pack84 Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 (edytowane) witam ! no więc posiadam xr600r i znając budowę tego silnika zainteresowałem się przebiegiem po jakim czasie należy wymienić napinacz /i/lub jego sprężynę. czytam często strony zagraniczne gdyż tam bardzo popularne są modele hondy xr jak i te z podobnym silnikiem. piszą że ten silnik ma szczególnie czuły napinacz - spręzyna z czasem się wyrabia a nawet pęka co jest wiadome w skutkach. moto użytkowane jest tak jakie jest jego przeznaczenie czyli enduro, przeważnie dosyć ostro ale z głową, 60% teren górski,30% szutry reszta dojazdówki. wiadomo podzespoły się zużywają i o ile wiem że podobny silnik w NX650 robi po wymianie jedynie tłoka i rozrządu 100tyś (znam przypadek) tak XR musi wymagać częstszej ingerencji. jako że posiadam jakąś kulturę techniczną chciałbym wymienić ten napinacz jako element podatny na uszkodzenia. przebieg moto to 24,5 tyś, pewny, jestem drugim właścicielem a pierwszy Niemiec raczej nie jeździł tak ostro jak ja sądząc po stanie wizualnym moto. zaznaczam że moto pracuje jak pszczółka, nie ma absolutnie żadnych sygnałów że coś kwalifikuje sie do wymiany. olej zmieniam co 1.5 tyś-2 tyś km, tak samo zaworki. pytanie do Szanownych Forumowiczów którzy mieli do czynienia z tym modelem silnika. W szczegóły działania napinacza wgłębiać się nie będę bo uważam że to jest jasne. Co ile się powinno zmieniać napinacz i czy rozrząd robić teraz czy gdzieś przy 45-50 tyś. tu jest napinacz jakby ktoś chciał sobie przypomnieć ps. czy wystarczy wymienić tą sprężyne? koszt 18zł :smile: ps2 Panie Piotrze? :bigrazz: Edytowane 29 Października 2008 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Przy ostrym traktowaniu wypada już ją wymienić bo cena nowej nie powala na kolana ale będzie poważny problem z samą robocizną bo to zadanie dla na prawdę bardzo cierpliwych.Jedna uwaga-jeżeli gonisz go w terenie to radzę profilaktycznie w połowie przebiegu między wymianami oleju spuścić gorący kontrolnie i pozostawić na kilka godzin w plastikowym pojemniku pod dnem którego jest przyklejony mocny magnes a potem wlać go do silnika i zobaczyć ile osadu zostanie. To na prawdę zapobiega przyszłym awariom. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 29 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 ale będzie poważny problem z samą robocizną bo to zadanie dla na prawdę bardzo cierpliwych. patrzę w serwisówkę i nie wydaje się być to bardzo skomplikowane. samo zdjęcie pokrywy głowicy to nie problem ale podejrzewam że zabawa z założeniem nowej sprężyny będzie trudna, trzeba ją naciągnąć, tak? widzę że używany jest do tego przyrząd "trzymak" tego wałka na którym osadzony jest napinacz ale to wiadomo - zrobi się takie urządzenie. sprężynę zakładamy do napinacza na zewnątrz silnika czy jak już jest napinacz na swoim miejscu? nx to popularna maszyna więc podejrzewam, że Pan Piotr wykonywał tą czynność? z tym olejem i magnesem fakt dobra rada. regularnie czyszczę sitka magistrali - na szczęście nie zauważyłem zadnych opiłków ale z tym magnesem też spróbuje. jeszcze jakieś porady odnosnie tego motocykla? kiedy by wypadało zmienić łańcuszek rozrządu? tutaj ciężko sprawdzić jego zużycie no bo jak...moto zostaje u mnie do śmierci, mojej albo jego :bigrazz: super maszyna, wjeżdża tam gdzie nowe wr, 520 tylko troche wolniej :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Wykonywałem ale tylko raz dałem się namówić na taką robotę przy silniku w ramie i więcej tego nie zrobię.Z łańcuchem wypada poczekać aż się odezwie bo nie ma zasady co do konkretnego przebiegu.Profilaktycznie możesz się już zaopatrzyć w nowy na wszelki wypadek bo pod koniec sezonu motocykle Hondy spadają w cenie czego nie można powiedzieć o częściach drożejących co kilka miesięcy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 29 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 wszystko już sobie opracowałem. jakby ktoś miał taki przypadek polecam zajrzeć na tą stronke. jest tam fotoprzebieg wymiany tłoka w XR. polecam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 (edytowane) Z doświadczenia Ci mówię, że nie warto się męczyć z silnikiem w ramie.30 minut kręcenia więcej ale za to jaka swoboda potem.Z kolei kwestia łańcucha. Jak będziesz miał go na wierzchu to możliwe, że serwisówka podaje jego długość i należy go zmierzyć i będzie wiadomo czy nadaje się do wymiany czy nie.Ja osobiście nie czekałbym aż go usłyszę bo wprawione ucho usłyszy go w odpowiednim momencie ale jak ktos nie zna tego dzwięku to może poznać go za późno.A co do roboty to masz isntrukcję więc nie ma co się rozpisywać. Edytowane 29 Października 2008 przez monter75 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Tak z ciekawosci, w XR nie da sie opuscic silnika zostawiając go tylko na jednej srubie w ramie tak jak da sie to zrobic w xt? Silnik wtedy opada o jakieś 5-7 cm i to wystarcza zeby zdjąc pokrywe i np. wymienic łancuszek rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Opuścic się da, ale dostęp i tak jest przesrany więc żeby człowieka krew nie zalewała najlepiej wyjąc go z ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 hmmm nie jest taki zły, w porównaniu np do DR 650 to jest super. tam ustawienie zaworów trwało 3x dłużej niż w hondzie. ten link pokazuje że można wszystko zrobić bez wyciągania silnika i jakoś miejsce jest. w tej sytuacji kiedy napinacz jest po prawej stronie silnika nie jest aż tak ciężko go wyjąć . nic go od góry nie przykrywa, rama jest daleko tylko trzeba wszystkie gumy zdjąć i kable odsunąć. przyglądałem się temu dokładnie. za napinacz zabiorę się jakoś za miesiąc, dwa zależnie od pogody. tak czy siak pewnie zamieszcze tu fotorelację:icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 http://img100.imageshack.us/img100/8253/zdjcie000zx3.jpg Tak to w xt wygląda. Wdać jak cylinder opiera sie o rame która idzie w dół, i miejsca nad głowica robi sie naprawde sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 zaciekawiło mnie to rozwiązanie hondy, czy ten napinacz nie ma żadnego mechanizmu blokującego odbicie? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 zaciekawiło mnie to rozwiązanie hondy, czy ten napinacz nie ma żadnego mechanizmu blokującego odbicie? Na sworzniu na którym chodzi napinacz pracują coś jakby "nożyki", które pozwalają na ruch ramienia napinacza tylko w jedną stronę. Jeśli o to ci chodziło i jeśli dobrze pamiętam :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 no właśnie właściwie jak to przemyślałem to zadałem głupie pytanie, niemożliwe by duży singiel nie miał takiej blokady. Uff to w takim razie pęknięcie sprężyny nie takie straszne. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 to w takim razie jak go cofnac ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 to w takim razie jak go cofnac ? A po co cofać ?:icon_biggrin::P:P Do demontażu:Wykręcasz śrubę która przechodzi na przestrzał przez sworzeń i ustala go w głowicy i go wyciągasz, bądź kręcisz sworzniem jak chcesz i robisz co chcesz z napinacze, chociaż cofniecie go nie daje opcji na zdjęcie łańcucha z zębaty, czy wyjęcie zębaty rozrz, zdjęcie głowicy etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.