foxriver Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Witam,Zdecydowałem się na zrobienie, rozebrałem i zamawiam teraz części, ale potrzebuję pilnie informacji. Może ktoś ma w tej materii doświadczenie i może mi pomóc.Mam dwa pytania:1) Zdecydowałem się na wymianę 2-ch trybów (zazębiającej się kłami 5-ki z 2-ką na wałku napędzanym) i odp. wodzika. Czy konieczna jest również wymiana trybów współpracujących na wałku napędowym? Pytam o standardową procedurę, wiem, że wszystko zależy od zużycia...2) Czy tryby (o których mowa) różnią się między modelem FJ1100 a FJ1200? Okazuje się, że do modelu FJ1200 3CV nie ma problemu z dostępnością trybów, są tańsze oraz co ważniejsze kły mają zmieniony kąt podcięcia z 4° w FJ1100 na 6° w FJ1200 co miało eliminować problem 2-ki. Czy ktoś wymieniał te tryby między modelami?Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Numberuno Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Co do pierwszej sprawy to wymieniasz tylko tryby ze zużytymi sprzęgiełkami kłowymi, na jednym wałku. Na drugie pytanie odpowiedzi nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Odpowiedź w trybie przypuszczającym brzmi: jeżeli chciałbyś zrobić naprawę częściową to mógłbyś wymienić tylko dwie zębatki współpracujące między sobą podczas zapinania biegu ale jest jedno ale.W motocyklowych skrzyniach biegów zębatki na obu wałkach są stale zazębione pracując w parach i wymiana jednej z nich będzie powodowała głośną pracę z powodu zużycia zębów na jednej z nich.Zapomniałeś o wymianie wybieraka zarządzającego wodzikami.W skrzyni motocyklowej jest kilka zębatek i nie ma ani jednego trybu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Słyszałem informację że dwójka w FJ 1100 jest specyficznie zrobiona, na czym to polega? "Zapięta pod luz" - takie coś usłyszałem. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Słyszałem informację że dwójka w FJ 1100 jest specyficznie zrobiona, na czym to polega? "Zapięta pod luz" - takie coś usłyszałem. Zębatka 2-ki w modelu FJ1100 jest zabudowana bezpośrednio na wałku. Natomiast w FJ1200 3CV (taki mam szkic w manualu) jest zabudowana na tulejce. Mnie interesuje to czy zestaw z tulejką z modelu młodszego pasuje do starszego?Skądinąd słyszałem, że cała skrzynia z modelu 3CW pasuje do 36Y... W motocyklowych skrzyniach biegów zębatki na obu wałkach są stale zazębione pracując w parach i wymiana jednej z nich będzie powodowała głośną pracę z powodu zużycia zębów na jednej z nich.Zapomniałeś o wymianie wybieraka zarządzającego wodzikami. Będę musiał chyba zaryzykować głośniejszą pracę skrzyni.Swoją drogą oprócz wypadającej 2-ki przy 4500obr/min. skrzynia pracowała mi bardzo przyzwoicie.Biegi wchodziły precyzyjnie i mam nadzieję, że po moim zabiegu tak pozostanie :)Odnośnie wybierka, przyglądałem mu się i nie widzę oznak jakiegoś niezwykłego zużycia.Natomiast kły zębatki biegu 5-go oraz powierzchnia wewnętrzna zębatki biegu 2-go - szczególnie krawędzie są wyrobione. Na sucho sprawdzając pracuje to precyzyjnie i wydaje się niemożliwym wypadanie. Natomiast przy dużym obciążeniu pewnie kasują się wszystkie luzy (wybierak-wodzik, wodzik-zębatka) oraz wodzik poddaje się - wygina. Nigdy bieg nie wypadł mi trwale. Luz wzdłużny względem wałka to jakieś 1,5mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 21 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Zdecydowałem się wymienić kompletną skrzynię zamiast poszczególnych zębatek.Głównie dlatego, że nadarzyła się okazja zakupu skrzyni z 3CV.Nie mniej jednak porównując te skrzynie tzn. 36Y i 3CV nie stwierdzam widocznych różnic, jedynie:- z pomiaru szerokości zębatek wynika, że niektóre w 3CV są o ok. 0,2mm węższe,- we wszystkich późniejszych skrzyniach po 36Y kilka z zębatek zabudowano na tulejkach,- wałek napędowy z 3CV współpracuje doskonale z wałkiem napędzanym z 36Y i na odwrót.Ząbków niestety nie liczyłem :icon_mrgreen:Muszę tu jednak zaznaczyć, że wszystkich zębatek nie zdejmowałem i nie mam pewności, czy moja skrzynia nie była już wcześniej wymieniana na nowszą. Jest taka możliwość ponieważ jedna z zębatek zabudowana była na tulejce, której nie ma w 36Y wg Haynesa.Co do samej 2-ki to jest ona zapinana poprzez zazębienie kłami z 5-ką.Wyrobienie się właśnie tego połączenia skutkuje wypadaniem 2-giego biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Dzieki za troche informacji o FJ, o ktorych niewiele wiem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 (edytowane) Piotr Dudek napisał:W skrzyni motocyklowej jest kilka zębatek i nie ma ani jednego trybu.Jako że Piotr Dudek lubi czasem czepiać sie słówek, ja dziś przyczepię się do tego co on tu powiedział. W skrzyni motocyklowej nie ma ani jednej zębatki. Są koła zębate a zębatka to inaczej listwa zębata. Ewentualnie w skrzyniach biegów wiekszości dużych motocykli Zundapp sa koła łańcuchowe.Tryb to dawna, bardziej potoczna nazwa koła zębatego.Pozdrawiam :) Edytowane 21 Października 2008 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 a ja dodam że trybów jest tam całe mnóstwo :banghead: Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Panie Piotrze czekamy na jakąś ripostę z Pańskiej strony. Został Pan przyłapany. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Piotr Dudek napisał: Jako że Piotr Dudek lubi czasem czepiać sie słówek, ja dziś przyczepię się do tego co on tu powiedział. W skrzyni motocyklowej nie ma ani jednej zębatki. Są koła zębate a zębatka to inaczej listwa zębata. Ewentualnie w skrzyniach biegów wiekszości dużych motocykli Zundapp sa koła łańcuchowe.Tryb to dawna, bardziej potoczna nazwa koła zębatego.Pozdrawiam :icon_mrgreen:I tutaj jest poważny błąd ponieważ jestem w posiadaniu małego Zundappa 200cc i tyż tam są łańcuszki ale po co? Ps. nie można przyrównywać zębatki do listwy zębatek bo to prawie świętokradztwo. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Piotrze Dudku, to nie swietoktadztwo tylko fachowe nazewnictwo... Prosze wybaczyc ale konczylem uczelnie techniczna i tak mnie uczono, w technikum mechanicznym zreszta nawet jeden nauczyciel tez mial "hopla" na punkcie wlasnie "zebatki", jak uslyszal ze ktos tak mowi to sie wsciekal i tlumaczyl ze zebatka to listwa zebata..Ale to tylko czepianie sie, i tak dla wiekszosci ludzi zebatka to po prostu kolo zebate..P.S. Co do Zundappa to chodzilo mi o lancuszkowe skrzynie biegow nie o lancuszek sprzeglowy..Chyba ze takie malenstwa tez mialy lancuszkowe skrzynie... Choc nie slyszalem o tym ale to o niczym nie swiadczy;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.