Skocz do zawartości

problem ze sprzeglem w wsk 125ccm cross


JeLoN3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem ze sprzeglem, a mianowicie kiedy wsk pochodzi troche na srednich obrotach na torze to potem "nie mam sprzegla" - wciskam sprzeglo a motor dalej jedzie. co moze byc tym spowodowane??

 

wszystkim z gory dziekuje i pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a hamulce w tym sprzecie posiadasz ?

 

1) trzeba poprawnie wyregulowac

 

2) jezeli regulowanie nie przynosi efektow - sytuacja powraca to:

- albo cos sie wyciera np popychacz

- albo linka do wymiany

- albo cos sie rozkreca

- albo puchnie sprzeglo (material w tarczach)

 

3) inne nieprzewidziane sytuacje

 

PS. Istotny jest takze ruch samej klamki sprzegla - zakres nie moze byc zbyt maly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolega ma tak samo, jesli pozadnie zacznie gazowac po lesie czy wirażować po jakimś czasie sprżegła niema, strasznie ciagnie. Maszyna ostygnie troszeczke i już mozna szaleć dalej.

Tarcze w WSK wykonane są z korka wprasowanego w stalowe tarczki. W czasie pracy pod znacznymi obciążeniami (do których nikt nigdy nie projektował WSK), korek pracujący w oleju rozgrzewa się przez co wchłania większą ilość oleju (rozrzedzonego przez temperaturę) i w konsekwencji zwiększa objętość. To powoduje ciągniecie sprzęgła bo kasują się luzy występujące przy normalnej temperaturze pracy tego zespołu. Jak wszystko ostygnie sytuacja wraca do punktu wyjścia. Jedyne sensowne rozwiązanie to albo niekatowanie motocykla w terenie albo kupno prawdziwego endurka, bo z WSK to taki kross jak z koziej d....y rajzentorba. :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Możliwe oczywiście że problemy z wysprzęgleniem pojawią się gdy zużyje się kosz sprzęgłowy. Tarcze sprzęgłowe żłobią "schodki" w wycięciach kosza i jeśli żużycie jest znaczne moga najzwyklej się zacinać. Jeśli jednak piszesz że sprzęgło nie działa ,to pasuje mi tutaj teoria o puchnących korkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja w swojej WSK 175 zamontowałem sprzęgło od 125 (przenitowałem kosz ponieważ w orginalnym ciągle wyskakiwał mi seger zabezpieczający). 175 ma więcej mocy i nigdy nie było problemu ze sprzęgłem. Jedyne co zrobiłem to naciągnąłem te 6 sprężynek. Sprzęgło było trochę bardziej twarde ale przy dużych obciążeniach w lesie nic się nie działo. (Miałem zrobionego crossa - to było ze 6 lat temu...). Moja rada: rozbierz całe sprzęgło skontroluj zabierak i kosz. Na zabieraku nie możesz mieć praktycznie żadnych "szczerb" które by uniemożliwiały swobodne przesuwanie się przekładek (weź pilnik i wyrównaj krawędzie - tylko nie przesadź z tym piłowaniem)... Powinno pomóc. Poza tym sprawdź stan tarcz i przekładek (czy nie są przypadkiem krzywe)...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...