vitor Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Witam W swoim sprzęcie mam założone opony dunlop d 252. Tak naprawdę to nigdzie nie znalazłem opisu tych gum. Na stronie producenta nie ma opon o takim oznczeniu kodowym. Mogę bazowac jedynie na moim własnym doświadczeniu, ale nie mam z czym tych gum porównac. Problem jaki mam z tymi gumami to częste uślizgi, czy to przy ruszaniu, czy na zakręcie. Obstawiam więc, że są to twarde turystyczne gumy. W efekcie nie mam do nich zaufania w zakrętach, co nie pozwala mi się cieszyc jazdą. Postanowiłem, że zmienię gumy i tu pojawia się problem. Nie do końca kumam wszystkie zagadnienia z nimi związane, potrzebuję więc pomocy. Wymagania dla opon:1. Maksymalna przyczepnośc w zakrętach2. Mozliwośc jazdy po torze (raczej nie często, ale chciałbym aby gumy dawały mi taką szansę) Tutaj boję się źle wybrac. Gdzieś wczoraj czytałem o gumach i oto co zapamiętałem:1. gumy torowe średnio nadają się na drogę (możliwośc uślizgów)2. gumy miękkie drogowe na torze schodzą w oczach, bo nie są dostosowane do tak ostrej jazdy3. gumy torowe mają zmieniony profil co ma ułatwiac pokonywanie zakrętów, ale może spowodowac shimmy na przednim kole w moto bez amortyzatora skrętu przy jezdzie w koleinach Wcześniej myślałem, że gumy torowe kleją się do asfaltu nawet na zwykłej drodze, ale ich wadą jest szybkie zużycie. A tu proszę.Więc jeśli te informacje, które wyżej napisałe są prawdą, to chciałbym wybrac gumy drogowe, które zapewnią mi maksymalną przyczepnośc w zakrętach. Myślałem o Michelin Pilot Road, ale jest jakoś wiele negatywnych opinii na ich temat. W efekcie po pierwszych przemyśleniach stanęło na Pirelli Diablo Corsa 3.Mają twardszą gumę na środku (mniejsze zużycie w trasie), miękką po bokach (zakręty :biggrin:) 1. Czy biorąc pod uwagę to co napisałem to dobry wybór? 2. Czy ktoś może polecic z własnego doświadczenia coś lepszego?3. Jeśli gdzieś napisałem głupoty to proszę o skorygowanie moich bazgrołów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 1. gumy torowe średnio nadają się na drogę (możliwośc uślizgów) Każda opona wymaga odpowiedniej temperatury do pracy. Opona drogowa wymaga niższej temperatury, przez co szybciej się nagrzewa jednak oferuje mniejsze trzymanie w zakrętach, ale za to dłuższą żywotność. Opona torowa wymaga większej temperatury, przez co się dłużej nagrzewa jednak oferuje większe trzymanie i krótszą żywotność. Ta możliwość uślizgów o której piszesz najczęściej wynika z niedostatecznego dogrzania opony torowej na drodze. 2. Czy ktoś może polecic z własnego doświadczenia coś lepszego? nie ze swojego doświadczenia, ale słyszałem do tej pory same dobre opinie o Diablo Rosso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 O pirelkach nic nie napiszę, bo nie wiem, ale mogę polecić Michelin Pilot Sport - zarąbiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitor Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi. ŚliwaWłaśnie coś takiego przyszło mi do głowy jak myślałem o tych oponach. Czyli to jest już jasne.Jeśli chodzi o oponki, to dzięki za propozycję. Zakładam, że są lepsze niż te o których pisałem. Są? :icon_question:(Co ciekawe na pirelli.pl nie ma o nich słowa, a na pirelli.com już coś jest. Chyba chcą aby u nas zeszły normalne diablo :D) akerBrałem ją pod uwagę, ale różne opinie na jej temat słyszałem. Czasem niepochlebne, ale może to wypowiadał się, ktoś kto jeździł głównie po torze. Nie wiem. Ale jednak Ty jesteś zadowolony, więc może nie są takie złe. Pewnie lepsze od Pilot Road 2. No więc aktualnie biorę pod uwagę:- Pirelli Diablo Rosso- Pirelli Diablo Corsa 3- Michelin Pilot Sport Ma ktoś jeszcze jakieś przemyślenia na temat opon? Zaznaczam, że wybieramy opony dla mnie. Kryteria w poście pierwszym. pozdrawiam Edytowane 1 Sierpnia 2008 przez vitor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Czolem! W ktoryms niezbyt odleglym SM byly opisane wlasnie oponki Pirelli Diablo Rosso. Smigali nimi na torze i poza torem i same ochy i achy.Wiec mysle, ze chyba to bedzie dobre...Niestety nie mialem okazji na nich jezdzic. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitor Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Wygląda na to, że mamy faworyta :flesje: Pirelli Diablo Rosso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2008 latalem na pilot sporcie jak na ulice jest OK dla mnie. szybko sie nagrzewala i o dziwo w miescie nie lapalem na niej uslizgow. Niestety szybko sie skonczyla.... moze 4000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skinny500 Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Jeśli chodzi o oponki, to dzięki za propozycję. Zakładam, że są lepsze niż te o których pisałem. Są? :D(Co ciekawe na pirelli.pl nie ma o nich słowa, a na pirelli.com już coś jest. Chyba chcą aby u nas zeszły normalne diablo :D)http://www.pirelli.pl/web/news/press_detta...=type&word=word Cytuj Strona | Portfolio | FB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitor Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 (edytowane) latalem na pilot sporcie jak na ulice jest OK dla mnie. szybko sie nagrzewala i o dziwo w miescie nie lapalem na niej uslizgow. Niestety szybko sie skonczyla.... moze 4000km. Ech, zdaję sobie sprawę z żywotności takich opon. Szkoda, że tak szybko się kończą. Trochę mnie to przeraża, bo w ciagu półtora miesiąca zrobiłem 5000 km. Licząc koszt wahy i zmiany opon przewiduję, że wkrótce zostanę bankrutem :D http://www.pirelli.pl/web/news/press_detta...=type&word=word Rzeczywiście słowo jest, nawet nie jedno. Ale w palecie produktowej już ich nie ma:polska wersjastrona pirelli.com Edytowane 2 Sierpnia 2008 przez vitor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Dzięki za odpowiedzi.Jeśli chodzi o oponki, to dzięki za propozycję. Zakładam, że są lepsze niż te o których pisałem. Są? :icon_mrgreen: nie używałem ani jednych ani drugich więc się nie wypowiem. TUTAJ masz test Diablo Rosso zrobiony przez Bartka WiczyńskiegoZe swojego doświadczenia z czystym sumieniem mogę polecić Metzeler Racetec pozdro Śliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk.cbr Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2008 (edytowane) Jeśli chodzi o Micheliny, to polecam Pilot Power, ewentualnie Pilot Power 2CT. Kiedyś latałem na Pilot Sportach i były ok. ale moim zdaniem Powery są przyczepniejsze w zakrętach (chociaż niedogrzane /a czasami także dogrzane/, uślizgują się przy każdym ostrym wychodzeniu z łuku, ale są to uślizgi kontrolowane). Sam obecnie zastanawiam się nad wypróbowaniem Pirelli, może choć trochę wyzbędę się tych uślizgów. Jak mi się skończą Micheliny, to założę Diablo Rosso. Edytowane 2 Sierpnia 2008 przez patryk.cbr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenji Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 W sierpniowym motocyklu jest test opon sportowych. 1. M32. Pilot Power3. Sport Attack i Diablo Rosso5. B BT 0166. D Qualifier RR Jak dobre są niemieckie testy to nie mnie oceniać, może ktoś zeskanuje cały tekst, ja nie mam możliwości. Sam kupiłem niedawno Pilot Sporty, dość tanie i myślę, że dobrze zastąpią zakatowane bt 020. Jeżeli dużo jeździsz to zakup każdej z tej pierwszej trójki (4) będzie dobry, wyrobisz sobie własne zdanie ew. szybko ją zajedziesz i kupisz nową ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vitor Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Ze swojego doświadczenia z czystym sumieniem mogę polecić Metzeler Racetec Czy to są gumy o zwykłym profilu, czy takim właśnie zmodyfikowanym pod tor? Pytam, bo nazwa 'race' tak mi wskazuje :buttrock: Jeżeli dużo jeździsz to zakup każdej z tej pierwszej trójki (4) będzie dobry, wyrobisz sobie własne zdanie ew. szybko ją zajedziesz i kupisz nową :cool: Jak mi się skończą Micheliny, to założę Diablo Rosso. Decyzja zapadła. Będą gumy diablo rosso. Jak mi nie podejdą, choć to nie możliwe biorąc pod uwagę moje dotychczasowe kapcie :biggrin: to następnym razem kupię inne. Jeżdzę całkiem sporo, także okazja do zmiany pewnie się trafi jeszcze w tym sezonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 a co z moja ulubiona supercorsa pro? nie zakwalifikowala sie nawet do pierwszej 6tki? w porownaniu do supercorsy warto inwestowac w Rosso czy zostac przy supercorsach? na supercorsach latam 2gi sezon i dla mnie jest kozak, ale moze warto sprobowac cos nwoego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 (edytowane) cos sie 2x wyslalo :buttrock: Edytowane 3 Sierpnia 2008 przez nowak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.