Skocz do zawartości

dobieranie pierscieni - nominal


Sloniu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc! jak w temacie, strzelil mi 1 pierscien, bo ktos bawil sie luznym tlokiem, no ale to nic, tlok ma 41,00, chcialbym do tego dokupic pierscienie, jednak mierzenie suwmiarka przynioslo mi rozne rezultaty - sam scisniety pierscien 40,00, pierscien na tloku 40,5, jak podejrzewam te wymiary na bank nie sa dobre - bo pierscien pod nierownomiernym usciskiem sie odksztalca, moze ktos podpowie jakie do tego wziac pierscienie ? przebieg 1000 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! jak w temacie, strzelil mi 1 pierscien, bo ktos bawil sie luznym tlokiem, no ale to nic, tlok ma 41,00, chcialbym do tego dokupic pierscienie, jednak mierzenie suwmiarka przynioslo mi rozne rezultaty - sam scisniety pierscien 40,00, pierscien na tloku 40,5, jak podejrzewam te wymiary na bank nie sa dobre - bo pierscien pod nierownomiernym usciskiem sie odksztalca, moze ktos podpowie jakie do tego wziac pierscienie ? przebieg 1000 km...

jesli pierscien jest dobrze scisnięty na zamku to ma być taki sam rozmiar jak scisnięty w rękach oczywiscie stykając sie krawędziami

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli pierscien jest dobrze scisnięty na zamku to ma być taki sam rozmiar jak scisnięty w rękach oczywiscie stykając sie krawędziami

Hmm nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale niby w cylindrze mają sie stykać końce pierścionka na zamku???

W żadnym wypadku nie mogą one się spotkać bo właśnie przez to wypluwa pierścionek do wydechu. Jak sie kupuje kompletny tłok to przy luzie montażowym owego tłoku luz na zamku wyjdzie taki jak ma być. No i dopiero przy tym luzie można powiedzieć ile średnicy ma pierścionek(zależy jaki silnik).

Jak masz jeden dobry pierścionek to chyba najlepszym sposobem będzie zaciśnięcie go na blaszce szczelinomierza o wartości 0,25mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu wsadz pierścień bez tłoka do cylindra, jak nie masz pierścieni to idz do sklepu z cylindrem. Jak już pierścionek będzie siedział w cylindrze to zmierz szczelinomierzem szczeline na zamku. Poczytaj w serwisówce jak ma być (może 0.15mm). Pomiary szczeliny możesz wykonać na różnej wysokości gładzi cylindra bo może być on różnie wytarty. Możesz też dobrać pierścionek za ciasny i podpiłować go na zamku (to rada ze starej szkoły więc może się komuś nie spodobać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadź pierścionek do cylindra i zmierz luz. Musi być ok 0,25mm bo jeśli jest mniejszy lub większy w znacznym stopniu to wina leży gdzie indziej.

ps. Zadzwoń do swojego dostawcy i spytaj sie o osobny pierścionek do takiego tłoku jak zamawiałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jesli wsadze go do cylindra to bedzie mial ta sama srednice co cylinder - czyli 41, czyli taki mam kupic?

Zrozum że w pierścieniu to chodzi tylko i wyłącznie o luz na zamku, jak luz jest za duży to pierścień kwalifikuje się do wymiany.

 

PS. Trochę to uprosciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...