superbike Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 (edytowane) Czesc koledzy -- calkiem niedawno podczas skrecania silniczka (aprilia tuareg) zerwalem gwint podczas dokrecania gaznika do cylindra :banghead: (gwint wewnetrzny w cylindrze). Gaznik jest przykrecany 4-ma srubami na klucz 10.--- Wiem iz za niedlugo poleci nastepny gwint bo to juz czuc podczas dokrecania.----I tu moje pytanie? czy jest sens to gwintowac pod wiekszy rozmiar sruby (czyli otwory w gazniku tez bede musial rozwiercac , zawor membranowy itd) czy zastosowac na stale szpilki lecz nie wiem co z tym uwalonym gwintem? czy istnieje mozliwosc wklejenia szpilki w zerwany gwint?- oczywiscie tak aby to trzymalo i nie puscilo.---Z Gory Dzieki za rade :) Edytowane 21 Sierpnia 2008 przez superbike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Jeśli jest miejsce to najprościej będzie rozwiercić na większy rozmiar i dorobić szpilki o dwóch średnicach. Ewentualnie możesz zastosować wkładki helicoil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superbike Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 i tu jest problem bo nie ma juz za bardzo co rozwiercac-- za cienkie scianki zostana. ---- cylinder to MALOSSI aluminiowy ----myslalem aby napchac tam czegos (klej) i wkrecic jakos szpilke w ten uszkodzony gwint - mysle ze to zlapie ale do konca pewny nie jestem.---- sprawdzalem tez z dluzsza sruba ale niestety klapa ( nie powiodlo sie) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 a jak by tak głębszy otwór zrobić i nagwintować? Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superbike Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 glebiej sie nie da bo wiertlo wlezie w cylinder i pojdzie mi woda - taka operacja moze mnie drogo kosztowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adoado0 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 (edytowane) Nie wiem czy to sensowne ale...Moze by wkrecic szpilki? Np o troche innym gwincie. Czesto idzie spotkac jakies calowe czy inne wymysly, ktore maja niby troszkę wiekszą srednicę albo inny gwint i akurat by się wkreciły solidnie w ten uszkodzony. Nie mówię tutaj o większej śrubie. Ja pamiętam kiedys miałem tak w Hondzie MT bodajże . Sruby były na drobny gwint a ja znalazlem od jakiegos angielskiego urządzenia takie szpilki,które wkręciłem dość mocno i problem z głowy ,nie było to rozwiązanie na chwilę albo na sprzedaz a prawdopodobnie na bardzo długo poniewaz wtedy nakrecasz nakrętkę i nie męczysz dalej tego gwintu. Chodzi generalnie o to by dobrac szpilkę np o innym gwincie i wkrecic w ten uszkodzony. Albo jak ktos juz coś w ten deseń powiedział. Wkleić szpilki o tej samej średnicy. Chyba coś gwint jeszcze trzyma? Edytowane 23 Sierpnia 2008 przez adoado0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2633 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 podobną sytuacje miałem gdy całkowicie zerwany gwint miałem przy osłonie na przednią zębatkę, wtedy to zamiast śruby na kleju wkręciłem szpilkę i trzyma do dziś :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 wklej na poxipol. na 100% wytrzyma, sprawdzone:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Popieram Poxipol. Nie ingerujesz w materiał, więc nic wiecej nie napsujesz. Wytrzymałość ma wystarczającą do utrzymania kolektora wraz z gaźnikiem. Dobrze odtłuść otwór i szpilkę. Klej szarym, a nie przeźroczystym poxipolem. Jak masz dojście do tokarza najlepiej niech dorobi ci ciaśniejszą szpilkę od strony cylindra na tokarce, a jak jeszcze ją podkleisz będzie de-best. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superbike Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 kupilem klej epoksydowy dwu skladnikowy (TECHNICOLL) cos jak plastelina--- do napraw chlodnic, bakow , glowic silnikowych, i korpusow silnikowych ,- mam nadzieje ze wytrzyma i sie sprawdzi.---- jak zrobie dam znac w tym poscie (dla info innych z tym samym problemem lub podobnym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superbike Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 :buttrock: witam ponownie- wkleilem szpilke na TECHNICQLL i wolem sie juz tego nie urwie-- polecam klej innym z tym samym problemem. :biggrin: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 styknąl by nawet zwykły i chyba sporo tańszy distal :buttrock: Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superbike Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 moze i tak ale dla 4-5 zl ryzykowac ponowne zerwanie i mase roboty?- a tak wiem ze jest o.k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.