zbyhu Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 Czolem! Poniewaz chcialbym (w przeciwienstwie do WSK) pouzywac MZtki jako srodka transportu, ktorym mozna gdzies podjechac i zostawic go bez (powaznych) obaw o jego los, chcialbym sie dowiedziec, w jaki sposob moge sie przed kradzieza zabezpieczyc?Wiadomo, ze MZtek w Polsce jest duzo, wiec latwo taki skradziony motor "uplynnic"... Stad moje obawy ;).A wiec, jakie Waszym zdaniem sa najlepsze zabezpieczenia, ktore sa mozliwe do zastosowania w MZtce?Bo alarm, to chyba nie na jej instalacje...Blokada tarczy hamulcowej - ok, tylko jaka? I jaka ma to skutecznosc?Lancuchy :)?Juz nie mam pomyslow...Moze jakis ukryty wylacznik pradu?Z gory dzieki za wszelkie rady!Pozdrawiam PSNa allegro sa trzy blokady tarczy, ale nie wiem co to jest warte i czy nadaje sie do MZtki?http://www.allegro.pl/search.php?string=blokada+tarczy DOPISANE:Teraz widze, ze te blokady na tarcze zaklada sie na otwory w tarczy (chyba, ze zle widze :D)... Da sie w ogole cos takiego zalozyc do MZtki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawello Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 Ja dużo nie jeżdze, ale zawsze jak zostawiam motor to jednak zawsze blokuje koło zwykła blokadą do roweru. Nie jest to pewnie super zabezpieczenie, ale nie kazdy złodziej nosi ze sobą obcęgi. Na szukających łatwej okazji jednak wystarczy, przynajmniej tak uważam. Bardziej sie boje że ktoś sobie coś na miejscu odkręci niż odpali mojego złoma ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 Ja sobie moge taka blokade na tarcze zalozyc bo mam wentylowana ;) :) :D Wdaje mi sie ze powinna byc wystarczajaco skuteczna zeby nigdzie nie odjechac ale zeby ew. zlodziej nie mogl odpalic to odciecie zasilania wg. mnie jest jak najbardziej wskazane (chyba kazdy w swojej etce ma taki wylacznik).pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 zabezpieczenie motocykla to problem nie tylko w przypadku MZ... choć Japońce mają lepsze stacyjki i do ich odpalenie nie starczy byle g jak w MZ (wszyscy wiedzą jak skomplikowaną stacyjke mają MZ czy Jawy...). Wg mnie to jednak najlepszym zabezpieczeniem motocykla jest "zapiecie go do czegoś stałego"... np słupa, latarni itp... wszelkiego rodzaju blokady tarczy niestety nie zabezpieczaja przed wrzuceniem na pakę np Żuka i wywiezieniem moto w diabły...Alarm też fajna sprawa (mama alarm z immobiliserem) ale także nie zapewnia 100% pewności (ile to kłopotu wrzycić moto "na pakę"?). Ale czy istnieje jakiekolwiek zabezpieczenie skuteczne w 100%?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 Dobrym rozwiązaniem jest seryjna blokada kierownicy - jeżeli takowej nie masz, to można bez problemu kupić w sklepie z częściami, za około 20 zeta - proste i skuteczne. Oprócz tego używam solidnego, tulejowanego łańcucha do przypinania... co prawda kosztuje to to już nieco więcej, ale warto. Wszelkie łańcuchy do rowerów możesz sobie spokojnie odpuścić, to zwykła prowizorka. Po dobre zapięcie udaj się np. do jakiegoś salonu motocyklowego. Kiedyś zostawiałem motocykl w róznych miejscach, w mieście, na polach namiotowych, itp. zupełnie niezabezpieczony i nigdy nic mu się nie stało - ale odkąd zainwestowałem w zabezpieczenia śpię duużo spokojniej ;) Myślę, że warto zainwestować tą kasę, niż potem żałować... na początek wystarczy chociażby i wspomniana już blokada kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 29 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 Czolem! No to blokade kierownika na pewno sobie kupie...Szkoda, ze nie mozna tej blokady tarczy zalozyc w mojej MZtce...A pstryczek odcinajacy prad tez gdzies wykombinuje.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 Widziałem kiedys kolesia który zronił dziurkę w tarczy wiertłem 6 zaokraglił krawędzi po wierceniu żeby nie uszkodzić klocków i zwyczajnie zapina kłudkę na tarczy.Wyłącznik prądu to równiez dobra rzecz.Pamiętam jak miałem motorynke to fajke zawsze zabierałem ze sobą ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 ja mam pod siedzeniem taki sprytny pstryczek, wyłącznik zapłonu. Zrobie chyba jescze drugi pod deklem od aku. pozatym blokada kierownicy i łańcuch na koło mam (rowerowy) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 ja mz jak zostawialem gdzies na miescie to zakazdym razem odpinalem akumulator... przynajmniej byle pajac niebedzie sie bawil swiatlami....a mialem tez taki neseser uczepiony a w srodku mialem jakies 3,5metra lancucha ;) hehe jakies 5 kg zywego metalu :) no coz jak ktos bedzie chcial to i tak ukradnie :D.....a wlacznikiem to jest problem: zeby wylaczyc skutecznie prad potrzeba przelacznika 16amperowgo,a trudno jest spotkac jakowy w malych rozmiarach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 Jeszcze co do łańcucha - przypomniała mi się opowieść (ponoć autentyczna) o kolesiu, co postanowił kupić solidny łańcuch w sklepie z akcesoriami metalowymi, aby zaoszczędzić na firmowych zabezpieczeniach. Poszedł do sklepu, wybrał sobie zwój jakiegoś grubego łańcucha, po czym poprosił sprzedawczynię o 2 metry takowego."Tego?" - zapytała sprzedawczyni, po czym odmierzyła 2 m i... odcięła reszte przy pomocy zwykłego, małego przecinaka :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 29 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2004 ja mz jak zostawialem gdzies na miescie to zakazdym razem odpinalem akumulator... przynajmniej byle pajac niebedzie sie bawil swiatlami....a mialem tez taki neseser uczepiony a w srodku mialem jakies 3' date='5metra lancucha ;) hehe jakies 5 kg zywego metalu :) no coz jak ktos bedzie chcial to i tak ukradnie :D.....a wlacznikiem to jest problem: zeby wylaczyc skutecznie prad potrzeba przelacznika 16amperowgo,a trudno jest spotkac jakowy w malych rozmiarach.[/quote']Nie kapuje o co Ci chodzi z tym przełącznikiem... :? Ja mam pod kanapą taki guziczek, wcisniesz raz- jest iskra, drugi- nie ma Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 30 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2004 ale to tylko zaplon wylaczasz, tak? jesli masz jakis "slaby"przelacznik niedostosowany do duzego pradu to mozliwe ze masz utraty"pradu" na nim.....zobacz czy przypadkiem sie niegrzeje ten przelacznik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 30 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2004 a oto i moj neseserek ;) http://www.surowa.cc.pl/moto%20art/Mz_plik...i/moje_moto.htm moj lancuch :buttrock:http://www.motospart.com/foty_file/DSC02059.JPG (qrde mialem ciezka noc :D:D:P:P ) i moja "byla" bryka.....sprzedanahttp://www.bikepics.com/members/dgree/87etz250/ zapraszam do obczjania :)pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 30 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2004 Czolem!......Szkoda, ze nie mozna tej blokady tarczy zalozyc w mojej MZtce........witam. wydaje mi sie zbyhu ze da sie taka blokade na tarcze zalozyc do mz, tylko nie ten model w ktorym bolec przechodzi przez otwor w tarczy tylko ten ktory obejmuje cala tarcze:http://www.allegro.pl/show_item.php?item=20541957na zdjeciu (od wawrzyn15) wiadc jak to wyglada po zalozeniu.wylacznik faktycznie musi miec duza obciazalosc pradowa bo w przeciwnym wypadku bedzie sie grzal i moze sie po prostu stopic. ja mam zalozony jakis wylacznik od samochodu, taki z dzwigienka prawo zal. lewo wyl. nie jest zbyt duzy ;) i ma obc. jesli dobrze pamietam 20A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 31 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2004 czeJa w swojej MZ mam wszystkie wymienione wyzej zabezpieczenia, dlatego spie bardzo spokojnie. Pozdro@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.