Skocz do zawartości

budowa własnego motocykla


Rekomendowane odpowiedzi

Podesty będą ;) , a dlaczego?? Bo taką mam fanaberię. Oczywiście jak się zresztą konstrukcję będą komponować i jeśli uda się zamontować, ale sprawa na sam koniec) Fotki... Ehh wymagający jesteście. Jak będzie coś wartego pokazania to podrzucę. Ale na razie to wygląda jak dziwna galeria części. Jak już piszę, to może się pochwalę (choć już pisałem o tym projekcie w innym temacie: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...c=106236&st=80)

-zakupiony został MT-11 (bez silnika poza tym wszystko)

-planowane jest wzmocnienie tylnego błotnika (nie wiem, czy we wszystkich tak było -nie znam się na tych antykach- ale u mnie jest strasznie "chybotliwy") w celu umieszczenia na nim siedziska dla plecaczka

-na tył i przód idą siedzonka wyrwane z K-750, powleczone skórą i "zmiękczone" (jedno jest już zrobione wygląda naprawdę git, a drugie się robi)

-przednie siodło będzie amortyzowane na springach

-możliwe, że tylne amorki zostaną zastąpione resorami piórowymi (o czym była mowa w wyżej wymienionym temacie)

-przód na pewno zostanie wymieniony, najprawdopodobniej na zawieszenie trapezowe, plus na pewno sam bar w innym stylu (kumpela mnie namawia na apehangera, ale boję, że może być niestabilnie), ale to jedna z ostatnich kwestii.

-już pociąłem i zabieram się za składanie na nowo zbiornika paliwa (chcę go przygotować na centralną konsolę i parę innych dizwnych drobiazgów)

-możliwe, że zostanie wyprowadzona dźwignia zmiany biegów spod buta na bak (przypomina mi to mój pierwszy motór, czyli WLA :P ), ale to się okaże jak wybierzemy silnik... I tu dochodzimy do kwestii zasadniczej.

Mianowicie nie mam jednostki napędowej. I właśnie korzystając z chwili weny się was poproszę o pomoc... Chodzi właśnie o pomoc w wyborze silnika. Nie ma pomysłu co by w tego cudaka wsadzić. Ideałem byłaby jakaś V`ka, ale to nie jest wyznacznik... Mogę nawet ramę przerobić jak będzie trzeba. Ogólnie chodzi o to, żeby mieć jak najwięcej kucy pod tyłkiem. Ma ktoś jakiś pomysł??

Chyba założę własny temat o mojej produkcji.

P.

Edytowane przez Czezwy

Audaces Foruna Iuvat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma fotek, nie ma porad. :banghead:

 

Tak na serio - chcesz mieć dużo kucy to patrz w stronę silników R4. Najlepsze są z Gixxera 750/1100 - starego olejaka. Poza tym od Yamahy FJ1100/1200 tudzież starej XJ. Sporo kapucynków mają. :banghead:

Do tego zapodasz krótsze przełożenie i będzie rakieta. :icon_eek:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim, ja już nie mam co robić tylko fotografować zardzewiałe graty? (powiem tak za bike`a tego dałem 150 zł) więc wyobraźcie sobie w jakim to jest stanie, niby zdrowe, ale zapuszczone przepotwornie).

A co do silnika... To pamiętaj, że ja mogę przerobić ramę, ale nie będę jej budował na nowo, więc chyba się propsotu nam taki silniczki nie zmieszczą...Chyba, że ja źle kojarzę gabaryty. Poza tym ja nie chcę robić rakiety. Ogólnie pomysł wywodzi koncepcji zrobienia bobbera. Potrzebuję silnik który nada się na trasę i będzie niezawodny, żebym nie musiał się martwić czy dojadę.

P.

Edytowane przez Czezwy

Audaces Foruna Iuvat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mowa o bobberach to jesli szukasz pomyslow to obczaj tego, jest piekny:

http://www.greasykulture.com/BSA%20Bobber.html -chce sobie kiedys takiego zrobic. Mniam :biggrin:

 

 

Git sprzęt. Oglądałem go już jakiś czas temu. Fajny..prawie. Jak dla mnie to wygląd zewnętrzny silnika jest kiepski i delikatnie inny zbiornik bym dał i gitest.

 

Czezwy - szczerze? Nie wyobrażam sobie bobbera na ramie ruska. :D Nie mieści mi się to w bani. :clap: pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpoko. Teraz jest moda na "nieokreślony" styl który jest mieszanką kilku innych. Czytam magazyny custom i nie mogę się nadziwić co ludzie wymyślają. Zauważyłem że pojawia się stylizacja na dawne maszyny z lat 20-tych z wąskimi zbiornikami i dużymi, cienkimi kółkami. A także zmienia się nurt jednostek napędowych. Duże silniki HD są zbyt oklepane już. Ludzie zaczynają korzystać z mniejszych silników z japonii, 1 i 2-cylindrowych a także silniki z kosiarek/betoniarek i innych bajerów. A same silniki HD ewoluują w dziwne mieszanki np. Panster (góra Panhead a dół Sportster) lub Sohvster - to samo ale góra Shovelhead.

 

 

Nie mogę znaleźć w necie pewnego fajnego Panstera zwanego Silent Gray Dude (od pierwszych modeli HD) ale jest dzieło tego samego autora bazujące na rasowym Brittonie czyli Triumph. Budowniczy - Jeremy Cupp słynie z niesamowitego poziomu szczegółów i jakości swoich maszyn.

http://www.knucklebusterinc.com/features/2...d-2006-triumph/

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie ładnie, a ja dalej nie wiem jaki silnik założyć ;) . R4?? V2?? No i chciałbym ograniczyć przeróbki ramy (czyli silnik musi mniej więcej mieścić się w obrysie), a po drugie chciałbym żeby nie była to maszyna szeroka, nie lubię takich.

P.

Audaces Foruna Iuvat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Silnik sam musisz sobie wybrać. Jaki wolisz. V2 oczywiście byłby lepszy do customa. Fajny dźwięk i w ogóle. :) Zapewne coś pędzone łańcuchem co? Marauder? Shadow? Może V4 od VFR? :)

Popatrz na allekurewskodrogo.pl :notworthy: , może wpadnie Ci jakiś pomysł.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom. Myślę że wejdzie w ramę. Silnik ruska nie jest mały więc spoko. Popytaj ludzi o wymiary i git. Albo zahacz kogoś kto ma takowy sprzęt i obejrzyj na żywo.

 

Ja się zdziwiłem że silnik do Suzuki GS500E jest tak duży. Niby tylko 500ccm ale ma ponad 50cm wysokości, wszystko przez nisko wypuszczoną miskę olejową. Znalazłem firmę która robi tanio ramy do customów po silniki angielskie i podobne (czyt. rama bez uchwytów silnika) ale GS500 musiałby być mocowany dość wysoko bo rama ma pojedynczą rurę dołem. A silnik leży i się marnuje, fakt że rozłożony na atomy i brakuje kilku elementów ale to nie problem akurat.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

l-twin z dukata... miałby pazurek, bestia, godny bardziej ostrego wyglądu nawiązującego do bobbera. czopkowych sprzętów na v-kach jest na tony... albo jakiś średni twin z japsa, stylizować na angielską klasykę. albo nietypowo: silnik z gutka. to byłby dopiero czad, chociaż tak na spokojnie do jazdy :icon_mrgreen:

rzędowe 4 są nuuudne... :notworthy:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj został zakończony bardzo mały etap prac czyli szlifowanie kanału wylotowego efekt jest nawet całkiem niezły a oto fotki pokazujące efekt końcowy

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f47d90211ca38cf.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b788b6078e87fcfa.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab280b78df41f525.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b8ce924d7ee66af.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a86f58bfe4060311.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48fff9ab225591a6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2257948faeacc22a.html

 

 

 

na fotkach nie wygląda to tak dobrze jak w rzeczywistości no i te wżery ale z tym to już raczej się nic nie da zrobić,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...