Skocz do zawartości

Olej w Filtrze powietrza.


Pawik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chce sie dowiedzieć dlaczego silnik wurzuca olej do filtra powietrza.

Moto trzyma obroty , na zimnym pali z kopa , nie dymi i nic nie pokojącego sie nie dzieje.

 

Motocykl to KLX 250.

EDIT:

mozliwe zeeby podczas jazdy olej "pluskał sie" w silniku i dostawal sie do odmy skad jest wurzucany? Dodam, ze az tak duzo tego oleju nie ma, moze 30 ml na 200km .

Edytowane przez Pawik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj wyczyścic gażnik jak tak miałem w moim dt80 jak wyczysciłem było ok.

 

Mozesz powiedziec co ma do tego gaznik?? Przeciez to silnik 4T, a nie tak jak twoja DT 2T...

 

Co do problemu. Po pierwsze - na 100% masz dobry poziom oleju ?? Tzn. czy nie jest za wysoki?? Bo wiadomo, ze wtedy za duza jego ilosc bedzie trafiala odma do filtra powietrza. Jesli jednak poziom jest ok, to nie wyglada to zbyt dobrze. Jaka tam jest miska?? Sucha czy mokra?? Bo jesli mokra, to od gumowania moze troche tego oleju tez wciagnac do filtra (chociaz to niesprawdzona przezemnie sytuacja).

Ogolnie moze tez byc nagorsze, czyli przedmuchy do skrzyni poprzez nieszczelne pierscienie. Jednak troche to sie nie nadaje, bo piszesz ze motocykl pracuje dobrze i dobrze pali...

Pozdrawiam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chce sie dowiedzieć dlaczego silnik wurzuca olej do filtra powietrza.

Moto trzyma obroty , na zimnym pali z kopa , nie dymi i nic nie pokojącego sie nie dzieje.

 

Motocykl to KLX 250.

EDIT:

mozliwe zeeby podczas jazdy olej "pluskał sie" w silniku i dostawal sie do odmy skad jest wurzucany? Dodam, ze az tak duzo tego oleju nie ma, moze 30 ml na 200km .

 

 

 

a powiedz mi kiedy to zauważyłeś? wnioskując z Twego zdjęcia na profilu chyba dajesz czasem na tylnie? więc masz odpowiedz, po podrywaniu moto do góry a potem gdy opada olej może wydostawać się z powietrzem do filtra powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem to od kąd kupilem tyle ze na początku to byly bardzo znikome slady po oleju . Poziom oleju jest po miedzy dwoma kreskami .

EDIT:

Gumować nie gumuje - czasem lubie sobie postawic ale ta guma nie jest dluzsza niz 15 m . W lesie na dolach , przed kaluzami czasem jak wyjde z zakretu . Czy miska jest sucha czy mokra - nie wiem nie bardzo sie znam na tym .

Edytowane przez Pawik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe to jak jest zbiornik i sprawdzasz na zimnym to mozesz miec za duzo ;) a olej w filtrze powietrza bierze sie z odmy :buttrock: jak jest go nie duzo to niema problemu szczegulnie ze sprzet latany po dziurach i od czasu do czasu na gumce...

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik z olejem występuje w tedy gdy moto ma suchą miskę olejową, taki silnik ma dwu sekcyjną pompę w której jedna sekcja jest odpowiedzialna za smarowanie a druga za odbieranie nadwyżek olej i wypompowywanie go do zbiornika na zewnątrz silnika skąd jest ponownie pobierany przez sekcje smarującą i tak w kółko. W przypadku silnika z mokrą miską cyrkulacja oleju odbywa się wyłącznie we wnętrzu silnika. Przewagą suchej miski olejowej jest odporność na przechyły (mocne pochylenie w zakrętach, stawianie na gumę), dodatkowo olej który jet wypompowywany do zewnętrznego zbiornika schładza się tam. Wadą jest nieco utrudnione sprawdzanie jego stanu. W silnikach z mokrą miską przy mocnych przechyłach istnieje ryzyko że pompa nie będzie w stanie pobierać oleju do smarowania i w skrajnych przypadkach może dochodzić do uszkodzenia silnika. Twój KLX ma mokrą miskę olejową.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz juz nie wiem. Rozumiem ze mam najpierw rozgrzac silnik i dopiero sprawdzic stan oleju ?? Na zimnym silniku patrząc na wizjer mam oleju pod górną kreskę (2mm do kreski). Na cieplym nie sprawdzałem. jesli okaze sie ze na cieplym silniku jest ponad stan to przyczyne wyrzucania oleju mam w garsci tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat. tez slyszalem to ze przy przechylach pompa moze miec klopot z zassaniem oleju i dlatego tez leje 2 do 3 mm poza max poziom oleju. mysle ze w tedy moge tego uniknac. jesli nie powinienem tak robic to prosze o poprawe

 

Ktoś wprowadził Cię w błąd lub nie uważałeś na lekcjach fizyki.

Jest takie zjawisko jak siła odśrodkowa i ona nie pozwala aby olej podczas silnych przechyłów przelewał się na boki.

Lanie zbyt dużej ilości oleju do silnika może się bardzo przykro skończyć.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz juz nie wiem. Rozumiem ze mam najpierw rozgrzac silnik i dopiero sprawdzic stan oleju ?? Na zimnym silniku patrząc na wizjer mam oleju pod górną kreskę (2mm do kreski). Na cieplym nie sprawdzałem. jesli okaze sie ze na cieplym silniku jest ponad stan to przyczyne wyrzucania oleju mam w garsci tak?

Masz mokrą miskę olejową i stan oleju sprawdza się na zimno, olej w filtrze zapewne dostał się tam przez odmę podczas stawiana na gumę innego sposobu nie widzę.

 

 

podepne sie pod temat. tez slyszalem to ze przy przechylach pompa moze miec klopot z zassaniem oleju i dlatego tez leje 2 do 3 mm poza max poziom oleju. mysle ze w tedy moge tego uniknac. jesli nie powinienem tak robic to prosze o poprawe

Nie chce mi się pisać ale może to http://www.pressmedia.com.pl:8080/sn/index...3306&Itemid=158 ci pomoże

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...