Skocz do zawartości

Gażnik Amal


krzysiek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy jest ktoś kto mógłby mi podpowiedzieć jaki dokładnie Amal był stosowany w Sokole 600.To,że AMAL to wiem,że Amal 276 też,ale jakie dysze i cała reszta?Na razie jezdżę na Pegazie i nie powiem ale spisuje się całkiem nieżle.Chiałbym jednak włożyc oryginał(może ktoś ma na zbyciu?).Do tej pory udało mi się zdobyć korpus nigdy nie używany i szukam reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czy jest ktoś kto mógłby mi podpowiedzieć jaki dokładnie Amal był stosowany w Sokole 600.To,że AMAL to wiem,że Amal 276 też,ale jakie dysze i cała reszta?Na razie jezdżę na Pegazie i nie powiem ale spisuje się całkiem nieżle.Chiałbym jednak włożyc oryginał(może ktoś ma na zbyciu?).Do tej pory udało mi się zdobyć korpus nigdy nie używany i szukam reszty.

 

Zycze powodzenia w szukaniu, szanse mniejsze niz zero..

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nowymi gaźnikami i częściami problemu nie ma -> www.amalcarb.co.uk jedynie ceny pre-monoblocków są niemałe. Jak wiesz jakie jest oznaczenie na gaźniku od "ptaka" (np. 276/024R) to łatwo jest stwierdzić jakie tam są dysze. Osoboście stawiam na taki jak jest w BSA M21 - średnica wlotu w głowicy niecałe 28mm?. Wiosną przekonam się o jakości tych gaźników, bo ktoś (kto oczywiście nie korzysta z takowego) twierdzi, że nie umywają się to tych "z okresu" ;)

 

EDIT

Własnie doczytałem, że masz korpus - jak jesteś 100% pewien, że od Sokoła to resztę na podanej stronie dobierzesz - przy mocowaniu gaźnika do głowicy powinien być nabity model gaźnika. Mam stary gaźnik 276 od besy (stary w sensie nie nowy :P ) i jak będziesz potrzebował, np. komory pływakowej albo czegoś innego to pisz, gwinty w korpusie są pozrywane więc nie planuję do niczego go wykorzystać.

Edytowane przez abu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Korpus mojego Amala ma oznaczenie 276/130 OR.Srednica przelotu 27 mm.Zawieszki,które są na nim mówią,że był stosowany w modelach BSA M21 1949-53 AA model (powiem szczerze ,że nic mi to nie mówi)..Druga zawieszka jest opisana: 1947-53 500 Enfield 1 1/16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz dokupic każdą najdrobniejszą część:

 

http://www.amalcarb.co.uk/carbDetail_preMono.aspx?OldCarbId=1111&CarId=210&carbID=1111&numberOnDiagram=1&partID=-1

 

Włącznie z rozmiarami/rodzajami krućców

Edytowane przez abu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Prawda jest taka,ze im wiecej czytam tym mniej wiem.ABU,piszesz ,że Twój Amal ma przelot ok.28 mm(a oznaczenie 276, czyli tak jak mój).Mój ma równiutko 27 mm,a Sokół ma wlot na cylindrze 26.Czy te różnice wynikają ze zużycia,czy też z innych typów gażnika?Czy są Amale 276 o przelocie 26 mm?Z Twojej odpowiedzi wnioskuję,że nabyłeś to cudo od Angoli.Czy możesz mi powiedzieć ile kasy trzeba wyłożyć, aby stać się posiadaczem takiego cacka?I jeszcze jedno ,gdzie na stronie Amala szukać cen ?Wiesz, ja jestem jak to się mówi człowiek dojrzały(smutna prawda) i komputery nie są moją namiętnością.Nie ze wszystkim sobie radzę czasami potrzebuje więcej czasu lub podpowiedzi.Na razie i tak wielkie dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę Amal`a jest na ebay`u angielskim.

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=...3&_nkw=amal+276

 

A ceny masz gdy wybierzesz daną częś i klikniesz poniżej "ORDER SPARES" czyli "zamów części". Wtedy pokaze Ci się po prawej stronie kilka szczegółów odnośnie tej części i cena.

http://www.amalcarb.co.uk/buildCarb_preMono_stage1.aspx

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amale 276 (tzw. pre-monoblock) mają rózne przeloty od 15/16" do (chyba) 1 1/8". 26mm to cos koło 1 1/16", ja mam gaźnik z przelotem 1" - różnią się korpusem, komorą pływakową po lewej lub prawej stronie, mocowaniem do głowicy (flansza albo obejma) i kilkoma innymi detalami - zalezy od modelu. Za kompletny, nowy gaźnik trzeba dać ok 1400PLN i niestety nie ma na stronie informacji o specyfikacji gaźników stosowanych w Sokołach, ale myślę że powinni te informacje posiadać. Jak już napisałem jestem pewien, że na gaźniku z BSA M21 Sokół powinien pięknie śmigać - też singielek 600ccm. Możesz też dokupić brakujące części do korpusu i złozyć wg specyfikacji M21 o ile nie uda się ustalić jakie dysze były w modelu stosowanym w Sokole. Jak masz jakiekolwiek info o ori gaźniku to pisz, popytam ich i zobaczę co najbliższego oryginałowi da się złozyć i za ile.

Qurim podał skrót do strony gdzie wybierasz co i gdzie taki gaźnik ma mieć. Ew. zamawiasz gotowy gaźnik, który robia specjalnie dla Ciebie - czeka się 2-3 tygodnie. Wygląda ślicznie, mam nadzieję, że tak samo działa :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Były jakieś problemy z serwerem więc nie było możliwości kontaktu.ABU, powiedz mi jakie jest Twoje zdanie odnośnie mojego Amala.Czy lepiej dokupić resztę do korpusu który posiadam (wlot 27 mm sygnowany jako BSA M21),czy lepiej poszukać Amala o przelocie 26 mm?.Nie wiem czy różnica średnic korpusu i cylindra(chodzi oczywiście o wlot) nie będzie powodowała zawirowania mieszanki(efekt kryzy).Kiedyś już to przerabiałem na poprzednim motocyklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amale 276 (tzw. pre-monoblock) mają rózne przeloty od 15/16" do (chyba) 1 1/8". 26mm to cos koło 1 1/16", ja mam gaźnik z przelotem 1" - różnią się korpusem, komorą pływakową po lewej lub prawej stronie, mocowaniem do głowicy (flansza albo obejma) i kilkoma innymi detalami - zalezy od modelu. Za kompletny, nowy gaźnik trzeba dać ok 1400PLN i niestety nie ma na stronie informacji o specyfikacji gaźników stosowanych w Sokołach, ale myślę że powinni te informacje posiadać. Jak już napisałem jestem pewien, że na gaźniku z BSA M21 Sokół powinien pięknie śmigać - też singielek 600ccm. Możesz też dokupić brakujące części do korpusu i złozyć wg specyfikacji M21 o ile nie uda się ustalić jakie dysze były w modelu stosowanym w Sokole. Jak masz jakiekolwiek info o ori gaźniku to pisz, popytam ich i zobaczę co najbliższego oryginałowi da się złozyć i za ile.

Qurim podał skrót do strony gdzie wybierasz co i gdzie taki gaźnik ma mieć. Ew. zamawiasz gotowy gaźnik, który robia specjalnie dla Ciebie - czeka się 2-3 tygodnie. Wygląda ślicznie, mam nadzieję, że tak samo działa :biggrin:

1400 to calkiem dobra cena, starocie do renowacji chodza po tyle, tak wiec nie warto sie zastanawiac tylko zamawiac nowke sztuke ja jestem chetny na nowy AMAL do swojego ptaka...

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu produkowane były gaźniki Amala w DE, sygnowane "Amal-Fisher", sporo modeli NSU na nich jeździło (nie wiem jak inne marki). Wiem, że właśnie A-F produkowany był w rozmiarze 26mm (w rozmiarze metrycznym) dla jednej z "500" NSU. Może tędy droga do gaźnika dokładnie takiego jak w Sokole. Napisałem o Amalach to co wiem, ale w przypadku Sokoła raczej moja wiedza, jest bardziej niż skromna. O AF dopiero sie dowiedziałem i nie mam pojęcia gdzie mozna się czegoś więcej o nich dowiedzieć. A-F nie miały odpowiedników Amala "276" tylko "76", w sumie zewnatrz "276" i "76" niczym sie nie różniły dlatego dla wielu to jest jedno i to samo. Kontrukcyje jednak troszke sie różną.

 

Co do zastowowania gaźnika 1 1/16" (26,9mm) do głowicy z otworem 26mm raczej bym sie niczego nie obawiał, biorąc tez pod uwagę, że BSA M21 ma bardzo podobny silnik (tez na papierze, czyli paramterycznie) jestem pewien, że powinno działać jak należy. Moze wymagac odrobinę innych ustawień śrubami regulacyjnymi, ale osobiście do Sokoła 600 właśnie taki bym zastosował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ta sytuacja wygląda podobnie do polskich sprzętów powojennych i gaźnika Pegaz. SHL M11 S32 oraz z silnikiem W2 a także Junak miały gaźniki Pegaz różniące się parametrami a od Junaka też średnicą. Był GM24U1, GM24Ucoś tam, GM26 itd. Każde moto lata z obojętnie którym gaźnikiem i można je wymieniać wzajemnie, najwyżej trzeba podregulować osobno do pracy z danym silnikiem. Ja w jednej SHL mam GM24U1 a w innej GM24U3 i obie spoko latają.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...