Skocz do zawartości

ram air system co to?


pepomz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam silnik od suzi z ok 1970r 500cm 2t mam z nim mały problem ponieważ zalewa jeden cylinder olejem a nie wiem czy to jest sprawa uszkodzonego uszczelniacza czy może tego systemu , czy ma ktos pojecie co to za system?? ram air system?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie bzdury o tym systemie ale nic dziwnego bo jeszcze Was nie było na świecie jak to zrobiono.

Suzuki opracowała super system poprawiający chłodzenie środkowego cylindra a nie dynamiczne doładowanie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezeli mozna jeszcze dopypatac jak to sie tlumaczy ze przy predkosciach zblizonych do maksymalych daje on wiecej mocy? To ma cos wspolnego z tym ze zasysa zimne powietrze (cos jak intercooler)?

 

A gdzie to wyczytałeś bo ja wiem że ten silnik mógł długo oddawać pełną moc przy maksymalnej prędkości podczas gdy jej rówieśnik (KAWASAKI) miał tylko moc chwilową.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3 cyl. silnikach 2T chłodzonych wiatrem występował problem przegrzewania się środkowego cylindra i konstruktorzy Suzuki wpadli na pomysł zaprojektowania spec. daszka który wymuszał intensywny przeciąg wokół środkowego cylka. Konkurencyjne silniki nie miały takiego rozwiązania przez co po dłuższej gonitwie środkowy cylinder tracił moc w wyniku przegrzewania. Z drugiej strony ten motocykl nie nadawał się do jazdy w miejskich korkach bo Ram Air przyspieszał wręcz przegrzewanie się środkowego cylindra. Sprawę rozwiązało chłodzenie wodą tej samej firmy w silniku GT750 ale i tak Suzuki przegrała w tym wyścigu z Yamahą która skonstruowała silnik 4 cyl. 2T mimo swej szerokości był wykorzystany w wyścigach. Po tym fakcie konstruktorzy Suzuki z braku pomysłów skopiowali silnik JAWA 500 V4 2T i tak powstał słynny RGV500.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalna nazwa to Suzuki Ram Air Direct (SRAD) co w doslownym tlumaczeniu brzmi dość śmiesznie:

"Bezpośrednie Wciskanie Powietrza Suzuki". Nie wiem jak to działa w przypadkach o których pisze Piotr ale obecnie SRAD ma zadanie wtłaczać chlodne powietrze do układu dolotowego, stąd duże wloty powietrza i kanały prowadzące do Airbox`u. System działa dopiero przy wyższych prędkościach i w nowym np. GSXR1000K7 dodaje ok.15KM przy dużych prędkościach. Zauważ że często wykazy z hamowni pokazują moc max. silnika ale jest to moc bez owego doładowania bo na hamowni wiatrak nie jest w stanie stworzyć takiego ciśnienia.

 

W Silniku 2T system zapewne pomaga szybciej napełniać komorę wstepnego sprężania a co za tym idzie szybszy ruch mieszanki, szybszy proces spalania a w efekcie większą prędkość obr. silnika. :notworthy:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Silniku 2T system zapewne pomaga szybciej napełniać komorę wstepnego sprężania a co za tym idzie szybszy ruch mieszanki, szybszy proces spalania a w efekcie większą prędkość obr. silnika

Tylko nikt nie zbudował takiego silnika 2T z tym systemem.

 

Witam mam silnik od suzi z ok 1970r 500cm 2t mam z nim mały problem ponieważ zalewa jeden cylinder olejem a nie wiem czy to jest sprawa uszkodzonego uszczelniacza czy może tego systemu , czy ma ktos pojecie co to za system?? ram air system?

 

W Twoim silniku wystąpiło uszkodzenie uszczelniacza na wale korbowym dlatego olej przedostaje się do cylindra. W tym silniku jest pompa oleju która smaruje pod ciśnieniem łożyska wału korbowego.

Koniecznie należy rozebrać silnik i oddać wał do wymiany uszczelniaczy w firmie specjalizującej się naprawą wałów syren i warczyburgów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Silniku 2T system zapewne pomaga szybciej napełniać komorę wstepnego sprężania a co za tym idzie szybszy ruch mieszanki, szybszy proces spalania a w efekcie większą prędkość obr. silnika

Tylko nikt nie zbudował takiego silnika 2T z tym systemem.

W Twoim silniku wystąpiło uszkodzenie uszczelniacza na wale korbowym dlatego olej przedostaje się do cylindra. W tym silniku jest pompa oleju która smaruje pod ciśnieniem łożyska wału korbowego.

Koniecznie należy rozebrać silnik i oddać wał do wymiany uszczelniaczy w firmie specjalizującej się naprawą wałów syren i warczyburgów.

 

 

Taa. rozumiem. Dlatego napisałem "zapewne" bo nie wierzę że takie coś jest w 2T.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...