Pawik Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 (edytowane) Witam chce sie dowiedzieć dlaczego silnik wurzuca olej do filtra powietrza. Moto trzyma obroty , na zimnym pali z kopa , nie dymi i nic nie pokojącego sie nie dzieje. Motocykl to KLX 250.EDIT:mozliwe zeeby podczas jazdy olej "pluskał sie" w silniku i dostawal sie do odmy skad jest wurzucany? Dodam, ze az tak duzo tego oleju nie ma, moze 30 ml na 200km . Edytowane 8 Września 2008 przez Pawik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karek Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 spróbuj wyczyścic gażnik jak tak miałem w moim dt80 jak wyczysciłem było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 spróbuj wyczyścic gażnik jak tak miałem w moim dt80 jak wyczysciłem było ok. Mozesz powiedziec co ma do tego gaznik?? Przeciez to silnik 4T, a nie tak jak twoja DT 2T... Co do problemu. Po pierwsze - na 100% masz dobry poziom oleju ?? Tzn. czy nie jest za wysoki?? Bo wiadomo, ze wtedy za duza jego ilosc bedzie trafiala odma do filtra powietrza. Jesli jednak poziom jest ok, to nie wyglada to zbyt dobrze. Jaka tam jest miska?? Sucha czy mokra?? Bo jesli mokra, to od gumowania moze troche tego oleju tez wciagnac do filtra (chociaz to niesprawdzona przezemnie sytuacja). Ogolnie moze tez byc nagorsze, czyli przedmuchy do skrzyni poprzez nieszczelne pierscienie. Jednak troche to sie nie nadaje, bo piszesz ze motocykl pracuje dobrze i dobrze pali... Pozdrawiam. Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Witam chce sie dowiedzieć dlaczego silnik wurzuca olej do filtra powietrza. Moto trzyma obroty , na zimnym pali z kopa , nie dymi i nic nie pokojącego sie nie dzieje. Motocykl to KLX 250.EDIT:mozliwe zeeby podczas jazdy olej "pluskał sie" w silniku i dostawal sie do odmy skad jest wurzucany? Dodam, ze az tak duzo tego oleju nie ma, moze 30 ml na 200km . a powiedz mi kiedy to zauważyłeś? wnioskując z Twego zdjęcia na profilu chyba dajesz czasem na tylnie? więc masz odpowiedz, po podrywaniu moto do góry a potem gdy opada olej może wydostawać się z powietrzem do filtra powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 8 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 (edytowane) Zauwazylem to od kąd kupilem tyle ze na początku to byly bardzo znikome slady po oleju . Poziom oleju jest po miedzy dwoma kreskami .EDIT:Gumować nie gumuje - czasem lubie sobie postawic ale ta guma nie jest dluzsza niz 15 m . W lesie na dolach , przed kaluzami czasem jak wyjde z zakretu . Czy miska jest sucha czy mokra - nie wiem nie bardzo sie znam na tym . Edytowane 8 Września 2008 przez Pawik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Czy miska jest sucha czy mokra - nie wiem nie bardzo sie znam na tym .No to skąd wiesz czy sprawdzać poziom oleju na zimnym czy na ciepłym silniku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 9 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Mechanik który ustawial zawory i robil przegląd mowil ze mam sprawdzać na zimnym . Co on twierdzi to jeszcze wam nie powiem, chce zobaczyc czy mial racje . Prosze doświadczonych o sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 (edytowane) hehe to jak jest zbiornik i sprawdzasz na zimnym to mozesz miec za duzo ;) a olej w filtrze powietrza bierze sie z odmy :buttrock: jak jest go nie duzo to niema problemu szczegulnie ze sprzet latany po dziurach i od czasu do czasu na gumce... Edytowane 9 Września 2008 przez YAGO Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 10 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 hehe to jak jest zbiornikŻe co ?? jaki zbiornik? też uwazam ze jak jade po dziurach to wyrzuca. na początku jak bylem "słaby" to tak nie wyrzucalo a teraz kiedy jestem lepszy , szybciej latam to moze dlatego wyrzuca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 (edytowane) Zbiornik z olejem występuje w tedy gdy moto ma suchą miskę olejową, taki silnik ma dwu sekcyjną pompę w której jedna sekcja jest odpowiedzialna za smarowanie a druga za odbieranie nadwyżek olej i wypompowywanie go do zbiornika na zewnątrz silnika skąd jest ponownie pobierany przez sekcje smarującą i tak w kółko. W przypadku silnika z mokrą miską cyrkulacja oleju odbywa się wyłącznie we wnętrzu silnika. Przewagą suchej miski olejowej jest odporność na przechyły (mocne pochylenie w zakrętach, stawianie na gumę), dodatkowo olej który jet wypompowywany do zewnętrznego zbiornika schładza się tam. Wadą jest nieco utrudnione sprawdzanie jego stanu. W silnikach z mokrą miską przy mocnych przechyłach istnieje ryzyko że pompa nie będzie w stanie pobierać oleju do smarowania i w skrajnych przypadkach może dochodzić do uszkodzenia silnika. Twój KLX ma mokrą miskę olejową. Edytowane 10 Września 2008 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek89 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 podepne sie pod temat. tez slyszalem to ze przy przechylach pompa moze miec klopot z zassaniem oleju i dlatego tez leje 2 do 3 mm poza max poziom oleju. mysle ze w tedy moge tego uniknac. jesli nie powinienem tak robic to prosze o poprawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 10 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 To teraz juz nie wiem. Rozumiem ze mam najpierw rozgrzac silnik i dopiero sprawdzic stan oleju ?? Na zimnym silniku patrząc na wizjer mam oleju pod górną kreskę (2mm do kreski). Na cieplym nie sprawdzałem. jesli okaze sie ze na cieplym silniku jest ponad stan to przyczyne wyrzucania oleju mam w garsci tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 podepne sie pod temat. tez slyszalem to ze przy przechylach pompa moze miec klopot z zassaniem oleju i dlatego tez leje 2 do 3 mm poza max poziom oleju. mysle ze w tedy moge tego uniknac. jesli nie powinienem tak robic to prosze o poprawe Ktoś wprowadził Cię w błąd lub nie uważałeś na lekcjach fizyki.Jest takie zjawisko jak siła odśrodkowa i ona nie pozwala aby olej podczas silnych przechyłów przelewał się na boki.Lanie zbyt dużej ilości oleju do silnika może się bardzo przykro skończyć. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 (edytowane) To teraz juz nie wiem. Rozumiem ze mam najpierw rozgrzac silnik i dopiero sprawdzic stan oleju ?? Na zimnym silniku patrząc na wizjer mam oleju pod górną kreskę (2mm do kreski). Na cieplym nie sprawdzałem. jesli okaze sie ze na cieplym silniku jest ponad stan to przyczyne wyrzucania oleju mam w garsci tak?Masz mokrą miskę olejową i stan oleju sprawdza się na zimno, olej w filtrze zapewne dostał się tam przez odmę podczas stawiana na gumę innego sposobu nie widzę. podepne sie pod temat. tez slyszalem to ze przy przechylach pompa moze miec klopot z zassaniem oleju i dlatego tez leje 2 do 3 mm poza max poziom oleju. mysle ze w tedy moge tego uniknac. jesli nie powinienem tak robic to prosze o popraweNie chce mi się pisać ale może to http://www.pressmedia.com.pl:8080/sn/index...3306&Itemid=158 ci pomoże Edytowane 10 Września 2008 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 10 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Ok mam wyczyszczony filtr i sprobuje przejechac 50 km lepszymi drogami spokojnie bez dziur i bez podrywania na gume i zobacze czy olej dalej bedzie wyrzucany. jesli bedzie to najprawdopodobniej tlok do zmiany? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.