Skocz do zawartości

zużycie silników w ścigaczach


Feldgrau
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kumpel z 2 lata temu kupił mercedesa kombi (nie wiem jaki to model ale chyba początek lat 80. czy jakoś tak ) z przebiegiem ponad pół mln. km i samochód ładnie rano odpalał itp tylko z karoserią było gorzej, silnik miał w nim jakiś wysokoprężny.

Jak już się chwalimy, to Tata mojego przyjaciela paręnaście latek temu kupił Merca "beczkę" z przebiegiem również 500tys km, dokręcił kolejne 600tys i z przebiegiem 1,1mln km sprzedał i to w dobrym stanie mechanicznym, ale blacha też już praktycznie cała skorodowana była ;)

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociazby podnoszac obroty mocy maksymalnej, wzrasta obciazenie od sil bezwladnosci elementow tlokowo-korbowych silnika, mozna dodac ze obniza sie mase tych elementow, ale zmiana masy prowadzi do liniowego spadku sil bezwladnosci, a wzrost predkosci obrotowej do kwadratowego wzrostu. A wielkosci lozysk slizgowych, pozostaje bez zmian, a nawet zmniejsza sie powierzchnie wspolpracy zeby zmniejszyc mase. To dlatego w tylu najnowszych sportach urywa korby i niszczy panewki. I to sie ma nijak do tych 200tys km, ani nawet do 50tys km w bardzo wielu przypadkach.

 

Z tym, że na dzień dzisiejszy technologia odlewów, wykonania i jakości jest na wyższym poziomie niż kiedyś. Również materiały z których wykonane są silniki są inne, dużo bardziej wytrzymałe. Poza tym "nowe" silnika to znaczy jakie? Bo np. CBR F4 nakręciła 100 tys. bez żadnego zużycia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do technologi to nie jest z nowu tak do przodu;] Klasyfikacji stopów nie zmieniono od lat 70 wiec nie ma jakis rewolucji;] Technologie odlewania... hmm deczko mozliwe. Tutaj jednak bierze góre coraz droższy materiał i coraz droższy proces technologiczny. Zadnych rewolucji jesli chodzi o technologie wykonania silnika bezynowego nie było juz przez dłuzszy czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie tylko na przebiegi motocykli na zachodzie Europy np na aukcjach internetowych, mobile.de itp.

Następnie popatrzcie na przebiegi sprowadzonych do Polski motocykli na na allegro.

Czesto jest tak że 10 letni motocykl sprowadzony z kraju w którym sezon trwa cały rok, na allego ma np 20 czy 30 tys km przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie tylko na przebiegi motocykli na zachodzie Europy np na aukcjach internetowych, mobile.de itp.

Następnie popatrzcie na przebiegi sprowadzonych do Polski motocykli na na allegro.

Czesto jest tak że 10 letni motocykl sprowadzony z kraju w którym sezon trwa cały rok, na allego ma np 20 czy 30 tys km przebiegu.

 

Zdarzają się takie motocykle. Nawet sprowadzone z wysp potrafią mieć minimalne przebiegi np. po 6 tysięcy gdzie wyspiarscy bikerzy kręcą stosunkowo dużo kaemów. Zależy jak się trafi. Oczywiście wiadomo, że większość jest konkretnie kręcona bo przecież w polsce motocykl, który ma przejechane 20 lub maksymalnie 30 tysięcy to złom nadający się do remontu :bigrazz: Taka polska mentalnośc, że za każdym rogiem trzeba kogoś zrobić w ch*ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do technologi to nie jest z nowu tak do przodu;] Klasyfikacji stopów nie zmieniono od lat 70 wiec nie ma jakis rewolucji;] Technologie odlewania... hmm deczko mozliwe. Tutaj jednak bierze góre coraz droższy materiał i coraz droższy proces technologiczny. Zadnych rewolucji jesli chodzi o technologie wykonania silnika bezynowego nie było juz przez dłuzszy czas.

?????

A nikasile, ceramika, tytanowe zawory, napylania powierzchni - to było w latach 70? Poza tym klasyfikacja może i jest ta sama, ale właściwości stopów się poprawiają - i to ciągle.

Droższy materiał? ale go teraz deczko mniej idzie. Ile materiały jest potrzebne na cylindry i głowicę chłodzone powietrzem, a ile na takowe chłodzone wodą?

 

wg. mnie to nie trafiłeś.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wywaliłem w kosmos post który nie wnosił nic do tematu a wręcz prowokował kłótnię.

Niektóre wypociny też należało by usunąć lecz ich autorzy w ten sposób pokazują innym swoje braki w temacie materiałoznawstwa i rozwoju konstrukcji silników motocyklowych.

Co kilka miesięcy któraś z fabryk motocykli wprowadza nowe technologie do masowej produkcji np.Ducati odlewa bloki silników metodą podciśnieniową w formach piaskowych rozpowiadając że to nowy patent a z mojej wiedzy wynika że ten system został opracowany przez inż.Tadeusza Rudawskiego na początku lat 30tych ubiegłego wieku. Takie przykłady można mnożyć tylko po co?

W każdej branży produkcja powinna przynosić zyski a przy obecnej bardzo silnej konkurencji na masową skalę stosuje się gorsze materiały lub przyspiesza technologię wykonania czego przykładem są potem masowo sypiące się skrzynie biegów, pękające głowice ub co najgorsze pękające przednie felgi w super szybkich motocyklach.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pozwole sobie wlaczyc sie do tematu, poniewaz mojemu hornetowi wlasnie stuknelo 50,000km.

 

Do kondycji silnika, sprzegla i skrzyni na razie nie mam zadnych zastrzezen, ale zastanawiam sie czy wysokoobrotowe jednostki o takim i wiekszym przebiegu powinny byc traktowane w szczegolny sposob? Czy hornet wciaz bedzie mi wdzieczny za krecenie w okolicach 9-10tys obr/min, czy teraz wolalby troche delikatniejsze operowanie gazem?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wrześniowy numer angielskiego Superbike - porównują tam części gsxra 750 pierwszego (z 85 roku) i obecnego. ładnie opisane co i jak się zmienia właśnie w tym temacie...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wrześniowy numer angielskiego Superbike - porównują tam części gsxra 750 pierwszego (z 85 roku) i obecnego. ładnie opisane co i jak się zmienia właśnie w tym temacie...

 

mozesz wrzucic gdzies skany?

Edytowane przez PeKaWu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahem, osiołek.... się kłania.... :lalag:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Co do technologi to nie jest z nowu tak do przodu;] Klasyfikacji stopów nie zmieniono od lat 70 wiec nie ma jakis rewolucji;] Technologie odlewania... hmm deczko mozliwe. Tutaj jednak bierze góre coraz droższy materiał i coraz droższy proces technologiczny. Zadnych rewolucji jesli chodzi o technologie wykonania silnika bezynowego nie było juz przez dłuzszy czas.

 

 

Jestem studentem wydziału Mechaniki i Budowy Maszyn na Politechnice Poznańskiej, profesorowie z wieloletnim starzę, którzy udzielają porad technicznych, takim firmom jak volkswagen, uczą nas (studentów), ze technologia wykorzystywana do produkcji współczesnych silników spalinowych, dorównują tym stosowanym w promach kosmicznych! Rewolucji zadnej nie było, ale dokładnosc wykonywania elementow stoi na bardzo wysokim poziomie.

Mam gsx-f rocznik 93 z przebiegiem 87 tys. w tym sezonie(głownie z braku funduszow na paliwo:( )przejechalem 2 tys km i dolalem około 200 ml oleju!

 

Ps olej w nim jest:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie wlaczyc sie do tematu, poniewaz mojemu hornetowi wlasnie stuknelo 50,000km.

 

Do kondycji silnika, sprzegla i skrzyni na razie nie mam zadnych zastrzezen, ale zastanawiam sie czy wysokoobrotowe jednostki o takim i wiekszym przebiegu powinny byc traktowane w szczegolny sposob? Czy hornet wciaz bedzie mi wdzieczny za krecenie w okolicach 9-10tys obr/min, czy teraz wolalby troche delikatniejsze operowanie gazem?

pozdr

Jeszcze długo wytrzyma przy takim kręceniu.

Jak mu obniżysz obroty o połowę to i ciśnienie na wale obniżysz też o połowę i długo nie wytrzyma.

Tylko ten silnik wymaga częstej wymiany oleju i długiego rozgrzewania.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Jak mu obniżysz obroty o połowę to i ciśnienie na wale obniżysz też o połowę

 

Od razu widać że się znasz :notworthy: :notworthy: :notworthy:

 

Kazdy widzę w tej materii ma się za autorytet , z wypiekami czekam na dalsze opinie .... :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...