Skocz do zawartości

kawasaki vulkan vn-15 1500 1990r straszne stuki w silniku


bartow1000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam w mojej kawasaki vulkan 1500 w czasie spokojnej jazdy zaczęło metalicznie walić jagby młotkiem po szynie. Motor osłabł i zgasł. próby odpalenia się nie powiodły, bo rozrusznik nie mógł okręcić wałem. Motor już wcześnie wydawał się być słabszy, ale jakoś zganiłem na paliwo itp. Również wcześnie było słychać lekkie metaliczne stukanie, ale tylko np przy przyspieszaniu, albo przy pewnych obrotach. Wszystkie płyny i olej były. Smarowanie się też nie zaświeciło. Motor ma 43000km przebiegu. Co się mogło stać. Panewka? Ale smarowanie się nie zaświeciło. czy coś w głowicy?, czy tłok. Jak się zabrać do niego, czy robić, czy szukać innego silnika? Macie doświadczenie z takimi silnikami? Narazie pytam o rady na gorąco, szczegóły przyjdą w miarę rozbierania silnika. A jeszcze jedno: zabierać się własnoręcznie za rozbieranie, czy oddać mechanikowi? pozdrawiam Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Niestety nie mam dla Ciebie dobrych wiadomosci ,na podstawie Twojego opisu ewidentnie wskazuje to na panewki.Te stuki o których piszesz to sa odgłosy tłoka uderzajacego o głowice(dzieje sie to dlatego ze panewka jest coraz ciensza a to powoduje coraz blizsze zblizanie tłoka do głowicyw nastepstwie stuk).Azeby sie upewnic na 100procent ze to panewki wystarczy odkrecic miske olejowa i wtedy stwierdzic czy sa opiłki panewki (jezeli to panewka bedzie ich duzo )w kolorze miedzianym.Natomiast co do tego ze nie zapaliła sie kontrolka oleju to nic nie znaczy gdyz w wiekrzosci moto sie nie zapala przy uszkodzeniu panewek.koszt nowych czesci do naprawy z pewnoscia przekroczy koszt uzywanego silnika,pytanie czy warto ryzykowac kupno z niepewnych rąk czy kupic nowe i miec pewne.Przy rozkładaniu silnika musisz zadac sobie pytanie czy ktos puzniej bedzie chciał poskładac silnik w czesciach.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz co tam sie dzieje - w prosty sposób pobierznie sprawdzisz czy góra silnika nie padła, jeśli wszystko bedzie wyglądało na sprawne to w dalszej kolejności zlej olej, najlepiej odkręcając miskę - i sprawdzić czy nie ma tam opiłków z uszkodzonych panewek , sezon się kończy więc jak bedzię w porządku to przy okazji olej wymienisz na nowy.

Z twojego opisu wynika prawie jednoznacznie ze padła panewka, prawie - bo tak jak napisałeś kontrolka oleju na niskich obrotach powinna sie delikatnie świecić, może tego po prostu nie zauważyłeś ?, ewentualnie wolne obroty były wystarczające (dość wysokie) aby utrzymac ciśnienie z przytartą panewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką reakcję. Odkręcę miskę olejową i się wszystko okaże. Jak będzie czysto i to nie będą panewki, to kurde stawiam litra ze szczęścia (i go chyba sam wypiję, no chyba ze do monitora). Bo wszystko inne to już nie takie wielkie koszty.

Jeśli jeszcze coś komuś do głowy wpadnie, to chętnie czegoś się dowiem.

A jeśli to panewa, to będę szukał silnika, albo całego moto po konkretnej kraksie. Pozdrawiam.

 

 

Witam

 

Niestety nie mam dla Ciebie dobrych wiadomosci ,na podstawie Twojego opisu ewidentnie wskazuje to na panewki.Te stuki o których piszesz to sa odgłosy tłoka uderzajacego o głowice(dzieje sie to dlatego ze panewka jest coraz ciensza a to powoduje coraz blizsze zblizanie tłoka do głowicyw nastepstwie stuk).Azeby sie upewnic na 100procent ze to panewki wystarczy odkrecic miske olejowa i wtedy stwierdzic czy sa opiłki panewki (jezeli to panewka bedzie ich duzo )w kolorze miedzianym.Natomiast co do tego ze nie zapaliła sie kontrolka oleju to nic nie znaczy gdyz w wiekrzosci moto sie nie zapala przy uszkodzeniu panewek.koszt nowych czesci do naprawy z pewnoscia przekroczy koszt uzywanego silnika,pytanie czy warto ryzykowac kupno z niepewnych rąk czy kupic nowe i miec pewne.Przy rozkładaniu silnika musisz zadac sobie pytanie czy ktos puzniej bedzie chciał poskładac silnik w czesciach.

 

pozdrawiam

No tak. miski nie ma. Znaczy jest, ale nie odkręcana. Ale jak spuszczę olej to opiłki też powinny spłynąć, chociaż część. Tak myślę. tam jest filtr, śruba spustowa i chyba jakaś śruba do pompy oleju( ale dokładnie nie wiem) taka duża. I tak spuszczę olej i się zobaczu. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt zapomniałemsie ze to VN i nie posiada miski jako czesci odkrecalnej ,a wiec tak jak spuscisz olej to w oleju takze powinny sie pojawic opiłki ,olej spusc nastepnie zlej go do innego naczynia i wtedy na dnie powinny sie pojawic opiłki.W filtrze takze mozliwe jest dostrzezenie opiłkow ale jest to o wiele trudniejsze ze wzgledu ze tam pojawiaja sie małe opiłki gdyz sitko na smoku pompy nie pozwala przedostac sie wiekszym okazom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VN 1,5 żre hektolitry oleju, jak fabryka przykazała.Jakies 1l na 1000km.

Tak , smarowanie i płyny były , no własnie były ;].Niestety mogłeś natoczyc za duzo kilometrów i miec uszkodzony czujnik cisnienia oleju.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VN 1,5 żre hektolitry oleju, jak fabryka przykazała.Jakies 1l na 1000km.

Tak , smarowanie i płyny były , no własnie były ;].Niestety mogłeś natoczyc za duzo kilometrów i miec uszkodzony czujnik cisnienia oleju.

Nie, nie. Olej sprawdzam praktycznie co 200-300km, a zawsze po każdej trasie. Od ostatniej kontroli przejechłem około 60km. Sprawdziłem też po zholowaniu i olej był prawie na maxa, więc pódło. To nie ta przyczyna.

 

Zlałem olej i niestety oczom mym ukazały się gródki "złota"! Niestety drobne opiłki koloru złotego załamały mnie. Oddam moto do fachowca, bo sam nie podejmęsię rozebrania go na czynniki pierwsze. Słyszałem, że niekiedy wały szlifują, ale nie dają gwarancji. To jest loteria. Klasyczna zasada "UDA" , albo się uda, albo nie uda.

Wiecie gdzie szukać wału z panewkami, aldo całego silnika, względnia "dołu silnika"?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz sie bawić w wymiane wału z panewkami to trza pomysleć dlaczego smarowanie zdechło bo ci sie nastepny komplet rozleci.

Kup silnik z rozbitka.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jest sens robierać ten silnik terez, być może sie okaże że kupisz drugi i tylko dopłacisz za robociznę (rozebranie tego). Kawy z tamtych lat potrafiły sie zatrzeć tak same z siebie. Nie musi w tym być twoja (czyjaś) wina.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność robić remont silnika w VN1500 z 1993 roku, panewki korbowodowe tylko oryginał (półpanewki), główne raczej nie powinny być uszkodzone (pełne panewki), kpl. uszczelek do silnika również oyginał, przy okazji warto sprawdzić pierścienie i tuleje cylindrowe,

wał jak jest to wstępna faza jest do uratowania - są panewki nad wymiarowe.

Chyba że wał już jest mocno zjechany, wtedy szukanie części z USA są sporo tańsze niż u nas.

Moto które robiłem było z USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność robić remont silnika w VN1500 z 1993 roku, panewki korbowodowe tylko oryginał (półpanewki), główne raczej nie powinny być uszkodzone (pełne panewki), kpl. uszczelek do silnika również oyginał, przy okazji warto sprawdzić pierścienie i tuleje cylindrowe,

wał jak jest to wstępna faza jest do uratowania - są panewki nad wymiarowe.

Chyba że wał już jest mocno zjechany, wtedy szukanie części z USA są sporo tańsze niż u nas.

Moto które robiłem było z USA.

 

Czyli wał szlifowałeś??? A panewki gdzie kupiłeś, w serwisie? Korbowody się nie krzywią przy zacieraniu panewy? Podaj namiary gdzie się zaopatrywałeś. pozdra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wału nie szlifowałem tylko był polerowany, korbowód na szczęście nie był ruszony gdyż była to wstępna faza stuków w silniku.

 

Jak panewka zaciera się to stuka korbowód, a nie jak ktoś pisał tłok uderza w głowicę (tak dzieje się jak wyjedzie panewkę ale wtedy korbowód powinien być wymieniany)

 

Panewki i uszczelki kupowałem w serwisie.

części kupowałem w Polsce tu: http://www.kawasaki.pl/ ,

jak potrzebujesz z USA to tu: http://bikebandit.com/

 

W zasadzie zostały mi 2 dodatkowe uszczelki pod głowicę (przy zamówieniu sprzedający dał ciała i zamówił 4-ry sztuki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...