Jump to content
Sign in to follow this  
JeLoN3

problem ze sprzeglem w wsk 125ccm cross

Recommended Posts

mam problem ze sprzeglem, a mianowicie kiedy wsk pochodzi troche na srednich obrotach na torze to potem "nie mam sprzegla" - wciskam sprzeglo a motor dalej jedzie. co moze byc tym spowodowane??

 

wszystkim z gory dziekuje i pozdrawiam!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak wyglada sprawa z klamka, jest luzna czy chodzi prawidlowo ;)

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko z klamka i slimakiem jest w porzadku !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a hamulce w tym sprzecie posiadasz ?

 

1) trzeba poprawnie wyregulowac

 

2) jezeli regulowanie nie przynosi efektow - sytuacja powraca to:

- albo cos sie wyciera np popychacz

- albo linka do wymiany

- albo cos sie rozkreca

- albo puchnie sprzeglo (material w tarczach)

 

3) inne nieprzewidziane sytuacje

 

PS. Istotny jest takze ruch samej klamki sprzegla - zakres nie moze byc zbyt maly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli klamka chodzi poprawnie, linka jest naciagnieta, po jakims czasie praca sprzegla wraca do normy, to z tego wszystkiego stawialbym na "puchnace" sprzeglo...

:icon_razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ma tak samo, jesli pozadnie zacznie gazowac po lesie czy wirażować po jakimś czasie sprżegła niema, strasznie ciagnie. Maszyna ostygnie troszeczke i już mozna szaleć dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ma tak samo, jesli pozadnie zacznie gazowac po lesie czy wirażować po jakimś czasie sprżegła niema, strasznie ciagnie. Maszyna ostygnie troszeczke i już mozna szaleć dalej.

Tarcze w WSK wykonane są z korka wprasowanego w stalowe tarczki. W czasie pracy pod znacznymi obciążeniami (do których nikt nigdy nie projektował WSK), korek pracujący w oleju rozgrzewa się przez co wchłania większą ilość oleju (rozrzedzonego przez temperaturę) i w konsekwencji zwiększa objętość. To powoduje ciągniecie sprzęgła bo kasują się luzy występujące przy normalnej temperaturze pracy tego zespołu. Jak wszystko ostygnie sytuacja wraca do punktu wyjścia. Jedyne sensowne rozwiązanie to albo niekatowanie motocykla w terenie albo kupno prawdziwego endurka, bo z WSK to taki kross jak z koziej d....y rajzentorba. :icon_question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe oczywiście że problemy z wysprzęgleniem pojawią się gdy zużyje się kosz sprzęgłowy. Tarcze sprzęgłowe żłobią "schodki" w wycięciach kosza i jeśli żużycie jest znaczne moga najzwyklej się zacinać. Jeśli jednak piszesz że sprzęgło nie działa ,to pasuje mi tutaj teoria o puchnących korkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Ja w swojej WSK 175 zamontowałem sprzęgło od 125 (przenitowałem kosz ponieważ w orginalnym ciągle wyskakiwał mi seger zabezpieczający). 175 ma więcej mocy i nigdy nie było problemu ze sprzęgłem. Jedyne co zrobiłem to naciągnąłem te 6 sprężynek. Sprzęgło było trochę bardziej twarde ale przy dużych obciążeniach w lesie nic się nie działo. (Miałem zrobionego crossa - to było ze 6 lat temu...). Moja rada: rozbierz całe sprzęgło skontroluj zabierak i kosz. Na zabieraku nie możesz mieć praktycznie żadnych "szczerb" które by uniemożliwiały swobodne przesuwanie się przekładek (weź pilnik i wyrównaj krawędzie - tylko nie przesadź z tym piłowaniem)... Powinno pomóc. Poza tym sprawdź stan tarcz i przekładek (czy nie są przypadkiem krzywe)...

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...