Skocz do zawartości

Opony leżakowane


Rekomendowane odpowiedzi

Przed wyjazdem do bługari chciałem wymienic oponki w R6 zastanawiam sie czy kupic zupełnie nowe czy nowe tzw lezakowane np z 2003 r. Czy przez niespałna 2 lat alezakowani aopona straciła swoje włąsciwiści ??

 

A tak przy okazji - wie ktos gdzie mozan kupic opony - nowe leżakowane ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam teraz w moto gumy z 2001 roku (podobno tak przynajmniej interpretuje zapis na polu daty) i nie mam do nich żadnych zastrzeżeń...

nigdy jak do tej pory nie maiłem najmniejszych kłopotów z przyczepnością...

 

może na torze ma to znaczenia dla mnie w codziennej jeżdzie nie widzę usprawiedliwienia dla wydania 1500zł na komplet opon nowych gdy za 160zl mam komplet z 2001roku.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 160zl mam komplet z 2001roku.

 

Nowe takie sprzedają ?? A gdzie i co to za gumy ??

ja mam akurat z Niemiec dojście... Oponki są używki ale np z 90% bierznika mam obecnie komplet BT57.

Cena która podałem jest czasami wyższa np rzędu 100 czy 120 PLN (dużo zależy od EUR :) )

Kontakt mam jednak z nimi sporadyczny :)

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie wiem z jakich powodów (może poprostu zasobność portfela) ale w niemczech pod dwoch latach użytkowania wymianiaja opony w motorach. Nawet gdy bierznik jest calkiem zdrowy to i tak zakładają nowe. Według nich opony motocyklowe po dwóch latach tracą swoje właściwości. Pewnie trzeba by zapytać jakiegoś producenta opon ile w tym prawdy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lata, to może nadgorliwość - jeśli bieżnik nadal istnieje.

ale do sprzęta za tyle kasy nie założyłbym 4 czy 5 letnich gum.

to co przyoszczędzisz na gumach stracisz ileśtam razy na plastikach, czy zdrowiu - będąc w podbramkowej sytuacji, jak ci guma nie wyda...

moto pędzi z prędkościami pow. 200-250km/h - styka się z asfaltem 20-30cm2 powierzchni. ja tam wole zadbać, aby ten styk był pewny :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej jednak jest roznica cenowa :P

 

Nowe BT57R kosztuje powyzej 800, ja za 170/60 dalem 150 zeta.

Oponka 4 letnia,bez dziurki,minimalnie przytarta jedynie przy pełnym zamknięciu, na srodeczko nowka. Jezdzi sie dobrze :P

 

Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponka 4 letnia' date='bez dziurki,minimalnie przytarta jedynie przy pełnym zamknięciu, na srodeczko nowka. Jezdzi sie dobrze[/quote']

nie wątpię, że się dobrze jeździ...

jak ktoś wykupuje AC, to też potem jak nic się nie dzieje, to ma w plecy składkę. gdy się jednak stanie, to jest zadowolony.

z oponami jest podobnie - jak się lajtowo lata, to spoko - można i na łysych jeździć.

ale czasem zdarzają się rozmaite sytuacje - włącznie z tymi wymagającymi większej przyczepności, niż "jeździ się dobrze"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuje do przodu nówki jakieś dobre - do tyłu jako że lubie sobie czasem laczka spalić kupuję używki które mają max 4 lata po założeniu jadę na pobliską szybką patelnie i testuje przyczepność do uślizgu jak jest git to latam bez stresu jak coś mi nie pasi to palę gume i zakładam nastepną za 50 pln i tyle :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy powinien wiedzieć jak zadbać o swój tyłek i sprzęt. Moja VFR stoi bezczynnie, bo skończyła mi się tylna oponka. I będzie tak stała dopóki nie kupię nowej.

Pablo, zadzwoń do Pawla - jeżeli interesują cię gumki Conti. Jak narazie ta opcja u mnie wygrywa. Latam po sieci i nerwowo szukam dobrych ofert. Używki odpadają. Jeżeli ktoś zdjął oponę to nie była to błacha przyczyna - wymiana nie jest tania. Kolejny minus to nieznana przeszłość opony - może jest dobra, a może nie............ :roll: .

To jeszcze wyniki testów opon z Belgii (niestety nie znam Flamandzkiego więc podam tylko zajęte miejsca bez opisu):

 

Do lekkich motocykli (w teście GS500F)110/70-17 130/70-17:

1. Michelin Pilot Activ

2. Bridgestone BT45

3. Dunlop GT501 Arrowmax

4. Pirelli Sport Demon

5. Metzeler Lasertech

6. Continental Avenue

 

Sprtowo - Turystyczne (Ducati ST3):120/70-17 180/55-17:

1. Metzeler Roadtec Z6

2. Pirelli Diablo Strada

3. Dunlop D220ST Sportmax

4. Bridgestone BT020NT

5. Michelin Pilot Road

6. Continental Conti Road Attack

7. Avon Azzaro

 

Sportowe (Yamaha R1) 120/70-17 190/50-17:

1. Bridgestone BT14

2. Michelin Pilot Power

3. Dunlop D208 Sportmax

4. Meltzeler Sportec M1 / Pirelli Diablo

5. Continental Conti Forcemax

 

Torowe (Yamaha R1) 120/70-17 190/50-17:

1. Dunlop D208RR / Pirelli Diablo Corsa

2. Metzeler Rennsport

3. Bridgestone BT012SS

 

Może pomoże w wyborach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wczoraj zakupiłem komplet nowych oponek Michelin Pilot - po okazyjnej cenie 950 zł za 2szt 120/70 przód i 180/55 tył .

Ale załoze je dopiero na tydzien przed wyjazdem do bługarii bo znajac moje zamiłowanie do palenia laczka po pijaku na zlotach do do wyjazdu musiał bym kupować nowy komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat byłem u kumpla w komisie i przyszła do niego oferta na wyprzedaż stanów magazynowych wiec szybka decyzja i kupiłem - nawet nie wiem jakie to za taka cene to sie nie zastanawialem długo :P

 

 

Włąsnie sie dowiedzialem ze to oponki Michelin pilot sport rok produkcji 2004/2005 - wiec jak za taka kase to warto :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...