Skocz do zawartości

siła dokręceń głowcy


grucha87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tighten the cylinder head bolts to 30nm - masz dokręcić sekwencyjnie śruby 3 i 4 na 30nm ,

 

..remove and retighten ... - masz je odkręcić i znowu przykręcić sekwencyjnie na tym razem 20Nm

 

.. and then .. - dalsza część notatki jest prawdopodobnie na następnej stronie wiec nie wiem co w dalszej kolejności

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorrry ale na poprzednim zdjeciiu obcieło doł strony(tak to jest jelsi robi sie to na piantcie).teraz cała strona:

 

http://img112.imageshack.us/my.php?image=d...eglowicyde6.jpgco oznacza całość?

Edytowane przez grucha87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie masz napisane aby dokrecic w odpowiedniej kolejnosci do 30 nm,odkrecic i dokrecic do 20 nm i jeszce dokrecic o 180 stopni.

Jednak chciałbym aby to ktoś potwierdził bo u mnie w motorze akurat sie dokreca stalym momentem i nie trzeba dodatkowo o jakis kąt jeszcze dokręcić . A u Ciebie z tego co zrouzmiałem to nalezy ostatecznie dokrecic na 20 nm i dodatkowo jeszcze dokrecic o 180 stopni.

Edytowane przez adoado0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdx czy nie masz jakis znaków na srubach i głowicy a jak nie to

wyglada na to że masz je dokręcic o 180' we właściwej kolejnosci(tzn po pare stopni aż do osiągniecia 180 dla każdej sruby).Ale ręki se nie dam uciąć , bo bym musiał osobiscie te śruby dokręcac to bym wiedział czy juz płyną czy jescze nie.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja troche nie na temat zapytam ale czy zawsze trzeba przykrecac takie sruby kluczem dynamometrycznym? w samochodach zawsze przykrecalem sruby glowicy tak jak mnie nauczyl stary mechanik - mocno jak sie da i jeszcze zaden silnik nie ucierpial od takiej metody

wyjasnijcie mi to moze robie zle

pozdro

Edytowane przez Kuklex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwierzę,że w normalnym silniku motocyklowym jest jakaś sruba której nie zerwie się przypadkiem dokręcając mocno. 30 nm to nie jest dużo wiec bez problemu ją przekrecisz dobrym kluczem. Tym bardziej,że "mocno jak sie da" to zerwiesz każdą śrubę.

Edytowane przez adoado0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice obowiązkowo dokręcamy momentem jaki przewidział konstruktor silnika w przeciwnym wypadku możemy zniszczyć głowice (zwichruje się) lub resztę silnika (pozrywane gwinty lub urwane śruby). Nie twierdze że nie da się poskręcać na "oko" ale zawsze jest większe prawdopodobieństwo awarii, wydmuchania uszczelki itp. Motocykl to nie Star, jak byś chciał po dokręcać z całej siły z pewnością byś pourywał śruby/gwinty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkreslam ze mowilem o silnikach samochodowych ktore jakby nie patrzyl roznia sie konstrukcyjnie od silnikow motocyklowych. wiadomo ze kazdy ma granice swoich mozliwosci na tej wlasnie zasadzie dokrecam sruby i nie biore dodatkowych rur zeby przedluzyc klucz - umiar musi byc. interesowalo mnie tylko czy mozna tak wlasnie skrecac silniki czy jest to karygodne

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladny moment dokręcenia jest nie tylko po to aby nie zerwać gwintów lub nie pogiąc głowicy. Elementy silnika mają określony nacisk i jest on ważny. Dokręcając za mocno mogą być tez inne skutki. Np. cylindry w Harley`u, silnik Evo. Szlif owych cylindrów należy robić przy uzyciu tzw. torque plates które są w postaci grubych płyt mocowanych pod i na cylindrze, po tym całość jest skręcana szpilkami aby "improwizować" ścisk elementów jaki jest w silniku przy skręceniu z zalecanym momentem. Robiąc szlif bez tych elementów można mieć więcej problemów niż się wydaje. Trudno osiągnąć konkretną dokładność szlifu bez owych przyrządów. Możliwe że to ze względu na rozmiar cylindrów ok.180mm długości i ok.100mm srednica cylindra.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumujac potrzebny jest klucz dynynanometryczny w zakresie od 4 do 24Nm + kątomierz(kupuje sie jako przystawka do klucza dynametrycznego. Silniki samochodowe też skłąda sie przy użyciu tych narzedzi nawet duży fiat tego juz wymagał...

Edytowane przez wueska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...