pepomz Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Witam mam silnik od suzi z ok 1970r 500cm 2t mam z nim mały problem ponieważ zalewa jeden cylinder olejem a nie wiem czy to jest sprawa uszkodzonego uszczelniacza czy może tego systemu , czy ma ktos pojecie co to za system?? ram air system? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Ram Air to coś w rodzaju doładowania dynamicznego - nie jest przyczyną Twojego problemu. Co to za silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Okrop Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 dokladnie ram air - to system poprowadzenie dolotu powietrza.Wlot z przodu - wiec przy wyzszych predkosciach powstaje efekt doladowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Piszecie bzdury o tym systemie ale nic dziwnego bo jeszcze Was nie było na świecie jak to zrobiono.Suzuki opracowała super system poprawiający chłodzenie środkowego cylindra a nie dynamiczne doładowanie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 A jezeli mozna jeszcze dopypatac jak to sie tlumaczy ze przy predkosciach zblizonych do maksymalych daje on wiecej mocy? To ma cos wspolnego z tym ze zasysa zimne powietrze (cos jak intercooler)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 A jezeli mozna jeszcze dopypatac jak to sie tlumaczy ze przy predkosciach zblizonych do maksymalych daje on wiecej mocy? To ma cos wspolnego z tym ze zasysa zimne powietrze (cos jak intercooler)? A gdzie to wyczytałeś bo ja wiem że ten silnik mógł długo oddawać pełną moc przy maksymalnej prędkości podczas gdy jej rówieśnik (KAWASAKI) miał tylko moc chwilową. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Piotrze może wytłumaczyłbyś to fachowym językiem, dał pełną odpowiedź na to pytanie. Nie każ ciągnąc się za język :notworthy: Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 W 3 cyl. silnikach 2T chłodzonych wiatrem występował problem przegrzewania się środkowego cylindra i konstruktorzy Suzuki wpadli na pomysł zaprojektowania spec. daszka który wymuszał intensywny przeciąg wokół środkowego cylka. Konkurencyjne silniki nie miały takiego rozwiązania przez co po dłuższej gonitwie środkowy cylinder tracił moc w wyniku przegrzewania. Z drugiej strony ten motocykl nie nadawał się do jazdy w miejskich korkach bo Ram Air przyspieszał wręcz przegrzewanie się środkowego cylindra. Sprawę rozwiązało chłodzenie wodą tej samej firmy w silniku GT750 ale i tak Suzuki przegrała w tym wyścigu z Yamahą która skonstruowała silnik 4 cyl. 2T mimo swej szerokości był wykorzystany w wyścigach. Po tym fakcie konstruktorzy Suzuki z braku pomysłów skopiowali silnik JAWA 500 V4 2T i tak powstał słynny RGV500. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Oficjalna nazwa to Suzuki Ram Air Direct (SRAD) co w doslownym tlumaczeniu brzmi dość śmiesznie:"Bezpośrednie Wciskanie Powietrza Suzuki". Nie wiem jak to działa w przypadkach o których pisze Piotr ale obecnie SRAD ma zadanie wtłaczać chlodne powietrze do układu dolotowego, stąd duże wloty powietrza i kanały prowadzące do Airbox`u. System działa dopiero przy wyższych prędkościach i w nowym np. GSXR1000K7 dodaje ok.15KM przy dużych prędkościach. Zauważ że często wykazy z hamowni pokazują moc max. silnika ale jest to moc bez owego doładowania bo na hamowni wiatrak nie jest w stanie stworzyć takiego ciśnienia. W Silniku 2T system zapewne pomaga szybciej napełniać komorę wstepnego sprężania a co za tym idzie szybszy ruch mieszanki, szybszy proces spalania a w efekcie większą prędkość obr. silnika. :notworthy: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 W Silniku 2T system zapewne pomaga szybciej napełniać komorę wstepnego sprężania a co za tym idzie szybszy ruch mieszanki, szybszy proces spalania a w efekcie większą prędkość obr. silnikaTylko nikt nie zbudował takiego silnika 2T z tym systemem. Witam mam silnik od suzi z ok 1970r 500cm 2t mam z nim mały problem ponieważ zalewa jeden cylinder olejem a nie wiem czy to jest sprawa uszkodzonego uszczelniacza czy może tego systemu , czy ma ktos pojecie co to za system?? ram air system? W Twoim silniku wystąpiło uszkodzenie uszczelniacza na wale korbowym dlatego olej przedostaje się do cylindra. W tym silniku jest pompa oleju która smaruje pod ciśnieniem łożyska wału korbowego.Koniecznie należy rozebrać silnik i oddać wał do wymiany uszczelniaczy w firmie specjalizującej się naprawą wałów syren i warczyburgów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 (edytowane) W Silniku 2T system zapewne pomaga szybciej napełniać komorę wstepnego sprężania a co za tym idzie szybszy ruch mieszanki, szybszy proces spalania a w efekcie większą prędkość obr. silnikaTylko nikt nie zbudował takiego silnika 2T z tym systemem.W Twoim silniku wystąpiło uszkodzenie uszczelniacza na wale korbowym dlatego olej przedostaje się do cylindra. W tym silniku jest pompa oleju która smaruje pod ciśnieniem łożyska wału korbowego.Koniecznie należy rozebrać silnik i oddać wał do wymiany uszczelniaczy w firmie specjalizującej się naprawą wałów syren i warczyburgów. Taa. rozumiem. Dlatego napisałem "zapewne" bo nie wierzę że takie coś jest w 2T. Edytowane 5 Sierpnia 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Wreszcie konkretne odpowiedzi :) :icon_eek: Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Nom dziekuje takze za wyjasnienie ja wlasnie czytalem o wersji gurima:)Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.