gikser Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Przecież w pytaniu użytkownika Vn 1500 wyraźnie było zaznaczone ze dźwięki wydobywające sie z silnika to straszny stukot(podobny do młotka uderzającego w szynę),wiec ten stukot to właśnie uderzanie tłoka(krawędzie tłoka widac to nawet przy samym zdjęciu głowicy na krawędziach) o głowice.Delikatne przytarcie panewki jest tu wiec wykluczone,a nad wymiarowych orginalnych panewek po prostu nie ma ,są co najwyżej panewki o nieco innej grupie selekcyjnej,ale ich większa grubość ogranicza sie do trzeciego miejsca po przecinku.Korbowody przy takim łomotaniu tez co najwyżej nadają sie do śmietnika. Najlepsze rozwiązanie to kupno nowego wału wraz z kompletem panewek i korbowodów,nie wiem jak to sie mado VN ale miesiac temu robiłem silnik R1 2006 i cena kompletnego wału wyniosła3300zł (MMP),wiadomo r1 to 4 korby 8 panewek korbowych 10 głównych,wiec można mieć nadzieje ze w przypadku VN cena może być sporo niższa więc jeżeli sie chce mieć pewniaka i polatać jeszcze na tym moto może warto zainwestować w nowe części. można także postarać sie znaleźć odpowiedni dla danego silnika używany wał ,co wcale nie należy do rzeczy łatwych ,ewentualnie kupno silnika w całości z zaufanego lub poleconego źródła dodatkowy wydatek to pompa oleju (stara zazwyczaj ulega uszkodzeniu) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Scenariusz naprawy tego silnika jest bardzo czarny ponieważ części potrzebne do remontu są bardzo drogie w porównaniu do wartości reszty tego motocykla.A opisu uszkodzeń wynika że potrzebny będzie kompletny wał korbowy, karter silnika, komplet tłoków i prawdopodobnie gołe głowice, pompa oleju i kilka drobnych części typu uszczelki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 czemu uważa pan że karter może kwalifikować sie do wymiany? (o ile nie ma w nim jeszcze dziury) Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 czemu uważa pan że karter może kwalifikować sie do wymiany? (o ile nie ma w nim jeszcze dziury)Panie Dudek ceniony z Pana mechanik z doswiadczeniem ale to wywyzszanie sie nad wszystkimi i wytykanie ze czegos sie nie wie jest troche nie eleganckie i w pewnym wieku nie przystoi. Popieram!!! Bo ja jestem mechanikiem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 buahahahaha :crossy: Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Pompa oleju w ASO kosztuje około 600PLN,Polecam zacząć od rozebrania silnika i sprawdzenia co jest potrzebne i ile kosztuje, po za tym znajdź teraz sprawny w 100% silnik, nie będzie to niestety łatwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 uparliście się z tą pompą oleju Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartow1000 Opublikowano 26 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Pompa oleju w ASO kosztuje około 600PLN,Polecam zacząć od rozebrania silnika i sprawdzenia co jest potrzebne i ile kosztuje, po za tym znajdź teraz sprawny w 100% silnik, nie będzie to niestety łatwe. Sam wał kosztuje ok 3000, a reszta nie wiem, ale mechanik mówił, ze spokojnie koszt naprawy na nowych czę-ściach wyniesie 6-7tyś zł! A motor jest warty może z 10tyś, a może mniej. Więc chyba będę szukał silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 uparliście się z tą pompą oleju Właściciel motocykla napisał:Zlałem olej i niestety oczom mym ukazały się gródki "złota"! Niestety drobne opiłki koloru złotego załamały mnie.A więc w/g Ciebie pompę oleju można pozostawić?Znajdź sobie schemat smarowania tego silnika i sprawdź drogę jaką pokonuje strumień świeżo zassanego oleju.Naprawdę nie chcę być złośliwy ale jeżeli nie masz pojęcia o temacie to nie nabijaj sobie licznika i nie wypowiadaj się w mechanice. Jeszcze jeden taki durny post i dostaniesz bana bo Twoje zachowanie na tym forum wprowadza tylko zamieszanie.A propos Twojego durnego uśmiechu z poprzedniego wpisu:Zadzwoń do Kawasaki i zapytaj czy można u nich zamówić do silnika VN1500 panewki główne na wał korbowy.Wtedy może domyślisz się dlaczego należy do nowego wału zamówić nowe kartery.Po uzyskaniu odpowiedzi nie zapomnij o przeprosinach na tym 4um i koniecznie w tym temacie.Żarty się skończyły. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 dobrze, upewnie sie tylko w jednym temacie, i odpowiem, potrafie sie przyznać do błędu. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Sam wał kosztuje ok 3000, a reszta nie wiem, ale mechanik mówił, ze spokojnie koszt naprawy na nowych czę-ściach wyniesie 6-7tyś zł! A motor jest warty może z 10tyś, a może mniej. Więc chyba będę szukał silnika.Jeżeli piszesz ze "silnik osłabł" to na 100 % masz obrócone i przypalone/wyklepane panewki korbowodowe co dyskwalifikuje czop wału kporbowego oraz korbowody do dalszej współpracy z nowymi cześciami.Już kiedys widziałęm jak panewa zaczeła "wyciskac" sie bokiem (między przeciwwagami a stopą korbowodu), to był moment tuż przed "strzałem z korby" jak to buraki opierające sie o sciane celem dojebania silnika podczas palenia gumy nazywają.Czy bedziesz remontował silnik, czy wstawiał nowy możesz obecny wyjąć z ramy i rozebrac do rosołu , obejrzec , wrzucic zdjecia. Bedziesz bogatszy o doswiadczenia i niewielka ilośc pierwiastków zawartch w silnikowych substancjach stałych i ciekłych :). Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Cześć, odnośnie dylematu remontować stary czy kupić sprawny używany silnik, po przerobieniu na własnej skórze tego tematu w poprzednim motocyklu radzę tak jak kolega Paweł KUPIĆ CAŁY SILNIK!Też myślałem, że jak dobry mechanik zajmie się moim uszkodzonym silnikiem to pomimo dużo wyższych kosztów niż zakup używki będzie warto bo pewne.Myliłem się bardzo, koszty przy tego typu uszkodzeniach rosną lawinowo! a efekt na dłuższą metę marny.Co do polemiki na temat pompy oleju pan Piotr Dudek ma 100% racji u mnie pompa została wymieniona na nową starą opiłki ZABIŁY! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartow1000 Opublikowano 27 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Dziękuję wszystkim za pomoć i podzielenie się swoimi doświadczeniami. Rozbiorę silnik ( do jest okazja pogmerać w trupie bez konsekwencji), czegoś się nauczę. Do moto będę szukał innego silnika. Jak nie znajdę, to będę musiał sprzedać resztę i szukać czegoś innego. Pozdrawiam. A jagbyście wiedzieli, gdzie taki silnik jest do kupienia, t dajcie znać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazek_dkw Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Dziękuję wszystkim za pomoć i podzielenie się swoimi doświadczeniami. Rozbiorę silnik ( do jest okazja pogmerać w trupie bez konsekwencji), czegoś się nauczę. Do moto będę szukał innego silnika. Jak nie znajdę, to będę musiał sprzedać resztę i szukać czegoś innego. Pozdrawiam. A jagbyście wiedzieli, gdzie taki silnik jest do kupienia, t dajcie znać. Pozdrawiam Witam :) Jak cie nadal interesuje silnik to szukaj na ebay amerykański ostatnio widziałem około 13 000 mil nakrecone :wink: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 masz 4-ro czy 5-cio biegową skrzynie ?W 4-ro biegowej trzeba uważać, bo zdarzają się czasami problemy z 1-wszym biegiem, tzn przy ostrym przyspieszaniu przeskakuje i moto szarpie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.