Skocz do zawartości

Dr 600 90r. - rozrzad


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam z kumplem dylemat, nie jestesmy pewni czy rozrzad jest poprawnie ustawiony. Objawy : Bardzo ciezko odpalic fure, trzeba co najmniej 20 kopow, jak juz odpali, to kicha, cka sie, strzela, ciezko ruszyc bo nagle gasnie. Gaznik zmienialismy nawet na lepszy i nic. Identyczne objawy. Jest to 600 cc, 4 zawory jeden walek rozrzadu, natomiast walki wyruwnuwazajace kolo walu sa napedzane lancuszkiem. Kolo magnesowe z dlugim cechem i literka obok "T" patrzy rowno na strzalke z karteru. Walek rozrzadu wg naciecia pasuje z korpusem glowicy. W tym momencie rozpoczyna sie cykl pracy. Czy to jest dobrze ustawiony rozrzad?? Mogglby ktos dokladnie wytlumaczyc jak sie ustawia krok po kroku rozrzad w tym motocyklu?? Moze jakas serwisowka??? Dobrze by bylo, jakby ktos napisal, kto zna dokladnie ten motocykl. Z gory dziekuje.

 

Zdjecia:

 

http://www.bikepics.com/members/rzemyk90/part/

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei ;]

1. Tłok ustawiamy do góry czyli literka T na kole magnesowym pojawia się w okienku lub równo z wytłoczeniem w karterze.

2. Teraz wkładamy wałek rozrządu do głowicy tak, aby linia na przodzie wałka (patrząc od strony prawej motocykla, od łańcucha rozrządu) była w poziomie równo z krawędzią przylegania pokrywy zaworów oraz zawory były zamknięte czyli wałek ma być skierowany do dołu. Lub inaczej... linia w poziomie a wytłoczenie na zębatkę ma być do góry.

3. Składamy całość.

 

Moze nie jasno ale najlepiej ściąg serwisówkę i tam jest wszystko ładnie opisane i są fotki :]

 

www.suzukidr.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Bylem dzis przy DR i sie okazalo ze kolo zebate nie ma zadnego cechu;/ Wytlumacz dokladnie gdzie to ma byc, w ktorym miejscu sie znajduje... Jeszcze jestem ciekaw co oznacza taki cech:

 

http://www.bikepics.com/pictures/1364270/

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nic nie ma, na bank. Problem jest jeszcze z tym ze mocowanie kola zebatego na walku bylo spawane;/ Nie wiem , tak mysle zeby dac drugi walek i kolo zebate... Wg mnie najczesciej powinny byc cechy na kole, ale tu nic nie ma :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nic nie ma, na bank. Problem jest jeszcze z tym ze mocowanie kola zebatego na walku bylo spawane;/ Nie wiem , tak mysle zeby dac drugi walek i kolo zebate... Wg mnie najczesciej powinny byc cechy na kole, ale tu nic nie ma :icon_twisted:

a więc mozliwe ze ktos to zapiłował albo coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kur** zawsze cos. No nic bede musial drugi walek poszukac z komlem zebatym od razu, bo ta dr za hu** nie chce chodzic, pali kiepsko, strzela, kicha, nie chce sie wkrecac, a kompresje ma bardzo dobra, luzy zaworowe ustawione wg serwisowki, gaznik byl zmieniowy i nie ma roznicy. NIe mam pojecia juz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kur** zawsze cos. No nic bede musial drugi walek poszukac z komlem zebatym od razu, bo ta dr za hu** nie chce chodzic, pali kiepsko, strzela, kicha, nie chce sie wkrecac, a kompresje ma bardzo dobra, luzy zaworowe ustawione wg serwisowki, gaznik byl zmieniowy i nie ma roznicy. NIe mam pojecia juz...

nie no mysle ze sie da jakoś ustawic bez wymiana wałka tylko zapytajkogoś z większym doświadczeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kur** zawsze cos. No nic bede musial drugi walek poszukac z komlem zebatym od razu, bo ta dr za hu** nie chce chodzic, pali kiepsko, strzela, kicha, nie chce sie wkrecac, a kompresje ma bardzo dobra, luzy zaworowe ustawione wg serwisowki, gaznik byl zmieniowy i nie ma roznicy. NIe mam pojecia juz...

Ustawienie rozrządu nawet bez znaków jest prozaicznie proste w silniku OHC.

Wał korbowy na znak"T" i wałek krzywkami w dół silnika. To wszystko.

Za te wulgaryzmy masz 10% a gdybyś chciał drogą kupna nabyć tuningowy wałek firmy Grosswachter do DR650 zadzwoń.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie rozrządu nawet bez znaków jest prozaicznie proste w silniku OHC.

Wał korbowy na znak"T" i wałek krzywkami w dół silnika. To wszystko.

Za te wulgaryzmy masz 10% a gdybyś chciał drogą kupna nabyć tuningowy wałek firmy Grosswachter do DR650 zadzwoń.

 

 

Przeciez ja uzylem gwiazdek zeby te wyrazy nie mialy takiego znaczenia dla oczu jak bez. No nic i tak tych 10% nie zlikwiduje. Tylko jest jeszcze taki problem ze mocowanie kola zebatego na walku bylo spawane i jeszcze nie wiadomo czy to jest na swoim miejscu, tak jak powinno i czy walek zachowal swoje parametry otwarcia zaworow na danym kacie. No nic, sprobuje jeszcze ustawic walek sposobem wyzej opisanym, a jezeli to nie pomoze to zmieniam walek na inny.

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/095c539aa17624ca.html

 

Widze, że nie chce Ci się ściagnąć serwisówki

 

 

Dzieki za serwisowke, ale ona mi jest niepotrzebna kiedy nie mam oznaczen na walku :)

 

Zreszta wlasciciel tej DR mowil nam, ze od kiedy ja kupil, to ona stale sie tak zachowywala jak opisalem na samym poczatku tego tematu. Ale sprzedawca zapewnial ze trzeba tylko gaznik wyczyscic i dobrze go wyregulowac. Widoczne tak gadal, zeby sprzedac suze. A ze spawanym walkiem to nie wiadomo czy silnik bedzie prawidlowo pracowac. Jutro dam fotki wałka.

 

Pozdr.

Edytowane przez rzemyk90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A później pie**olą ludzie że DR są awaryjne. Nic dziwnego, jak takie kmioty jak poprzedni owner je naprawiają. Jak można zębatkę do wałka przyspawać?

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...