sie chociaz do BMW R75 przylgnela nazwa BMW Sahara jest to tylko dlatego ze i ta wersja BMW i Zundapp byly wykorzystywane na pustyni.

 

Zreszta uwazam ze akurat te dwa modele to byly najlepsze motocykle wojskowe w tym okresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jakas niewielka ilosc `sahar` rzeczywiscie trafila na Sahare, ale warto pamietac ze pierwsze wieksze ilosci tych motocykli zostaly wyprodukowane w 43r, a kampania w Afryce skonczyla sie dla Niemcow tez w 43r.

Ja mam wrazenie ze glownie wyprodukowano je do `walki` z rosyjskimi bezdrozami.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jakas niewielka ilosc `sahar` rzeczywiscie trafila na Sahare, ale warto pamietac ze pierwsze wieksze ilosci tych motocykli zostaly wyprodukowane w 43r, a kampania w Afryce skonczyla sie dla Niemcow tez w 43r.

Ja mam wrazenie ze glownie wyprodukowano je do `walki` z rosyjskimi bezdrozami.

 

Adam M.

 

No wlasnie - kiedys jak bylem maly slyszalem od ludzi ze w afryce glownie Zundappy jezdzily ale sie jakos sie potem w to nie zaglebialem. Jak uwazasz jaki sprzet tam byl prawdopodobnie podstawowym wyposazeniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW R12 i R71, czasem Zundapp KS600.

Podstawowym wyposazeniem armii na poczatku wojny byly te pierwsze 2 BMki - Zundapp byl za szybki na potrzeby wojska, ale byl uzywany jako motocykl `kurierski`.

Obie `Sahary` byly zbudowane w taki sposob by mogly dorownac w szybkosci atakujacej piechocie - najnizsza szybkosc stala 3 km / h.

Oczywiscie oprocz motocykli stricte wojskowych `sluzyly` w wojsku motocykle zarekwirowane cywilom.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezeli juz ciekawa WLka to raczej model WR.

Wiesz co to jest ?

 

Adam M.

 

nie znam tego modelu - musiałem aż zajrzeć do ksiązki ,zeby sprawdzić i nie znalazłem , może chodzi o VLR lub o WLR lub WLDR.

..... mówiąc rozbudowany nie chodziło mi o rozwiązania techniczne z cyklu niesamowite ,ale o ilość części w całej masie motocykla - czy próbowałeś rozłożyć wszystkie graty na podłodze w duzym pomieszczeniu ? nie starczy nawet dużego salonu - pomimo ,że same rozwiązania techniczne proste i niezawodne - bo takowe są . (mój dziadek jezdził pół wojny na wla i nie zdażyło mu się aby stanął z innego powodu jak brak paliwa.)

jak dla mnie to jest motocykl (napakowany) .

andrew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR to fabryczny motocykl wyscigowy zbudowany na modelu WL.

Do lat 60 tych mozna bylo kupic u dealera zestaw czesci zamieniajacy poczciwa WLke na 50 konnego `potwora`. Kosztowalo to cale $105.

Wielu `scigantow z tych czasow zmienialo w tych motocyklach 3 biegowa skrzynie HD, na czterobiegowa ze zmiana nozna od ktoregos z angielskich motocykli - BSA lub Triumph.

Mozna powiedziec ze rozumiem twoja fascynacje WLka - zawsze pierwsza milosc jest najmocniejsza :buttrock:))

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Amerykanie wygrali wojnę drogami pierwszej kategorii /o ile tylko było to możliwe/. Niemcy mieli inną filozofię prowadzenia wojny, dlatego właściwości terenowe motocykli a szczególnie Zundapa Sahary są nieporównywalne do WLA, z całym szacunkiem do tego modelu.

 

[ Dopisane: 16-01-2006, 04:52 ]

Fascynacje Wuelką tłumaczy to, że w Polsce harleizm bazował zawsze na tym modelu bo inne były praktycznie nie znane. Oczywiście obecnie sytuacja wygląda inaczej. Sam miałem to sympatyczne żelastwo, ale to jest trochę tak jak z dziewczynami....

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytalam co prawde tylko troche, pozniej doczytam resze.zapowiada sie ciekawie.

 

Goska

 

[ Dopisane: 8-1-06, 19:17 ]

jeżeli ktoś powie że harley to jest to ' date=' bo ma dusze - wierzę mu bo wielu ludzi zaprzedało swoja , aby dzielić zycie z maszyną . to jest coś wiecej niż zwykła fascynacja motocyklem....dużo więcej......[/quote']

 

:) dla ciebie. ja jak na razie tego nie moge powiedziec (nie jestem w posiadaniu) ale tak jak napisales- tez w to wierze, ze harey ma dusze i jest przyjacielem, ktory ma wlasny charakter.

 

 

ale to jest trochę tak jak z dziewczynami....

 

w koncu harley to druga kobieta...:) don't touch tyczy sie jednego i drugiego :)

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja niestety nie moge zgodzic sie na to co napisal mimo ze bardzo ladnie Adam 8) Po mojemu zostales poprostu zaslepiony hameryka i ich "cudowna'' legenda jaka jest Harley :lol: Wedlug mnie zamienil stryjek siekierke na kijek i jeszcze sie nie potrafil przyznac do swojego bledu :) Ja bym nie zaminil CWSa za tuzin legend i to jakze watpliwej jakosci.....

:mrgreen:

 

P.S.

Szanuje Twoje zdanie ale kompletnie sie z nim nie zgadzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...