Piotrek Jankowski Opublikowano 30 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2004 Witam Mam takie pytanko do Was. A mianowicie, chciałbym sie dowiedzieć jaka jest różnica między modelami KTMa EXC i SX. Chodzi o pojemność 125cc. Pare razy juz slyszalem i czytałem na tym forum, że żywotność EXC 125 jest większa od SX. Ale czy ktoś potrafi powiedziec dlaczego ? Czym one sie dokładnie różnią silnikowo? Jaka jest różnica w wadze? Czy ta różnica jest odczuwalna podczas jazdy na torze lub w lesie ? Słyszałem równiez, że EXC ma inne zawieszenie z przodu. (nie wiem jak jest z tyłem) Jak sie będzie objawiać ta "inność" ? A i jeszcze jedno : czy EXC nadaje się do jazdy po ulicy ? (wiem, że można zarejestrowac, ale to dwie różne sprawy). Chodzi mi o jazde po mieście i dojazd na tor ok. 10km. Jak to wpłynie na jego żywotność? Ufff, ale się rozpisałem. ;) Mam nadzieję, że komuś będzie się chciało to czytac, a może nawet odpowiedzieć? :D Pozdrawiam,Piotrek Jankowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 30 Stycznia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2004 Witam Mam takie pytanko do Was. A mianowicie, chciałbym sie dowiedzieć jaka jest różnica między modelami KTMa EXC i SX. Chodzi o pojemność 125cc. Pare razy juz slyszalem i czytałem na tym forum, że żywotność EXC 125 jest większa od SX. Ale czy ktoś potrafi powiedziec dlaczego ? Czym one sie dokładnie różnią silnikowo? Jaka jest różnica w wadze? Czy ta różnica jest odczuwalna podczas jazdy na torze lub w lesie ? Słyszałem równiez, że EXC ma inne zawieszenie z przodu. (nie wiem jak jest z tyłem) Jak sie będzie objawiać ta "inność" ? A i jeszcze jedno : czy EXC nadaje się do jazdy po ulicy ? (wiem, że można zarejestrowac, ale to dwie różne sprawy). Chodzi mi o jazde po mieście i dojazd na tor ok. 10km. Jak to wpłynie na jego żywotność? Ufff, ale się rozpisałem. ;) Mam nadzieję, że komuś będzie się chciało to czytac, a może nawet odpowiedzieć? :D Pozdrawiam,Piotrek Jankowski CzołemRóżnice, które teraz przychodzą mi do głowy: - Waga: różnica ok. 10 kg. EXC - 102 kg, SX - 92 kg. - Zawieszenie: do modelów z rocznika 2003 występowały dość spore różnice. Modele EXC sprzed 2003 roku zawieszenie z przodu miały lagi o mniejszej średnicy, ponadto oba koła wyposażone były w mniejsze piasty. W modelach 2003 SX i EXC mają wizualnie takie same zawieszenie, przy czym zwieszenie z przodu ma spręzyny o innej progresji. Tylny amortyzator jest taki sam. Zresztą bazowy model SX i tak przez wyczynowców jest tuningowany właśnie zaczynając od zawieszenia z przodu i z tyłu. - Silnik: nie pamiętam dokładnie, ale w SX zastosowano mocniejszy korbowód, tłok z podwójnym pierścieniem w standardzie. Modele 4T mają wzmocnione zawory itd. - Sprzęgło: modele SX mają lżejsze i wytrzymalsze niż w EXC. - Wahacz: w modelach SX odlewany w całości, podczas gdy w EXC jest spawany przy mocowaniu koła (wiele osób, które uprawiają na EXC motocross doprowadza do pęknięć tych spawów i w rezultacie uszkodzenia wahacza. - Gaźnik: inne dobranie dysz. - Koła:o ile mnie pamięć nie myli, modele SX mają fabrycznie zakładane obręcze Excel, podczas gdy EXC stanradowe DID. - Elektryka - oczywiście w SX odchudzona do minimum. Co do dojazdów SX drogą publiczną do toru (wiem , że nie o to pytasz, ale jak już piszę, to napiszę) - zły pomysł. 10 razy może się udać, a za 11 wyleci dziecko pod koła, potrąci się i połowę życia spędzic można za kratami. Lepiej laweta i dowieźć motocykl (tak robiłem gdy miałem crossówki), ewentualnie próbować się przedostać jakoś przez las, ale tak, aby jak najmniej ludzi było. Co do jazdy EXC po drodze publicznej - można próbować, sam jeździłem i 125 i 200 EXC w ten sposób, ale dla silnika jest to spora męczarnia, trzeba unikać hamowania silnikiem, bardzo szybko kończą się opony (powiedziałbym że 10 km na asfalcie, to dla kostki 100 km w terenie). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroman Opublikowano 31 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2004 Dominik ma rację. Mam exc 125 i na ulice zupełnie sie nie nadaje wg mnie ponieważ jest niewygodny to po 1:) jest wysokoobrotowy silnik któy napewno nie lubi jazdy na długich odcinkach po asfalcie na pełnym gazie, co do porównania sx a exc to na tor wybrałbym sx, ponieważ ma twardsze zawieszenie i jest lżejszy, jeśli chcesz latać troche na torze troche w lesie to polecam exc, ponieważ go zarejestrujesz i tak jak Dominik już wspomniał wrazie wypadku to nie idziesz za kraty:) ale to zalezy .... osobiście sx bym nie kupił, ponieważ to prawie ten sam motor co exc, po wyjęciu elektrowni z ktm exc przybywa mu ok 2-3km, przy czym płynniej jedzie od dolnych obrotow, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mouse67 Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Witam Mam takie pytanko do Was. A mianowicie, chciałbym sie dowiedzieć jaka jest różnica między modelami KTMa EXC i SX. Chodzi o pojemność 125cc. Pare razy juz slyszalem i czytałem na tym forum, że żywotność EXC 125 jest większa od SX. Ale czy ktoś potrafi powiedziec dlaczego ? Czym one sie dokładnie różnią silnikowo? Jaka jest różnica w wadze? Czy ta różnica jest odczuwalna podczas jazdy na torze lub w lesie ? Słyszałem równiez, że EXC ma inne zawieszenie z przodu. (nie wiem jak jest z tyłem) Jak sie będzie objawiać ta "inność" ? A i jeszcze jedno : czy EXC nadaje się do jazdy po ulicy ? (wiem, że można zarejestrowac, ale to dwie różne sprawy). Chodzi mi o jazde po mieście i dojazd na tor ok. 10km. Jak to wpłynie na jego żywotność? Ufff, ale się rozpisałem. ;) Mam nadzieję, że komuś będzie się chciało to czytac, a może nawet odpowiedzieć? :P Pozdrawiam,Piotrek Jankowski CzołemRóżnice, które teraz przychodzą mi do głowy: - Waga: różnica ok. 10 kg. EXC - 102 kg, SX - 92 kg. - Zawieszenie: do modelów z rocznika 2003 występowały dość spore różnice. Modele EXC sprzed 2003 roku zawieszenie z przodu miały lagi o mniejszej średnicy, ponadto oba koła wyposażone były w mniejsze piasty. W modelach 2003 SX i EXC mają wizualnie takie same zawieszenie, przy czym zwieszenie z przodu ma spręzyny o innej progresji. Tylny amortyzator jest taki sam. Zresztą bazowy model SX i tak przez wyczynowców jest tuningowany właśnie zaczynając od zawieszenia z przodu i z tyłu. - Silnik: nie pamiętam dokładnie, ale w SX zastosowano mocniejszy korbowód, tłok z podwójnym pierścieniem w standardzie. Modele 4T mają wzmocnione zawory itd. - Sprzęgło: modele SX mają lżejsze i wytrzymalsze niż w EXC. - Wahacz: w modelach SX odlewany w całości, podczas gdy w EXC jest spawany przy mocowaniu koła (wiele osób, które uprawiają na EXC motocross doprowadza do pęknięć tych spawów i w rezultacie uszkodzenia wahacza. - Gaźnik: inne dobranie dysz. - Koła:o ile mnie pamięć nie myli, modele SX mają fabrycznie zakładane obręcze Excel, podczas gdy EXC stanradowe DID. - Elektryka - oczywiście w SX odchudzona do minimum. Co do dojazdów SX drogą publiczną do toru (wiem , że nie o to pytasz, ale jak już piszę, to napiszę) - zły pomysł. 10 razy może się udać, a za 11 wyleci dziecko pod koła, potrąci się i połowę życia spędzic można za kratami. Lepiej laweta i dowieźć motocykl (tak robiłem gdy miałem crossówki), ewentualnie próbować się przedostać jakoś przez las, ale tak, aby jak najmniej ludzi było. Co do jazdy EXC po drodze publicznej - można próbować, sam jeździłem i 125 i 200 EXC w ten sposób, ale dla silnika jest to spora męczarnia, trzeba unikać hamowania silnikiem, bardzo szybko kończą się opony (powiedziałbym że 10 km na asfalcie, to dla kostki 100 km w terenie). pzdr Czyli uważasz ze exc nie nadaje sie kompletnie na ulice ?? Dziwie sie troche bo w sumie jest to motocykl ktory mozna zarejstrować na kategorie A1 poza tym enduro to motocykle ktore sa przystosowane do jazdy po ulicy tez. Nie wiem czy mam racje bo sam mam exc dopiero od kilku dni wiec nie jestem pewnien. Kupiłem exc z mysla o tm ze bede mogl sobie po lesie smigac i czasem do szkoly podjechac i dlatego sie zastanawiam. Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie EXC 125 czy da rade na nim na jednym kole pojechac w tym sensie ze nie po przez strzał ze sprzegła tylko po przez dodanie gazu i na jakich biegach jest to mozliweCzekam na odp Pozdro!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Jazda na asfalcie exc125 jest mozliwa, ale wiadomo kostki sie szybko zuzywaja. Dojazd do szkoły tym motcyklem jest kompletnie bezsensu, bo dużo pali i nie ma żadnych zabezpiecez przed kradzieżą. Co do jazdy na jednym kole to ja zabardzo na nim nie umiem jechac, ale sie ucze.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mouse67 Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 No cóz spalanie mnie narazie nie boli wiec moze sobie palic ile chce ja nie place a co do kradzierzy to pod szkola sa kamery wiec bedzie bezpieczyna ale dziekki !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie EXC 125 czy da rade na nim na jednym kole pojechac w tym sensie ze nie po przez strzał ze sprzegła tylko po przez dodanie gazu i na jakich biegach jest to mozliwe Na etz da rade z gazu to czemu ma sie nie dac rady na ktm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_boY Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie EXC 125 czy da rade na nim na jednym kole pojechac w tym sensie ze nie po przez strzał ze sprzegła tylko po przez dodanie gazu i na jakich biegach jest to mozliwe bez problemu z gazu na kolko pojdzie !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Czyli uważasz ze exc nie nadaje sie kompletnie na ulice ?? Dziwie sie troche bo w sumie jest to motocykl ktory mozna zarejstrować na kategorie A1 no nie wiem czy exc kwalifikuje sie na A1 !! kategoria A1 pozwala Ci na jeżdżenie motocyklem o pojemności do 125 ccm i do 15 KM mocy, o ile sie nie myle EXC ma coś około 40 KM więc albo dasz w łapę gdzieś na stacji diagnostycznej albo będziesz jeździł z myślą że trafisz na buraków nie znających się na rzeczy, pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_boY Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 no nie wiem czy exc kwalifikuje sie na A1 !! dlatego sa blokowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroboj. Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 - Silnik: nie pamiętam dokładnie, ale w SX zastosowano mocniejszy korbowód, tłok z podwójnym pierścieniem w standardzie.O co chodzi z tym podwujnym pierścieniem :?: Zaciekawiło mnie to ponieważ pierwszy raz o tym słysze. Z tego co pamiętam ale moge się mylić to w EXC były stosowane tłoki z dwoma pierścieniami a w SXe z jednym. To również przyczyniało się do żywotności silnika na kożyść EXC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Nie przesadzajcie EXC da rady jeździć po ulicach. Ale jazda po mieście męczarnia, ale dłuższe trasy poza miastem daje rade ! Ale opony szybko się kończą. Ale żeby pod szkołe jeździć i wieśniaczyć: że sie ma moto ? Oto Ci chodzi ;) ? Tak w EXC są tłoki z 2 pierścieniami, i słyszałem że osoby które mają SX zakładają właśnie te tłoki żeby wydłużyć żywotność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroboj. Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 osoby które mają SX zakładają właśnie te tłoki żeby wydłużyć żywotność Kosztem osiągów. Przydało by się żeby ktoś kto ma pojęcie, podsumował ten nasz wywód na temat ilości pierścieni w EXC i SX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eloelo Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Ale jazda po mieście męczarnia, ale dłuższe trasy poza miastem daje rade !ja bym powiedział ze na odwrót na hard enduro!jezdzac po miescie a to sie dobrze wyprzedzi jezeli jest potrzeba i jest spoko...a jadąc przez dłuższą chwile 120 - czasami mysle ze mnie kurwica strzeli... na piątce mam juz takie obroty ze czasami silnika szkoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 11 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2006 Przydało by się żeby ktoś kto ma pojęcie, podsumował ten nasz wywód na temat ilości pierścieni w EXC i SX. W SX jest jeden a w EXC są dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.