JarekM Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Chcę się podzielić doświadczeniem w użytkowaniu żarówek OSRAM Nightbreaker. Barwa światła jaką emitują sprawia, że strumień świetlny jest biały i to robi wrażenie większej skuteczności. Jest jednak pewna dość istotna wada tych żarówek. Z dwu par jakie dotychczas użytkowałem żadna nie świeciła dłużej niż 5 tygodni. To zdecydowanie za mało jak na markowy produkt renomowanej firmy. Czy ktoś ma podobne doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 hmm... może philipsa vision plus +50%..? z 5 założonych przeze mnie (2 puszki + moto) przez 2 z górą lata spaliły się 2 (w puszkach)jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Ja uzywam tych osramówek H11 w hornecie, niestety dzisiaj po wyjęciu żarówki stwierdziłem czarną bańke od góry i az się szkło odkształciło, czyli jej czas juz na dniach. Kupiłem z 6 tygodni temu.Ale nawet na opakowaniu był znaczek że jej żywot jest krótki.Fajne światło, ale zbyt drogie jak na zywot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Ja mam Philips GT150 POWER2NIGHT już 1.5 roku i jest wszystko ok!Jestem z nich bardzo zadowolony. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Philips +50% trzyma mi już w AT 20kkm (mam dwa reflektory, dwa świecą równocześnie, żadna się nie spaliła jeszcze). Od nich lepsze jedynie GT150. Dowiedzione drogą empirii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Jeżeli chcemy mieć więcej światła z żarówek mamy 2 wyjścia: 1. Zakładamy żarówki w stylu +50% i podobne.Wada takiego rozwiązania: Jeżeli żarówka 55W ma świecić lepiej od innej żarówki która też ma 55W musi mieć w uproszczeniu mówiąc cieńszy żarnik, który przy tej samej ilości watt będzie się bardziej nagrzewał, dając przy tym więcej światła. Siła rzeczy żywotność takiej żarówki w stosunku do standardowej będzie niższa.(Idąc w drugą stronę można kupić żarówkę typu "longerlive", w której żarnik jest bardziej odporny na zużycie, ale i wydajność świetlna jest gorsza w stosunku do standardu) 2. Zakładamy zamiast żarówki 55W żarówkę 100W.Wada takiego rozwiązania: Jest to niezgodne z prawem (co jeszcze mozna przeboleć :D ), powoduje oślepianie innych użytkowników drogi i jest niestety szkodliwe dla motocykla (przeciążenie instalacji mogące powodować duże szkody + niszczenie reflektorów powodowane zbyt mocnym nagrzewaniem się tych 100W żarówek) Tak więc nie ma rozwiązań idealnych. Zawsze jest coś kosztem czegoś. W tym przypadku na pewno lepsze będzie rozwiązanie 1. Co prawda częściej będziemy inwestować z żarówki, ale nie będziemy niszczyć motocykla. Jest jeszcze 3 droga - montaż xenonów, ale o tym już było wiele wątków... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Ja na początku myślałem o Philipsach Blue Vision lub Silver Vision ale ceny są kosmiczne... Ostatecznie chciałem OSRAM Nightbreaker ale skoro mają taki lichy czas działania to sobie chyba odpuszczę (moto i pucha) Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Ja na początku myślałem o Philipsach Blue Vision lub Silver Vision (...) :bigrazz: mowa o poprawie widzialności na drodze, a nie wrażenia pod dyskotekąjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 :icon_biggrin: mowa o poprawie widzialności na drodze, a nie wrażenia pod dyskotekąjszDlatego ich nie chcę, no i ta cena... Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 3 dychy za zarowke to obiektywnie duzo - ? kupilem do siebie motovision [ 23 zl sztuka ] i jestem bardzo zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekM Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Przed chwilą usunąłem z reflektora druga żarówkę Nightbreaker. Jeszcze świeci, ale bańka w środku jest zaczerniona. Pracowała od 8 sierpnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonstar Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 To identycznie jak moja, mi jeszcze się bańka odkształciła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo_mo Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Ja w puszce użytkuję Philips Blue Vision - działają bezproblemowo już od ponad 2 lat, światło jest białe z delikatnym odcieniem błękitu (żadna wieśniacka dyskoteka - w ciągu dnia niezauważalny). Mogę tylko polecić!GT150 miałem kiedyś krótko w puszce (auto sprzedałem) i też złego słowa nie mogę na nie powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 ptaq_ napisał : >2. Zakładamy zamiast żarówki 55W żarówkę 100W.>Wada takiego rozwiązania: Jest to niezgodne z prawem (co jeszcze mozna przeboleć ), powoduje >oślepianie innych użytkowników drogi Chyba nie do końca się nad tym zastanowiłeś . 55wat jest na krótkich - to jest dokładnie tyle samo ile w standartowej żarówce 55/60 . A na długich wprawdzie jest 100 wat ale długie się włącza jak nic nie jedzie z naprzeciwka , więc nie ma kogo oślepiać . gdy masz standardowe 60 wat na długich i walniesz komuś po oczach w nocy to i tak i tak oślepiasz , niezależnie czy świeci 60 czy 100 wat . Z minusów napisałbym jeszcze o tym że przy żarówce 55/100 gdy jedzie się w nocy to po zrzuceniu z długich 100w na krótkie 55w , jest duża różnica w jasności świecenia i przez pierwsz moment wydaje się że jest dosyć ciemno . Za to w drugą stronę jest "miodzio". :D pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 (edytowane) A co powiecie o Philips "NightGuide" H4? http://www.eurocar-sklep.pl/zarowki-philip...model-p-61.html Tu kosztuje 61 pln a w moim mieście 25pln za sztukę. Świeci niby w trzech odcieniach bieli... Teraz nad tym się zastanawiam... Tylko czy to spełni swoją funkcję w motocyklu z jednym reflektorem? Edytowane 2 Września 2008 przez Batman Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.