pannonia75 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 (edytowane) odpuszczam, stówy nie wywale na miesiac ganiania ;] To może spróbuj to: http://www.allegro.pl/item830589212_szklan...ss.html#gallery potnij na paski, owiń gdzie trzeba i na koniec przymaluj lakierem żaroodpornym żeby się nie strzępiło. końce zaciśnij opaską. Jak przyjmiesz szerokość paska jakieś 2,5cm to za 3,5 zł masz 40mb taśmy szklanej. Możesz to pociąć ostrym nożem na równym blacie od listwy :flesje: Początek możesz chwycić kawałkiem taśmy samoprzylepnej i przybandażuj. (nie zapomnij o grubszych gumowych rękawicach bo się będziesz tydzień drapał :wink: ) powinno wyjść jak tu: http://api.ning.com/files/DNRCvs-5-8F7cppt...Q*/100_0274.jpg Edytowane 2 Lutego 2010 przez pannonia75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 (edytowane) Dziś robiłem tłumiki do Cagivy Raptor 1000.Wywaliłem całą ich fabryczną zawartość ( plątanine rur i przegród).Założyłem na początku tłumika komorę rozprężającą o długości 15cm z blachy perforowanej o mniejszej średnicy niż obudowa tłumika. Przestrzeń między obudową tłumika a komorą rozprężającą 0,8cm wypełniłem wytłumieniami mineralnymi tak aby fala dźwiękowa nie odbijała się od wewnętrznych ścianek komory tylko pochłaniała się w wytłumieniach. Komora zamknięta jest przegrodą w której jest otwór 45mm w którym umieszczony jest przelot z blachy perforowanej nierdzewnej o długości 30cm. Przelot owinięty jest wełną stalową nierdzewną o średniej gradacji ,na nią nawinięte jest kolka zwoi maty szklanej. To wszystko ściśle jest powiązane drutem nierdzewnym 0,8mm aby się nie luzowało. Pozostała pusta przestrzeń tłumika wokół przelotu została wypełniona kwadratami kocyka szklanego coś podobnego jak wełna mineralna .Stary gruby spaw wokół tylnego dekla wylotowego został usunięty i zastąpiony malutkim ,wąskim i nie wypukłym ściegiem.Miejsca spawane zostały potraktowane specjalnym siuwaxem który usuwa nalot i przebarwienia termiczne. Na koniec miejsca spawanie i całe tłumiki zostały potraktowane włókniną o podobnej gradacji jak gradacja szlifu fabrycznego na tłumikach .Wydaję mi się że wyszło to nieźle, mam nadzieje że będzie się to koledze podobało ale ciekawe jeszcze jak to będzie gadać. A to kilka słów z forum Aprilli i efekty pracy: Dzisiaj poskładałem moto i powiem, że brzmi rewelacyjnie, chociaż filmik tego zupełnie nie oddaje (głębia basu) . Na pewno jest "basowo" bo dzisiaj po raz pierwszy w historii mojego garażowania przyszedł gość i próbował mnie zje..ć że za dużo decybeli , a on chce mieć spokój w domu . Tłumik został troszkę skrócony ,a jego waga spadła o ponad 3 kg (przy wysyłce ważył około 7,7kg , przy odbiorze 4,3kg , tak samo zapakowany), muszę jeszcze pochwalić za estetykę wykonania spawu ...napiszę jak na alledrogo - 100% satysfakcji, POLECAM ! Edytowane 6 Lutego 2010 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamusial Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Siema Edziu, słyszę (czytam) o Tobie już od jakiegoś czasu- mam bowiem tłumikową sprawę. Widzę że zagościłeś na forum TDMki, więc jako posiadacz 900tki muszę Ci zadać dość dziwne pytanie, na które odpowiedź pewnie będziesz mógł udzielić po oględzinach tłumików, ale może wskażesz mi czy to w ogóle ma sens. Wraz z motocyklem kupiłem akcesoryjne tłumiki. Są to LeoVince SBK Aluminium. Niestety jest to wersja na tor i jest to praktycznie czysty przelot. Brzmią zajebiście, ale jestem fanem umiarkowanego basu, który nie przekracza dopuszczalnych decybeli. Pomyślałem że można by je wyciszyć przez wsadzenie tzw. dbKillera. Niestety nie są one w takowy wyposażone, nie ma też żadnego miejsca w którym szło by go przyczepić. Pytanie- jak wyciszyć te tłumiki, ile by to kosztowało i czy ma to sens? Jeżeli sobie życzysz to zrobię Ci ich pełną dokumentację fotograficzną i podeślę na wskazany adres. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Miałem ten sam problem w swoim moto co kolega wyżej. Sam dorobiłem db killera i teraz jest o wiele lepiej :wink: Nie jest to trudna sztuka. W internecie jest pełno zdjęć, rysunków na wzór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Siema Edziu, słyszę (czytam) o Tobie już od jakiegoś czasu- mam bowiem tłumikową sprawę. Widzę że zagościłeś na forum TDMki, więc jako posiadacz 900tki muszę Ci zadać dość dziwne pytanie, na które odpowiedź pewnie będziesz mógł udzielić po oględzinach tłumików, ale może wskażesz mi czy to w ogóle ma sens. Wraz z motocyklem kupiłem akcesoryjne tłumiki. Są to LeoVince SBK Aluminium. Niestety jest to wersja na tor i jest to praktycznie czysty przelot. Brzmią zajebiście, ale jestem fanem umiarkowanego basu, który nie przekracza dopuszczalnych decybeli. Pomyślałem że można by je wyciszyć przez wsadzenie tzw. dbKillera. Niestety nie są one w takowy wyposażone, nie ma też żadnego miejsca w którym szło by go przyczepić. Pytanie- jak wyciszyć te tłumiki, ile by to kosztowało i czy ma to sens? Jeżeli sobie życzysz to zrobię Ci ich pełną dokumentację fotograficzną i podeślę na wskazany adres. Podeślij foty na [email protected] albo kiedyś przewieź komin do Modlina polukamy i zobaczymy co by można mu zrobić.Ale dorobienie DB-Killerów ma sens bo coraz częściej będą nas ganiać za decybele. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 A tak wyszła mi ostatnio przerabiana Cagiva Raptor 1000 :biggrin: http://www.youtube.com/watch?v=bTtnfb8MpYU Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 (edytowane) Edzio dasz rade wybebeszyc wnetrze seryjnego tłumika tylko z jednej strony (od wylotu) Czy roznica w dzwięku bedzie duza dajmy na to tłumika z przelotem o długosci 50cm bez komory i takiego samego z komora np 15cm +30 przelotu? Co ma bardziej dudniacy i głebszy bas? i Jeszcze jedno. Widziałem kiedys tłumik od bandita- wnętrze to była jedna wielka komora, a sam wylot był wpuszczony do wnętrza na jakieś 5 cm- dobre to rozwiazenie? Czy konieczny jest kocyk i czy wnosi on duzo do dzwieku ? Edytowane 10 Lutego 2010 przez aryan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 (edytowane) A to kilka słów po przeróbce komików w Yamaszce Xj 600: "Cześć. Jest ok i to bardzo:). , Xj-tka chodzi teraz naprawdę pięknie. Jestem bardzo zadowolony, spawy wyglądają bardzo profesjonalnie. Z następnym motocyklem również się do Ciebie zgłoszę. Dzięki jeszcze raz." Edzio dasz rade wybebeszyc wnetrze seryjnego tłumika tylko z jednej strony (od wylotu) Czy roznica w dzwięku bedzie duza dajmy na to tłumika z przelotem o długosci 50cm bez komory i takiego samego z komora np 15cm +30 przelotu? Co ma bardziej dudniacy i głebszy bas? i Jeszcze jedno. Widziałem kiedys tłumik od bandita- wnętrze to była jedna wielka komora, a sam wylot był wpuszczony do wnętrza na jakieś 5 cm- dobre to rozwiazenie? Czy konieczny jest kocyk i czy wnosi on duzo do dzwieku ? Kocyk szklany zmiękcza dźwięk i daje ten oczekiwany przez wszystkich BAS. Wypatroszenie samej rurki wylotowej w tłumiku jest przeze mnie praktykowane z niezłym powodzeniem we wszystkich Ducati Monsterach (nie dotyczy S2R,S4R) .Ten rodzaj przeróbki jest mniej czasochłonny i materiałochłonny a przez to tańszy ale daje fajny efekt dźwiękowy .Taki Monster ma głęboki DUDNIĄCY bas którego nie można uzyskać na pełnym przelocie który daje ładny miękki głęboki bas ale bez dudnienia .Nie mam jeszcze pojęcia jak takie rozwiązanie będzie zachowywało się w silnikach rzędowych .A przerobić mogę na dowolny sposób jak kto sobie wymyśli i jak na to pozwoli budowa takowego tłumika. Edytowane 13 Lutego 2010 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Edzio a czy pracowałeś już na markowych kominach typu Leovince, Akrapovic, Yoshimura. Co możesz powiedzieć o tych kominkach? Cyt miałeś przyjemność przerabiać takie kominy na przelotowe? (chodzi mi o te neprzelotowe :bigrazz: ) Co możesz powiedzieć nt. jakości wykonania, użytych tam materiałów, dźwieku? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 (edytowane) Kiedyś przerabiałem-poprawiałem :biggrin: karbonowe Remusy od Ducati Monster S4 wywaliłem przeloty 40mm-we założyłem swoje 55mm, były puste więc wypełniłem je swoimi materiałami i wyszło świetnie basowo i wcale nie głośno: :clap: Innym razem naprawiałem po 3 dzwonach komin Tri Oval Yoschimure od GSXR1000 i ku mojemu zdziwieniu przelot miał 55mm owinięty był jak moja wełną stalową nierdzewną , cała pozostała wolna przestrzeń tłumika była wypełniona wytłumieniami mineralnymi a ponoć to była Yoschi za 10tysi :banghead: . Tydzień temu poprawiałem karbonowego Remusa od Cebry 954 znajomy z Ełku zlecił mi skrócenie go o 13cm wywalenie seryjnej przegrody w nim wstawionej przez producenta z blachy perforowanej i zastąpieniem przelotu 42mm przelotem mojej produkcji 54mm. Na Remusowski przelot nawinięta była ponad 0,5cm warstwa wełny stalowej nierdzewnej takiej jak ja stosuję ,pozostała pusta przestrzeń tłumika była wypełniona takim jak mój kocykiem szklanym .Po przeróbce i dostarczeniu przez Pocztę komina dostałem esemesa -"Jest lepiej niż się spodziewałem" Jakimś czas temu naprawiałem po szlifie i dorabiałem Db-Killery do akcesoryjnych karbonowych kominów od Ducati ST3 ale nie znanej firmy i nawet nie powtórzę nazwy ale tak samo był przelot z blachy perforowanej a wokół niego mocno ubita wełna mineralna coś jak moje kocyki szklane. Więc Akcesoryjne kominy nawet za olbrzymią kasę wcale nie stosują jakiś kosmicznych i drogich materiałów więc czy jest sens bulić taką kasę? Odpowiedzcie sobie sami . Edytowane 13 Lutego 2010 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Nie wiem skąd on miał Yoshimure za 10 tysi, pewnie kupił w serwisie :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 tutaj macie yamaure :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 (edytowane) ja zamowilem sobie kominek u tego typa http://moto.allegro.pl/item907937841_sport..._japonskic.html , ludzie z forum, vfr juz go uzywali i polecaja , wykonanie 1 klasa , dzwiek rowniez zdecydowanie basowy i nie za glosny , jest nawet filmik w necie slabej jakosci Edytowane 13 Lutego 2010 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 A ja nic nie bede robil z wycechem bo GSXR 750 K7 ma taki ladny i glosmy wychech ze nie ma potrzeby tego szpecic. Najlepsze seryjne wydechy jakie widzialem, nawet lepsze niz niektore akcesoryjne :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 A ja nic nie bede robil z wycechem bo GSXR 750 K7 ma taki ladny i glosmy wychech ze nie ma potrzeby tego szpecic. Najlepsze seryjne wydechy jakie widzialem, nawet lepsze niz niektore akcesoryjne :bigrazz: Żartujesz czy powaznie mówisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.