Skocz do zawartości

opony


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W swoim sprzęcie mam założone opony dunlop d 252. Tak naprawdę to nigdzie nie znalazłem opisu tych gum. Na stronie producenta nie ma opon o takim oznczeniu kodowym. Mogę bazowac jedynie na moim własnym doświadczeniu, ale nie mam z czym tych gum porównac.

 

Problem jaki mam z tymi gumami to częste uślizgi, czy to przy ruszaniu, czy na zakręcie. Obstawiam więc, że są to twarde turystyczne gumy. W efekcie nie mam do nich zaufania w zakrętach, co nie pozwala mi się cieszyc jazdą.

 

Postanowiłem, że zmienię gumy i tu pojawia się problem. Nie do końca kumam wszystkie zagadnienia z nimi związane, potrzebuję więc pomocy.

 

Wymagania dla opon:

1. Maksymalna przyczepnośc w zakrętach

2. Mozliwośc jazdy po torze (raczej nie często, ale chciałbym aby gumy dawały mi taką szansę)

 

Tutaj boję się źle wybrac. Gdzieś wczoraj czytałem o gumach i oto co zapamiętałem:

1. gumy torowe średnio nadają się na drogę (możliwośc uślizgów)

2. gumy miękkie drogowe na torze schodzą w oczach, bo nie są dostosowane do tak ostrej jazdy

3. gumy torowe mają zmieniony profil co ma ułatwiac pokonywanie zakrętów, ale może spowodowac shimmy na przednim kole w moto bez amortyzatora skrętu przy jezdzie w koleinach

 

Wcześniej myślałem, że gumy torowe kleją się do asfaltu nawet na zwykłej drodze, ale ich wadą jest szybkie zużycie. A tu proszę.

Więc jeśli te informacje, które wyżej napisałe są prawdą, to chciałbym wybrac gumy drogowe, które zapewnią mi maksymalną przyczepnośc w zakrętach. Myślałem o Michelin Pilot Road, ale jest jakoś wiele negatywnych opinii na ich temat. W efekcie po pierwszych przemyśleniach stanęło na Pirelli Diablo Corsa 3.

Mają twardszą gumę na środku (mniejsze zużycie w trasie), miękką po bokach (zakręty :biggrin:)

 

1. Czy biorąc pod uwagę to co napisałem to dobry wybór?

2. Czy ktoś może polecic z własnego doświadczenia coś lepszego?

3. Jeśli gdzieś napisałem głupoty to proszę o skorygowanie moich bazgrołów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. gumy torowe średnio nadają się na drogę (możliwośc uślizgów)
Każda opona wymaga odpowiedniej temperatury do pracy. Opona drogowa wymaga niższej temperatury, przez co szybciej się nagrzewa jednak oferuje mniejsze trzymanie w zakrętach, ale za to dłuższą żywotność. Opona torowa wymaga większej temperatury, przez co się dłużej nagrzewa jednak oferuje większe trzymanie i krótszą żywotność. Ta możliwość uślizgów o której piszesz najczęściej wynika z niedostatecznego dogrzania opony torowej na drodze.
2. Czy ktoś może polecic z własnego doświadczenia coś lepszego?
nie ze swojego doświadczenia, ale słyszałem do tej pory same dobre opinie o Diablo Rosso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Śliwa

Właśnie coś takiego przyszło mi do głowy jak myślałem o tych oponach. Czyli to jest już jasne.

Jeśli chodzi o oponki, to dzięki za propozycję. Zakładam, że są lepsze niż te o których pisałem. Są? :icon_question:

(Co ciekawe na pirelli.pl nie ma o nich słowa, a na pirelli.com już coś jest. Chyba chcą aby u nas zeszły normalne diablo :D)

 

aker

Brałem ją pod uwagę, ale różne opinie na jej temat słyszałem. Czasem niepochlebne, ale może to wypowiadał się, ktoś kto jeździł głównie po torze. Nie wiem. Ale jednak Ty jesteś zadowolony, więc może nie są takie złe. Pewnie lepsze od Pilot Road 2.

 

No więc aktualnie biorę pod uwagę:

- Pirelli Diablo Rosso

- Pirelli Diablo Corsa 3

- Michelin Pilot Sport

 

Ma ktoś jeszcze jakieś przemyślenia na temat opon? Zaznaczam, że wybieramy opony dla mnie. Kryteria w poście pierwszym.

 

pozdrawiam

Edytowane przez vitor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli chodzi o oponki, to dzięki za propozycję. Zakładam, że są lepsze niż te o których pisałem. Są? :D

(Co ciekawe na pirelli.pl nie ma o nich słowa, a na pirelli.com już coś jest. Chyba chcą aby u nas zeszły normalne diablo :D)

http://www.pirelli.pl/web/news/press_detta...=type&word=word

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

latalem na pilot sporcie jak na ulice jest OK dla mnie. szybko sie nagrzewala i o dziwo w miescie nie lapalem na niej uslizgow. Niestety szybko sie skonczyla.... moze 4000km.

 

 

Ech, zdaję sobie sprawę z żywotności takich opon. Szkoda, że tak szybko się kończą. Trochę mnie to przeraża, bo w ciagu półtora miesiąca zrobiłem 5000 km. Licząc koszt wahy i zmiany opon przewiduję, że wkrótce zostanę bankrutem :D

 

 

 

 

 

 

Rzeczywiście słowo jest, nawet nie jedno. Ale w palecie produktowej już ich nie ma:

polska wersja

strona pirelli.com

Edytowane przez vitor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.Jeśli chodzi o oponki, to dzięki za propozycję. Zakładam, że są lepsze niż te o których pisałem. Są? :icon_mrgreen:
nie używałem ani jednych ani drugich więc się nie wypowiem. TUTAJ masz test Diablo Rosso zrobiony przez Bartka Wiczyńskiego

Ze swojego doświadczenia z czystym sumieniem mogę polecić Metzeler Racetec

 

pozdro

 

Śliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Micheliny, to polecam Pilot Power, ewentualnie Pilot Power 2CT. Kiedyś latałem na Pilot Sportach i były ok. ale moim zdaniem Powery są przyczepniejsze w zakrętach (chociaż niedogrzane /a czasami także dogrzane/, uślizgują się przy każdym ostrym wychodzeniu z łuku, ale są to uślizgi kontrolowane).

Sam obecnie zastanawiam się nad wypróbowaniem Pirelli, może choć trochę wyzbędę się tych uślizgów. Jak mi się skończą Micheliny, to założę Diablo Rosso.

Edytowane przez patryk.cbr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sierpniowym motocyklu jest test opon sportowych.

 

1. M3

2. Pilot Power

3. Sport Attack i Diablo Rosso

5. B BT 016

6. D Qualifier RR

 

Jak dobre są niemieckie testy to nie mnie oceniać, może ktoś zeskanuje cały tekst, ja nie mam możliwości. Sam kupiłem niedawno Pilot Sporty, dość tanie i myślę, że dobrze zastąpią zakatowane bt 020. Jeżeli dużo jeździsz to zakup każdej z tej pierwszej trójki (4) będzie dobry, wyrobisz sobie własne zdanie ew. szybko ją zajedziesz i kupisz nową ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojego doświadczenia z czystym sumieniem mogę polecić Metzeler Racetec

 

Czy to są gumy o zwykłym profilu, czy takim właśnie zmodyfikowanym pod tor? Pytam, bo nazwa 'race' tak mi wskazuje :buttrock:

 

 

 

Jeżeli dużo jeździsz to zakup każdej z tej pierwszej trójki (4) będzie dobry, wyrobisz sobie własne zdanie ew. szybko ją zajedziesz i kupisz nową :cool:

 

 

 

Jak mi się skończą Micheliny, to założę Diablo Rosso.

 

Decyzja zapadła. Będą gumy diablo rosso. Jak mi nie podejdą, choć to nie możliwe biorąc pod uwagę moje dotychczasowe kapcie :biggrin: to następnym razem kupię inne.

Jeżdzę całkiem sporo, także okazja do zmiany pewnie się trafi jeszcze w tym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z moja ulubiona supercorsa pro? nie zakwalifikowala sie nawet do pierwszej 6tki?

 

w porownaniu do supercorsy warto inwestowac w Rosso czy zostac przy supercorsach? na supercorsach latam 2gi sezon i dla mnie jest kozak, ale moze warto sprobowac cos nwoego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...