Skocz do zawartości

ABS i TCS a płyn hamulcowy


bronek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W Chevrolecie Evanda zapalają się kontrolki ABS i TCS. Serwis zresetował błąd, pogmerał coś i kazali jechać. Przy ostrym hamowaniu przed serwisem było ok, po 400 metrach przy delikatnym hamowaniu zachrobotało i kontrolki znowu się zapaliły. Bywało, że po odpaleniu było ok, po czym raz po paru km, a raz po dziesięciu zapalały się ponownie. Na serwisie powiedzieli, że ponieważ płyn nie był wymieniany w okresie 2 lat, to może być wina płynu, bo pęcherzyki wytrąconej wody i powietrza powodują wariowanie systemu. Czy jest to możliwe? Czy płyn może mieć wpływ na ABS i TCS?

 

Ps. Nadmieniam, że cuda zaczęły się dziać 3 dni po przeglądzie w serwisie. Sprawdzali min. zawieszenie i hamulce i serwisowali instalację gazową (czyli gmerali pod maską). Co mogli spierdzielić, tak żeby to miało wpływ na działanie hamulców? Jakieś zwarcie?

Edytowane przez bronek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czujniki przy kołach, być może upierdzielili przy którymś kabel i świra dostaje

jakbyś miał wode/zapowietrzony układ to po pierwszym hamowaniu nie masz hamulców

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem stary płyn powoduje zapowietrzanie układu, ale gadają głupoty ci z serwisu czy skąd oni tam są. Płyn musi wytrzymać minimum 4lata przy normalnym użytkowaniu auta.

Ile masz tego płynu w zbiorniczku? Może zbyt mało, może zbyt dużo? Może ktoś wlał DOT3 a nie DOT4, spotkałem się niedawno z takim przypadkiem. Klientowi pedał hamulca drgał i podnosił się do góry podczas hamowania a miał nowy płyn szkoda że D3.

A ty niczego nie wyczuwasz pod nogą podczas hamowania? Czy ABS po zapaleniu kontrolek pracuje jak powinien czy przestawia się na tryb awaryjny i hamulce działają jak bez ABSu?

Ja na twoim miejscu bym zwalił cały ten płyn, dobrze odpowietrzył cały układ, przeczyścił wszystkie złączki styki czujników.

Jeżeli to nie pomoże udaj się na diagnostykę, może to być jeden z czujników a może głupi przekaźnik szwankuje... No nie zgadniesz jak nie wiesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan płynu jest ok, sam płyn też właściwy. Kabel czujnika widziałem i kostkę też były ok. Przeskanowali auto innym programem niż wcześniej i wskazało na czujnik. Nijak w cholerę było udowodnić, że coś spierdzielili, stwierdzili że po prostu sam nawalił. Wybuliłem 700 zł. na czujnik i jak na razie jest ok. Pytanie czy mogli jakoś rozwalić mi czujnik przy sprawdzaniu zawiechy i hamulców?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczal bym od plynu, najmniejsze koszta, potem stopniowo, czujniki i inne elementy.

 

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W serwisie nic im nie udowodnisz. no bo co powie że tak było i już.

Znajomy mi opowiadał jak to autoryzowany serwis Skody naprawia tzn: przyjeżdża gość nadziany nowa octavia i samochód do pełnego przeglądu idzie, oczywiście coś zawsze do wymiany :biggrin: płaci 1000zł za wymianę części a w rzeczywistości nic mu nie wymieniają, a gościu zadowolony że nie wiem :icon_mrgreen:

No i od tamtej pory wszystko naprawiam sam, a jak czegoś nie umiem to tylko do znajomego warsztatu.

A co serwisu , nie da rady im coś udowodnić, no bo jak? powie że już było zepsute i może ma racje a może nie...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leszek to nie tak do końca działa;)

 

Powiedzmy ze jesteś mechanikiem i twój kumpel ma skode, skoda mu sie psuje ty masz fuche i potrzeba ci np. czujnika połozenia przepustnicy. Przyjezdza gość na przeglad i kasujesz go na wymiane tego własnie czujnika przyczym tylko sciemniasz ze wymieniasz:P Koledze niesiesz czujnik newke za połowe ceny sklepu.

 

Oczywiscie sa uczciwe serwisy i nie na kazdym kradną!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłacze sie pod temat- w mojej omedze też wariuje abs- przy szybkiej jezdzie jest ok, ale gdy auto ledwo co sie toczy i wcisnie sie hamulec to już abs "chrobocze". Zaciski dobrze pracują, płyn nowy. Czujnik któryś padł???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...