Czezwy Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Słuchajcie mam idiotyczną sprawę. Przymierzam się do budowy customa. Planuję dość specyficzną konstrukcję, ale to nie miejsce i czas, by o tym rozmawiać. Chodzi o to, czy ktoś wie jak się nazywa taki typ przedniego zawieszenia jak było montowane np. w Indianie Roadmasterze? Chciałbym skopiować ten koncept, ale szczerze powiedziawszy nie wiem jak się taki typ nazywa więc utrudnia to trochę szukanie informacji.Z góry dzięki za pomoc.P. Cytuj Audaces Foruna Iuvat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Słuchajcie mam idiotyczną sprawę. Przymierzam się do budowy customa. Planuję dość specyficzną konstrukcję, ale to nie miejsce i czas, by o tym rozmawiać. Chodzi o to, czy ktoś wie jak się nazywa taki typ przedniego zawieszenia jak było montowane np. w Indianie Roadmasterze? Chciałbym skopiować ten koncept, ale szczerze powiedziawszy nie wiem jak się taki typ nazywa więc utrudnia to trochę szukanie informacji.Z góry dzięki za pomoc.P.Klasyczny widelec trapezowy z widelcem kształtowanym z rur stalowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czezwy Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Jak zwykle... proste rozwiązania i odpowiedzi są prawidłowe. Dzięki.P. Cytuj Audaces Foruna Iuvat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 a mnie zastanawia co innego: które z tych IMHO najładniejszych zawieszeń (np ww. widelec trapezowy, springer, itp) ma najlepsze własności trakcyjne? czy to się da jakoś określić?jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czezwy Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Jak dla mnie to jest to bardzo trudne do określenia. Zbyt dużo zmiennych.-masa motóra-moc/typ silnika-typ motorka-rozmiary kółek...I pewnie jeszcze tysiąc innych spraw. Trzeba było dyskutować na konkretnych przykładach.P. Cytuj Audaces Foruna Iuvat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Trudna sprawa. Współcześnie chyba tylko HD robi Springera (zwany też jako zawieszenie typu Castle, nie wiem czemu, w HD WL tak było więc i Sokół 1000 też miał). Trapezów w ogóle nikt nie robi chyba... Tylko BMW coś kombinuje z dziwnymi zawieszeniami i podobno są OK. Trapezy i Springery można jedynie porównać na podstawie zabytków a to jak wiadomo niełatwe jest, różna jakość, różni producenci, różne roczniki. Wiem że zawieszenie wahaczowe jest super , takie chociażby jak w SHL M11 - płynie po drodze jak Cadillac. :biggrin: Ale.....przy naciśnięciu przedniego hamulca zamiast nurkować to się prostuje i sztywnieje więc zero amortyzacji. Biada temu kto dotknie przedni hebel w zakręcie lub na piasku... :biggrin: Zrobiłem 6kkm na SHL-ce w 2004 roku i nabrałem respektu do tego sprzętu. Mały ale kuku można sobie zrobić łatwo. Podobny przód miało BMW w modelu bodajże R69 - najładniejsze BMW jak dla mnie... :biggrin: http://home.att.net/~jeff.dean/gray-2007-rally.jpg Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Nie wiem jaki sprzęt kombinujesz. Na pewno trapez fajnie wygląda ale to niewiadoma jak się zachowa a H-D udowodnił, że zawieszenie springer jakoś daje radę. Dzięki nowoczesnym amortyzatorom jest bardziej komfortowe niż trzepak w WLA. Natomiast zawieszenie Earls'a w R-69 jest trudne do zdobycia ze względu na astronomiczne ceny tego modelu, poza tym nie jest dobre, było dużo wypadków i BMW zrezygnowało z tego rozwiązania. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Nom. Też to słyszałem. A BMW to już duże sprzęty i nie ma zabawy na drodze. W SHL jakoś da się jechać chociaż łapie shimmy w zakresie 40-55km/h...akurat tam gdzie najlepiej silnik się czuje. Kombinowałem już z tulejkami wahaczy, mocowaniami, regeneracje amorków, centrowanie kół a i tak dalej szarpie. Ot, ten typ tak ma...jeden więcej, drugi mniej. Dobrze że amorek skrętu dawali w standardzie w SHL. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 w starszych Mz jest wahacz pachany;] w BMW jest teraz taki mix, nieznam jego dokładniej nazwy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.